rotoru kısa devre cubuklu asenkron motorlar

rucukutu76

Üye
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar benim önemli bir sorum olacak.Çok önemli.
rotoru kısa devre cubuklu asenkron motorlarda rotor uzerındekı cubukların duz deılde neden bıraz yatay sekılde yapılmıs.bunun cevabını acıl almam lazım.bilen Dostların msn' e E-mail atmaları rıca olunur:
*****@hotmail.com



_________________________________________________

Forumda msn, e-posta adresi,.. vermek yasaktır.

Düzenleme: Abuzettin20
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
ben daha işin acemisiyim kısa devre cubuklu rotorun alımınyum plakalardan olusan kısımların acıyla veya zıkzaklı olarak ımal edılmesının sebebı ? acıl cevaplarınız ıcın tesekkurler ederım
 
Bize şu şekilde öğretilmişti:
Motorun, yumuşak kalkması, yük değişimlerinde az gürültülü çalışması için.
 
Motorda ilk kalkınmanın olabilmesi için ,rotordaki çubukların,5-15 derece açılı yerleştirilmeleri gerekir.
 
rotorun üstünde kanatçıklar var motor içinde hava sirkülasyonunu sağladığını biliyorum motor içinde soğutmayada yardımcı olurmu etkisi ne kadar olur
 
Kısa devre çubuklarının eğik yerleştirilme sebebi ise bildiğim kadarı ile manyetik sesleri azaltmak....
 
küçük güçlü motorlarda çubuklar alüminyumdan büyuk güçlü motorlarda bakırdan yapılır. iki kenardan oluşturulan kısa devre çemberinden küçük kanatçıklar oluşturulur.bu kanatçıklar motor çalışırken pervane görevi yaparak motorun soğumasına yardımcı olur.
rotora yerleştşrilen kısa devre çubukları stator-rotor manyetik alanlarının çekme kuvvetının aynı yönlü olması ve rotor dönerken ıslık çalma ve uğuldama gibi manyetik gürülüyü azaltmak için eğik olarak yapılır. rotor çubukları oluk biçimine uygun olarak, normal eğimli, iki setli zikzak eğimli, dört setli zikzak eğimli ve normal kaynaklı şekilde yapılırlar.
möllerin araştırmaları sonunda rotor oluk sayısı çift sayı olduğunda motor gürültüsü azalmıştır.genelde 24 oluklu statorun rotoru 18-30-34-38-gibi , 36 oluklu statorun rotoru 10-14-22-26-30-42-50-54-58 gibi çift sayıda oluklarla kısa devre edilir.
 
1. Üretilen momentteki harmonikleri azaltmak
2. Çalışma esnasındaki gürültüyü azaltmak
için kısa devre çubukları tam karşısındaki oluğa değil de bir yanındaki oluğa yönlendirilirler.
 
1. VURUNTU TORKUNU MİNİMUMA İNDİRMEK. Bunu bir rotor oluğunu iki stator oluğu altına denk getirerek yapılıyor. Eğimin nedeni bu.
2. Rotor direncini artırarak kalkış momentini artırmak.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,912
Mesajlar
921,631
Kullanıcılar
451,074
Son üye
cann38

Yeni konular

Geri
Üst