RULMAN DEĞİŞİMİ HAKKINDA DEĞERLİ FİKİRLERİNİZ

9411

Üye
Katılım
6 Şub 2008
Mesajlar
175
Puanları
1
Fabrikamız bünyesinde bulunan ve kullanılan rulmanlar "2zz c3" uzantılı fakat calısma sartları ıtıbarı ile toz ve suya maruz bolgelerde calısan motorlar mevcut bu motorların rulmanlarını "2rs" 2rsr" 2rsh" uzantılı olarak degıstırmeyı dusunuyoruz hangı tipi seçmeliyiz. 2rs mı 2rsr mi 2rsh mı konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşmanızı istirham ediyorum.ek olarak bu değişimin teknik olarakta ne fayda sağlayacağı konusundada ufak bir bilgi olursa sevinirim iyi çalışmalar
 
motor satıcılarından eni rulmanlı istertirsen işini görebilir
 
Derdimi izah edemedim.mevcutta kullanılan rulmanları zamanı geldikçe değiştirdiğimizde 2zz olan rulmanlarımızı 2rs ye mi yok 2rsr ye mi yoksa 2rsh mı döndürmek daha mantıklı olur ortamın tozlu ve nemlı suya maruz kalınana bir ortam olduğu göz önünde bulundurularak
 
teknik veriler için teşekkürler emeğinize sağlık
 
Fabrikamız bünyesinde bulunan ve kullanılan rulmanlar "2zz c3" uzantılı fakat calısma sartları ıtıbarı ile toz ve suya maruz bolgelerde calısan motorlar mevcut bu motorların rulmanlarını "2rs" 2rsr" 2rsh" uzantılı olarak degıstırmeyı dusunuyoruz hangı tipi seçmeliyiz. 2rs mı 2rsr mi 2rsh mı konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşmanızı istirham ediyorum.ek olarak bu değişimin teknik olarakta ne fayda sağlayacağı konusundada ufak bir bilgi olursa sevinirim iyi çalışmalar
arkadaşım merhaba
tozlu ve sulu yerlerde,motorlar için 6000 serisi 2 rs C3 tipi rulman kullanmalısın.
kolay gelsin
 
c3 tipi rulman yüksek devir rulmanı c4 tipi misket boşluğu daha fazla alcak devir rulmanı olarak elektirik motorlarındada kulanılır . FAK..SKF madein german yazan rulman iyidir bulabilirseniz güzel olur.ORS var orto dogu rulman snayi madein TÜRKEY var. NSK var Rulmanın dayanıklı olmasınla beraber makinanın veya motororun aşırı toz,nem ,ıs ve su ya muğafazalı olması ğerekir bu özelikler yoksa rulman değiştirmek bir yerekadar cözüm ulabilir rulmanın 2 zz olması aşırı tozlu sulu ve nemli şartlarda cözüm olmaz tamaman makinanın üretim kalitesiyle alakalıdır ve beli aralıklarla peyrodik bakımların muntazam olması gereklidir.
 
Son düzenleme:
c3 tipi rulman yüksek devir rulmanı c4 tipi misket boşluğu daha fazla alcak devir rulmanı olarak elektirik motorlarındada kulanılır . FAK..SKF madein german yazan rulman iyidir bulabilirseniz güzel olur.ORS var orto dogu rulman snayi madein TÜRKEY var. NSK var Rulmanın dayanıklı olmasınla beraber makinanın veya motororun aşırı toz,nem ,ıs ve su ya muğafazalı olması ğerekir bu özelikler yoksa rulman değiştirmek bir yerekadar cözüm ulabilir rulmanın 2 zz olması aşırı tozlu sulu ve nemli şartlarda cözüm olmaz tamaman makinanın üretim kalitesiyle alakalıdır ve beli aralıklarla peyrodik bakımların muntazam olması gereklidir.

bilgi paylaşımınız için teşekkurler onerılerınızı dıkkate alacagım perıyodık bakım olarak tum motorları devırlerıne gore bakım perıyoduna alıyoruz 0-1000 devır arası 2200 gun 1000-2200 devır 1500 2200 ve uzerı 365 gun zarfında rulman degısımı yaparak takıp etmekteyız bu degısımlerdede rs tıp rulmana donmeyı dusunuyordum arkadaslar saolsunlar fıkırlerını paylastılar ve yardımcı oldular tekrar paylasımınız ıcın tesekkur edıytorum ıyı calısmalar
 
C1-5 kodu boşluk belirtir.
Boşluk hız ile değil çakma ile ilgilidir.
Darbeli yükler - titreşim gibi şartlar altında rulmanın sıkı çakılması gerekir.
Bunun içinde numara büyüdükçe bilezik kalınlaşır ki gerekli mukavemette olsun.
Sıkı çakma sonucu genişleyen bilezik , boşluğu kapatır.

Uygun şartlarla sökülüp takılmasına dikkat edin.
Mil ölçü ve toleranslarına dikkat edin.
 
Merhabalar,

Kullanmış olduğunuz rulman öncelikle açık yani kapaksız asla tercih edilmemeli.
ZZ sac kapak , 2rs ise plastik kapaklı anlamına gelmektedir.
Sac kapaklı rulmanlar iç bileziğe tam temas etmedikleri için dış ve çevresel faktörlerden etkilenirler. Fakat
plastik kapaklı rulmanlar iç bileziği tama olarak perdelediği için çevresel faktörlerden etkilenmezler. Eğer tozlu, kirli ortamda çalışıyorsa 2rs kapak tercih etmenizi daha makul olacağı kanatindeyim.
rulman kapakları ve resimleri için şu linki öneririm:
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,083
Mesajlar
932,903
Kullanıcılar
453,101
Son üye
Mr. Sado

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst