Ters istikamette olması şarttır.Aksi durumda açma kapama sırasında sigortalı ise başınıza başınıza gösterge pimi saplanabilir.Sigortadan parçalar düşebilir.Sigortasız ayırıcıda bile bakır eriyikleri vs. düşebilir.Ayırıcı bile düşebilir.
Sayın Fahri yetiş e ve sayın tknsy katılıyorum.Kol yüksekliğininde 2 mt olması uygundur.Hem çocukların yetişememsi hemde direk yakınından her hanbir nedenle manevra koluna çarpmamaları için
saygılarımla
Alıntı yaptığım mesajınızda anlamadığım bir nokta var "kural manevra anında ayaklarının topraktan kesilmesi yani direge cıkıp öyle açma yada kapama yapmak" demişsiniz topraktan ayağının kesilmesi direğe tırmandığında ne işe yarıyacak direk - toprak arası izolemi?
Alıntı yaptığım mesajınızda anlamadığım bir nokta var "kural manevra anında ayaklarının topraktan kesilmesi yani direge cıkıp öyle açma yada kapama yapmak" demişsiniz topraktan ayağının kesilmesi direğe tırmandığında ne işe yarıyacak direk - toprak arası izolemi?
..."kural manevra anında ayaklarının topraktan kesilmesi yani direge cıkıp öyle açma yada kapama yapmak" ...
...topraktan ayağının kesilmesi direğe tırmandığında ne işe yarıyacak direk - toprak arası izolemi?
Evet. Akım yolunu kısa ve tek tutmak için.
Adamın ayakları yerde olursa eğer ayırıcı kolundan itibaren, kolu tutan adam ve direk gövdesi üzerinden akım ikiye bölünecek.
Bizim şehirdeki Tedaş, OG trafo postası kabulünde, ayırıcı kolu aşağıda ise onay vermiyor.
Geçmiş yıllarda bir olay yaşanmış:
Ayırıcıyı açarken (galiba yük varken) ayırıcı bıçakları arasında ark oluşuyor ve oluşan ark sünerek (uzayarak) ayırıcı gövdesine atlıyor. Ayırıcı kolunu tutan ve ayakları yerde olan vatandaş üzerinden devresini tamamlıyor akım. Adam kurtulamıyor.
O gün bu gündür ayırıcı kolları yukarıdadır yeni tesislerde.