Servo Motorların Sağlamlık Kontrolü

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,041
Puanları
481
Yaş
54
Arkadaşlar,

Servo motorların sağlamlık kontrolunu nasıl yapabiliriz?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Frenli bir motorsa genelde frenle ilgili sıkıntı çıkar eğer değilse omaj kontrolü ve şase kaçak kontrolü yap...Birde boşta iken motor uçlarından 2 sini kısa devre yaparsan motor milinin yükle karşılaştığını görürsün.Tabi birde enkoderinde sıkıntı olabilir.Enkoderin palslerini osiloskop ile ölçebilirsi.Örn.A , B sinyallerini ve değillerini enkoderin tipine göre....
 
encoder ve resolverde sıkıntı çıkar Diğer yanma kavrulmalarda sürücüsü mutlaka hata kodu veriri sürücünün kılavuzuna bakıp hatyı ararsınızz saygılar
 
Benim çalıştığım fabrikada kullanılan servomotor ların genelde şu problemleri oluşmaktadır
1-Ecoder problemi:eğer dışarıdan monteli ise encoderi değiştirip kontrol etmek en garanti kontrol şeklidir.
2-Bobinin yanık yada kavruk olmasıdır,bu durumda,genelde sürücü arıza gösterir,kontrolunu ise bobin omajlarını kontrol edebilirsiniz,
3-Rulmanların problemli olması,bu durum motor dağıtılmadan kesin olarak problem olup olmadığı belli olmaz,yani rulmanlardan şüpheleniyorsanız motoru dağıtıp,rulmanları kontrol etmelisiniz,
4-Frenli ise frenin kontrol edilmesi önemli hususlardandır
Benim tesbit edebildiğim problemler bunlar,ama servomotor da problem olup olmadığını kesin olarak öğrenmenin yolu ,aynı servomotorla değiştirip durumu görmektir,
Ayrıca,daha önce söktüğümüz servotorların bazıları çalışırken problem çıkardı,sebebini çözemedim,ama mıknatıslanmayla ilgili problem olduğunu düşünüyorum
 
Arkadaşlar,

Servo motor daha önce görmedim. Üzerinde kaç adet uç vardır. Bu uçlardan sağlamlık kontrolu nasıl yapılır?
 
arkadaslar bizim fab.genelde ya fren arızalı yada sargılar yanık.aynı dıger motorlardakı sargılar kontrolu ve govde kacak olculur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,729
Mesajlar
920,025
Kullanıcılar
450,783
Son üye
snaptiktok8

Yeni konular

Geri
Üst