sürücünün kompresöre bağlanması

volky

Üye
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
392
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar elimde vidalı 160 kw lık endüstriyell kompresör var markası ercom.

genel olarak çalışma saatlerini aldığımda %40 yükte, % 60 boşta çalışma durumu söz konusu ve bu durumu önlemek, jeneratörlerle besleme yaptığım durumda da demeraj sıkıntısı çekmemek için pıd kontrol yapmak yani sürücü uygulaması yapmak istiyorum.
içinizde bu tür uygulama yapan yada bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa sizden verimi ile ilgili ve bağlantı şemalarını rica ediyorum.
ayrıca: yapacağım uygulamada mevcut olan yıldız üçgen kalkış sistemininde mevcut kalmasını istiyorum.
yani bir anahtar ile sürücülü çalışma hemde gerekirse yıldız üçgen çalışma yapmak istiyorum.
projesi varsa sizden rica ediyorum.
 
hava tankına yada borusuna bir tane basınç transmitteri bağlayacaksın hava senin istediğin değerin altına düşerse sürücüye start verecek ve senin pıd kontrolune göre çalışacak yıldız üçgen konusuna gelince onuda ayrıyaten bir butonla manula olarak yapacak 0-2- seçimli anahtar yani çift start seçicili anahtar seçeceksin istediğin zaman yıldız üçgen yada sürücü ile kontrol yapabilirsin iyi çalışmalar
 
Komprasörlere sürücü uygulaması önem arzeden bir uygulamadır.Sürücüyü al tak olmaz.Komprasörün yağlama sisteminde değişiklik yapmak gerekir.Ayrıca komprasör firmaları biraz alıngandır.Uygulamanız sonucunda çıkabilecek sorunlar yüzünden firma ile ters düşebilirsiniz
 
Komprasörlere sürücü uygulaması önem arzeden bir uygulamadır.Sürücüyü al tak olmaz.Komprasörün yağlama sisteminde değişiklik yapmak gerekir.Ayrıca komprasör firmaları biraz alıngandır.Uygulamanız sonucunda çıkabilecek sorunlar yüzünden firma ile ters düşebilirsiniz

Kesinlikle katılıyorum. Kompresoru PID ile kontrol etmek mümkün tabii, dikkat edilecek noktalardan biri, min. frekans %20-25 in altına inmemeli.
 
evet devir sayısının vida grubu ile alakası olduğundan belli bir devirde yani frekansta tutmam gerektiğini biliyorum. ancak bnm istediğim cvp veriminin sayısal bir sonucu varmıdır uygulamayı yapan arkadaşlardan cevap bekliyorum. buraya yazılan bazı cevaplar sadece öneri ltf yazılan soruda ne isteniyorsa ona cvp yazılsın. onun dışındakiler konuyu saptırıyor herkes farklı yorumlar yapıyor. buna dikkat edilirse sevinirim.
 
Atlas GA 45 komprasöre uyguladım.%60 yükte %40 boşta çalışıyordu. Ortalama %30 tasarruf sağladık.
 
73 KW lık vidalı tip kompresörümüze sürücü bağladık ve muhteşem sonuç elde ettik. Fakat profosyonel destek aldık. Sürücüyü aldığımız firma kendisi bağlayıp parametreleri ayarladı ve olumlu sonuç elde edince 500kW lık 2 ayrı fan motorumuzada bağlattık.
yani demek istediğim bu işi yapan profosyoneller var. Akıl vermiyorum sadece paylaşmak istedim.
 
arkadaşlar ben kompresöre sürücüyü bağladığımda başınç bilgisini tanktan alarak sürücünün devrede kalacağı süreyi nasıl belirlemeliyim. sürücünün hangi kontakları kullanılmalıdır.
------------------
bana resimli olarakta yardımcı olacak arkadaşlar varsa yardımlarınızı rica ediyorum.
 
Son düzenleme:
sayın alidemir017
bu tür komp. de biildiğiniz gibi yağlama milden alınır.Peki 25hz tutmak yeterli yağlamayı sağlar mı? Benim 350 kw kompressor uygulamam var ama yağlamayı dışarıya almaya çalışıyoruz.Acaba çalışmamız yanlış mı arkadaşlar.
 
sayın alidemir017
bu tür komp. de biildiğiniz gibi yağlama milden alınır.Peki 25hz tutmak yeterli yağlamayı sağlar mı? Benim 350 kw kompressor uygulamam var ama yağlamayı dışarıya almaya çalışıyoruz.Acaba çalışmamız yanlış mı arkadaşlar.

Marka ,model farklılıkları olsa da yağlama genel bir sorun oluşturur.Özellikle yüksek güçlü komprasörlerde bu daha da büyük.Ayrıca komprasör firmaları ile ihtilâfa düşmekte cabası.
Mümkün mertebe yağlamanın düşük devirde dâhi yeterliliğini temin etmek gerekir.Bunun için valf gruplarında değişiklik yanısıra,harici yağlama pompası gibi uygulamalar kaçınılmazdır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,710
Mesajlar
929,161
Kullanıcılar
452,415
Son üye
SERDAR KAÇR

Yeni konular

Geri
Üst