Aynı voltajda devir arttıkça tork düşer bu gayet normal fakat gaza basınca araba direk ileri atılıyor. Motor zorlansa gidişinde hissetmez miyim. Arkasına bir fan bağlayıp üfletsem olmaz mı ki?Aynı voltajda rs550 de devir arttıkça tork düşer. Taktığınız motorun torku yetersiz kalıyor, yoruluyor ve yanıyor. Sürücü devreleri bu durumda işe yaramaz sizin daha yüksek torka ihtiyacınız var. Size tavsiyem rs550 kılıfta brushless motor/sürücü gurubu. Biraz pahalı olabilir ama istediğinizi size fazlasıyla verir.
Çok teşekkürler verdiğin bilgiler için ama dediklerinden hiç bir şey anlamadım. Benim Elektrik bilgim biraz daha basit. Gaz pedalı ayaktan, şu an dışarıdayım araç başına gelince atayım resimröle dedigin alet açma kapama anahtarıdır. sen 24 den veya 12 den 1 e voltaj düşürücü alıp takacaksın. ayar trimpotu na paralel bir pot baglayıp hız devrini ordan yapacaksın gaz pedalı elden mi ayaktanmı onun resmini çekersen daha aydınlatıcı bilgi verebiliriz.
Bir tane 12 volt bilgisayar kasa fanı buldum, onu motorun arkasına bağlayıp kontağa vereceğim. Bir süre takip edeceğim. Yine aşırı ısınma olursa dediğinizi deneyeceğim o da olmazsa üstteki yorumdaki daha güçlü bir motor bulmaya çalışacağımDevir yüksek olduğu için ve motor direk 12 volt ile devirlendiği için sert bir kalkış oluyor maksimum devri yakalayabilmek için kendini zorluyor ve ısınıyor. Voltajı düşürmek çözüm olmayacaktır çünkü voltajın düşmesi yada akımın sınırlandırılması amacınızın tersi bir durum oluşturacak hız yine düşecek yapılanların bir anlamı kalmayacak. Ayrıca rs550 yük altında 10 - 15 amper çeker voltajı düşürüp motoru sürmek içinde kontrol/sürücü katı türevi bir şey yapmanız gerekecek.
Fanı bir deneyin en düşük maliyetli ve uygulanması kolay bu görünüyor.
O pahalı olan modeller. Benimki ucuz olan tek vitesli olan. Benim aklıma geldi o dediğiniz ama elimde şema olmadığı için yapamadımEskiden birkaç akülü araba tamir etmiştim. İncelediğim modellerde hızlı yavaş görevi gören bir buton (vites kolu) vardı. Akü olarak ise 2 adet 6V akü kullanmışlar. Buton yavaş konumda iken aküleri paralel bağlayıp motora voltaj uygularken hızlı konum da aküler seri bağlanıyordu. Ayrıca hiçbir devre, sürücü, röle vs yoktu. Sizin arabada sistem böyle değil ise iki konumlu iki kutuplu bir anahtar ile bu sistemi uygulayabilirsiniz. 1.viteste kalk sonra ikiye tak mantığı.
O pahalı olan modeller. Benimki ucuz olan tek vitesli olan. Benim aklıma geldi o dediğiniz ama elimde şema olmadığı için yapamadım
Herkese merhabalar. Benim çocukların 6v akülü arabası vardı. Yavaş gittiği için çocuklar sıkılmıştı. Ben de motorunu söktüm baktım 6v 9200 rpm rs550 motor. Aliexpressten 12v 30000 rpm motor aldım. 12 volt akü ve 12 volt röle aldım. Kablolar da zayıf geldiği için kalın kablolarla yeniledim. Araç çalıştı hızlı da gidiyor fakat uzun süre binince motor ısınıp yanıyor. Bu şekilde 2 tane motor yaktık. Çözüm önerisi olan var mıdır?
çift akümü sizdeki?
çift akü için DPDT anahtar bağlantı şeması : link
Tek akü benimki
30000 rpm lik motor yandı. Ben de 40000 lik aldım. Taktım ve istediğim hızı aldım. Arkasına bir de fan bağladım. İki gündür çocuklar biniyor. Isınıyor yine ama eskisi kadar değil gibi12 volt 30000 devir motor aldiniz. Bunu araca monte ettiniz. Araçta 30000 devir dönüyor ise tamam ama siz ne yapıp edip bu devirde dönmüyor ise o motordan tork alamazsınız. Devir düştükçe o motor sargilari bobin yerine rezistans gibi davranacak. Siz ne yaparsanız yapın o motor yanacak.
Sizin başka fikirlere ihtiyacınız var. Direnc voltaj düşürme sürücü v.s. is görmez.
‐-------
Bu ara @Endorfin35+ selamlar.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?