Sürücü takmalı mıyım?

Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
711
Puanları
31
Yaş
39
Arkadaşlar bizim tesislerde motorlar 15 kw ve direk üçgen bağlı. Motor milinde redüktör gurubu var. Motor mili direk redüktöre bağlı olduğu için redüktör milindeki dişli banta bağlı ve bant 20 ton civarlarında gelmektedir. Redüktör ucundaki mil ile bant döndürme mili zincir ile bağlı ve redüktör dişlisi ile bant dişlisi belli bir süre sonra yuvarlak bir tekerlek gibi oluyor. Ne diş kalıyor ne de mil. Motor bantı dönderebiliyor, termik de atmıyor. Sizce ben burada softstarter kullanmalımıyım. Eğer kullanırsam motor bantı kaldırmama gibi bir sorunla karşılaşır mıyım. Bir de bu motorlar 15 kw olmasına rağmen neden direk üçgen bağlanmış anlamadım. Redüktör gurubundan mı yoksa trafolu bir tesis olduğundan mı.
Ilginiz için teşekür ederim.
Bilgi ve deneyimlerinizi bildirmenizi rica ediyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
mustafatemel kardesim soft starterın görevi motora rampalı yol vermek yani senin işi rahat görür olaki hızı kendim ayarlamam gerekiyor dersen invertör kullanmanı tavsiye ederim oki
 
mustafatemel arkadaşım eğer dişlilerin kalkış anındaki kaçırma veye zorlamadan dolayı aşınıyorsa softstarter kullanman iyi olur ama ben yinede invertör kullanmanı tavsiye ederim biz sıemens softstarter kullanıyoruz anlattığın şekildeki yüklerde randıman alamadık ve bir çoğunu iptal etmek zorunda kaldık.kolay gelsin iyi çalışmalar...
 
invertör kullanmanız işinizi kolaylaştırır invertördeki fonksiyonlarla isteidğiniz şekilde motora yol verebilirsiniz.
 
arkadaşlar ilginiz için çok teşekür ederim.
invertör ile softstarter arasındaki farkı anlayamadım. bana inverter fiyatları hakkında katalog gönderebilirseniz çok sevinirim.
 
sorunun kalkışlardan kaynaklandığını düşünmüyorum bahsettiğiniz arıza yani dişlilerin çift taraflı olarak tekerlek haline gelecek kadar aşınması yükle alakalı gibi geliyor bana (dişli çapları da yani devir de alakalı olabilir).inverter veya sofstarter duruş ve kalkışlarda illaki faydalı olur ama bence mekanik sistemle ilgili iyileştirmeler yapılmalı.DELTA inverterler hem fiyat hem performans olarak bayağı kullanışlı...ama omron'un üstüne tanımam!
SAYGILAR....
 
bizim cihazlar tek yöne çalışıyor. çıkardığımız dişlilerin dişleri dönüş yönüne doğru eğik olduğunu gördüm. dediğiniz gibi mekanik bir sıkıntı var bunun yanında kalkarken yanında durdum da çok kötü vuruyor. sürekli bantlar yüklü.
 
deviri bi şekilde düşürmeniz gerekiyor(inverter ve/veya dişli çapları) diye düşünüyorum hem kalkışta ve duruşta hemde çalışma esnasında.
 
arkadaşlar ilginiz için çok teşekür ederim.
invertör ile softstarter arasındaki farkı anlayamadım. bana inverter fiyatları hakkında katalog gönderebilirseniz çok sevinirim.

En kısa yoldan
İnverterler 3 faz üzerinden frekans kontrolü yaparak motorunuzun devrini kontrol etmenizi sağlarlar.
Softstarterler ise motora giden 1 fazın gerilimini düşürerek motorun devrini kontrol etmenizi sağlıyan cihazlar olduğundan
büyük güçler düşünüldüğünde her hali ile inverter denilen sürücülerden kullanmanız uygun olacağını sanıyorum.
marka olarak piyasada bir çok marka var.Benim tercihim işletmemdeki diğer sürücülerle aynı marka olması.Parametre kolaylığı açısından:)
 
kardes biz schneider elektrik sistem entegraötrüyüz sana her konuda yardımcı olurum oki denizlide
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,819
Kullanıcılar
450,920
Son üye
cihan.demir

Yeni konular

Geri
Üst