sürücü kablolarını yanlış bağladık

yusufan

Üye
Katılım
17 Mar 2009
Mesajlar
140
Puanları
1
scheinder electrik in atv71 sürücüsünü kurcalarken başımızdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum.atv71i kurcalayacaktık r-s-t fazları bağlamak için güç kablosunu hazırladık r-s-t-nötr kabloları bağladık test için motor bağladık falan neyse enerji verdik kurcaladık falan işimiz bittiğinde fişi çekip güç kablolarını sökerken ne göreyim meğerse sürücünün girişleri "toprak-r-s-t" diye gidiyormuş biz ise "r-s-t-toprak" verdik ve sürücüye bir şey olmadı çıkışta motor vardı motora test amaçlı yol verdi ama ne motora ne de sürücüye gözle görülür veya kokulur bi zarar vermedik nasıl böyle bir yanlışlık yaptık anlamadım ama sürücü gayet güzel çalışıyor böyle bir tecrübe edinmiş olduk merak edenlere birşey olmuyor...
 
Birşey olmuyor derken sürücüyü kastediyorsanız, bu zaten normal...
Başka birşey olmasına ise ramak kaldığını ve şans eseri birşey olmadığını anlıyoruz.
Sürücünün şasesine fazın birini bağlamak, insan sağlığı için iyi birşey olmasa gerek.
 
sürücüyü baya kurcaladık ama 2-3 saat veya daha fazla enerjideydi ama bir şey olmadı
 
sızın olayınıza benzer bır olay yasadım.bır vıncte lenze kulanıyorduk.lenzeden cıksı fıltreye ordanda motora gıdıyordu bız revızyon yaparken fıltrenın ınputuna autbut verdık lenze yandı bulmakta baya zor oldu almanyadan 4 haftada geldı 6 bın eyroya .ufak bır dıkatsızlık 6 bın eyroya maal oldu dıkkat.
 
geçmiş olsun size bizimki ı kadar pahalı değildi ama bi sorun da olmadı.
 
motorun toprak hattını, sürücünün toprak hattına bağlamamış olmanız:D sizi ve sürücüyü kurtarmış.

AC sürücülerin hepsinde girişte diyotlu veya tristörlü doğrultma elemanları ile,3 faz doğrultulmakta ve bir DC bara oluşturulmaktadır. Sonrasında bu DC'yi kullanan bir inverter ile motor için AC üretilmektedir... Bu durumda, sanırım, iki fazın oluşturduğu DC yeterli gelmiş ;) (belki de parametre ayarlarında DC bara için düşük bir değer tanımlanabilmekte olabilir, japon cihazlarda olduğu gibi:confused:).
Ayrıca, motorun yüksüz veya muhtemelen sürücünüze göre küçük güçte olması da, iki fazdan doğrultulmuş olan DC bara geriliminden daha fazlasına ihtiyaç gerektirmemiş... bir kaç saat çalışmış...

Aman dikkat özellikle test esnasında motorlara veya sürücülerin metal bölümlerinden:eek: uzak durun :D
 
iyiki motor gövdesine ve sürücünün metal bölümlerine test sırasında değmememişsiniz
 
değmediğimi kim söyledi sürücünün ön kapağı plastikti ama motorun demir iletken olduğu için gövdede kaçak vardı öölçü aletinin bi ucunu kendime diğer ucunu da motor gövdesine tutunca 280 volt gösteriyodu ama sanırım güç yetersizdi çünkü elleyebilyoduk.ayrıca küçük 220voltluk lambayıda motora değdirerek yakabiliyoduk ilginç değil mi
 
bence siz genede bu tip uygulamalarda dikkati elden bırakmayın elektriğin şakası olmaz
 
Metal yere değdiğinizde çarpılmazsınız arkadaşlar bunu bilmeniz gerekir FAZI DİREK OLARAK TUTSANIZ BİLE ÇARPILMAZSINIZ nötürüde tutmadığınız sürece tabi Hatta deneyin lastik tabanlı bir ayakkabı ile.... prizin fazına bir çivi visa vs sokun soktugunuz çıvıde faz oldugunu kontrol kalemı ıle kontrol edın sonra sadece baska bır yere dokunmadan cıvıye dokunun mantıklı olarak carpılmayacaksınız hatta yanınızdakı arkadasınıza kontrol kalemını verıp sızın herhangı bır yerınıze değdirip fazı gorsun bunu herkes bılıyor olmalı elektrik devresını tamamlayamadıgı surece carpması mumkun degıldır yanı soz konusu bıle olamaz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,816
Kullanıcılar
450,920
Son üye
cihan.demir

Yeni konular

Geri
Üst