sürücü akım ölçümü

Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
405
Puanları
1
sürücünün çıkışına true rms pens ammpermetremi taktığımda 5 amper,girişine yani şalter çıkışına taktığımda 11 amper sürücücünün kendi displayinde de 100 amper okunuyor (motor 55 kw) yani motor yükten dolayı kitlendiği zaman sürücü displayi 100 ampere çıkıyoe ve öylece kalıyor motordan bir sinilti geliyor sürücü motorun daha fazla akım çekmesini engelliyerek bu şekilde tutuyor daha sonra sürücü kendini toparlayıp motora yolvermeyi başarınca çıkıştaki pens ampermetrede 50 amper sürücü displayinde ise 90-100 amper arası okunuyor acaba hangisi doğru.... displayda 100 amper okunurken 63 amperlik ana şalter neden atmıyor (atmaması pensampermetrenin doğrulığunu göstermezmi)sürücü ise profosyonel ekranda yanlış yazacağını zannetmiyorum...yorumlarınızı beklerim... saygılar...
 
motor kilitlendiği zaman sürücü sistemin tork ihtiyacı olduğunu farz ederek akımı yükseltiyor ve kendi limitinde veya set edilmiş limitte akım değerini tutuyordur. belirli bir süre geçincede arızaya geçemsi gerekiyor. bu motor ne iş yapıyor ayrıca.
 
değirmen de kullanılıyor
 
motor 10 hz yada 20 hz kesinlikle calıştır motorda vurmalar mevcutmu var ise :) cihaz arzalı başıma geldi daha önce düşük devirde calıştır. vurma yok ise cihaz modal markasını soyle star ucu key pat ustundenmi..plc kontrolmu ;?
 
motor 10 hz yada 20 hz kesinlikle calıştır motorda vurmalar mevcutmu var ise :) cihaz arzalı başıma geldi daha önce düşük devirde calıştır. vurma yok ise cihaz modal markasını soyle star ucu key pat ustundenmi..plc kontrolmu ;?


hocam bir tanede decoder gönder vallahi bir şey anlamadım:)
 
motor 10 hz yada 20 hz kesinlikle calıştır motorda vurmalar mevcutmu var ise :) cihaz arzalı başıma geldi daha önce düşük devirde calıştır. vurma yok ise cihaz modal markasını soyle star ucu key pat ustundenmi..plc kontrolmu ;?
start ucu ve kontrol paneli üstünde de bunun giriş çıkış akımı ile ne alakası var anlayamdım
 
55kw lık motor olan bir devreye 63 A' lik şalter takmak doğru değil sanırım! Belki de devre kesicidir o. Kompak şalter yada sigorta değildir sanırım. Eğer öyleyse motorun hiçbir zaman tam yüke ulaşmıyor demektir. Zira nominal akımın 120-130 Amper civarı olmalıydı.

İkinci olarak motor 50 Amper çekiyorsa ve normal olarak çalışıyorsa motora bağlı yükünüz ataleti yüksek olabilir. Bazen dönüş hızını korumak bazen de yavaşlamak isteyecektir. Bu durumda invertör akımı bazen düşecek bazen de yükselecektir. Bir ampermetre takarak ortalama akımı ölçebilirsin ama anlık akım bundan farklıdır. Belki bundan dolayı ortalama değeri görüyor olabilirsin.

İnvertör voltajı ve frekansı kendisi oluşturup motora gönderdiği için aktüel akım değeri belki de hesaplama sonucu ekranına yazılıyor olabilir. Böyle olduğunu varsayarsak bu değer de sürekli olarak değişen bir akım değeri olarak görülmesi gerekir. Sen nasıl gördün bilemiyorum?

aslında motor dönüyorsa sorun yok demektir. Kaç amper çektiği neden önemli?
 
aslında motor dönüyorsa sorun yok demektir. Kaç amper çektiği neden önemli demişsiniz yani sizi bilmem ama benim için ve herkes için diyim motorun dönmesinden çok amperi önemlidir bu cümlenize diycek kelime bile bulamıyorum şu anda hem o sigorta geçicidir deneme içindir burda olayı anlatmak için sigortanın amperi verilmiştir yani soruyla cevabınız arasında zerre ilşki yoktur ve bu durumda son günlerde iyice arttı
 
Size değil ortaya yazayım siz üstünüze alınmayın. 50 Amperle 100 Amperi motorun uğultusuna bakarak da anlayabilirsin. Ayrıca pens ampermetre 50 amper gösteriyorsa ve 63 A lik sigorta uzun süre kullanılmasına rağmen atmıyorsa sorun invertörün ekranındaki 100 amperde.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,124
Mesajlar
933,348
Kullanıcılar
453,199
Son üye
matrix43

Yeni konular

Geri
Üst