Rulman kapağınin hasar görmesi motor akımına etki eder mi?

çaylakelektrikçi

Paylaşımcı üye
Katılım
21 Şub 2016
Mesajlar
965
Puanları
106
Yaş
28
Abiler selamın aleyküm
iş yerimizde bulunan hijyenik klima santralinin aspiratör fan motoru iki gündür Sigorta attiryordu..motoru yerinden sokup flansini ayirinca ilk resimdeki rulmana ait parcanin yere düştüğünü farkettim..nominal akım 3 amper filan normalde..motor 7 amper akım çekiyor.c10 sigortasını attırıyor.bir saat kadar arayla sigorta atıyordu..motor gövdesi sıcak sayılır ama aşırı bir sıcak yok..bu rulman kapağınin hasarlı olması akımın fazla çekmesine sebep olur mu?
Motor elle rahat dönüyor invertorlu ve herhangi bir ses seda yok..ama akım iki kat yüksek.
IMG_20200627_154307.jpg
IMG_20200627_102009.jpg
IMG_20200627_102006.jpg
 
Son düzenleme:
ilk fotada elinizdeki parça bahsettiğiniz rulman kapagı mı?
 
Hiç rulman kapağına benzemiyor...Şim sanki?

Ayrıcao rulmanın durumu hiç normal gelmedi.Dış bileziğin kenarı aşınmış gibi duruyor.Üzerindeki rulman orijinal mi yoksa daha önce takıldı mı?
 
elektriksel olarak sigortadan motora kadar bütün bağlantıları kontrol edin. gevşeklik varsa sıkın.

motor sargılarını ölçün.

kontaktör kontaklarını ve bobin bağlantısını kontrol edin. kontaktor çalışma sırasasında sık sık devreye girip çıkma yapıyormu gözlemleyin.

rulmanlarda sıkışıklık veya dönmeyi engelleyen kasma varmı kontrol edin.

fan kısmında balans varmı kontrol edin.

motoru fanlı ve fansız çalıştırarak akım ölçümü yapabilirsiniz.

bi de Sigorta atıyor demişsiniz devrede termik role vs. kullanılmamış mı?
 
Hiç rulman kapağına benzemiyor...Şim sanki?

Ayrıcao rulmanın durumu hiç normal gelmedi.Dış bileziğin kenarı aşınmış gibi duruyor.Üzerindeki rulman orijinal mi yoksa daha önce takıldı mı?
Orjinal daha önce değişmedi..7-8 yillikmis
 
Orjinal daha önce değişmedi..7-8 yillikmis
Rulman ömrünü tamamlamış olabilir. Eğer ömrünü tamamladı ise boşluktan ve kafesin deformasyonundan dolayı iç bilezik kasma yapabilir.Bu da elle kontrolle belli olmaz.

Hatta montaj hatası yada yanlış rulman seçimi bile olabilir.Bir istatistiğe göre sıfır makinelerde bile %40 rulman montaj hatası bulunuyor.
 
elektriksel olarak sigortadan motora kadar bütün bağlantıları kontrol edin. gevşeklik varsa sıkın.

motor sargılarını ölçün.

kontaktör kontaklarını ve bobin bağlantısını kontrol edin. kontaktor çalışma sırasasında sık sık devreye girip çıkma yapıyormu gözlemleyin.

rulmanlarda sıkışıklık veya dönmeyi engelleyen kasma varmı kontrol edin.

fan kısmında balans varmı kontrol edin.

motoru fanlı ve fansız çalıştırarak akım ölçümü yapabilirsiniz.

bi de Sigorta atıyor demişsiniz devrede termik role vs. kullanılmamış mı?
Abi komplike sistem otomasyonlu.manuel herhangi bir kompenenti çalıştırmak mümkün değil..gevşeklik sorunu yok..motor invertorlu..fan tarafında hafif bir balans gözlemledim evet fakat aşırı bir balans yok..sağa sola çarpmıyor fan dönerken yani..belkide balans yapmasının sebebi bu parçanın hasarlı olması olabilir..motor çalışıyor bir saat kadar gayet sessiz güzel bir sorun yok.sonrasinda sigorta atmış.ampermetre bağladım 7 ampere kadar akım çekiyor..panoda termik yok..sigortası düşünce direk kapatıyor cihaz kendini.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst