Seyyar Salep Tezgahı Güç Kaynağı

50w'lık 2 derin dondurucu ve 40-50w'lık TV iyi besleyen sistemi referans alıp 1100w'lık rezistansa model seçerseniz vay halinize !
Salep kışın içilir ve kışın güneşli gün sayısı azdır hele birde karadeniz veya marmara bölgesindeyseniz yandı gülüm keten helva !
Güç yetişirmi ? bilmem

Adam endüstriyel tasarım 2. Sinif öğrencisi ve proje hazırlıyor hocaya tüplü salep cihazını mı gösterecek alemsin ya 😂
 
50w'lık 2 derin dondurucu ve 40-50w'lık TV iyi besleyen sistemi referans alıp 1100w'lık rezistansa model seçerseniz vay halinize !
Salep kışın içilir ve kışın güneşli gün sayısı azdır hele birde karadeniz veya marmara bölgesindeyseniz yandı gülüm keten helva !

Adam endüstriyel tasarım 2. Sinif öğrencisi ve proje hazırlıyor hocaya tüplü salep cihazını mı gösterecek alemsin ya 😂

Güneş enerjisini eledim .
Gerçi para kazanmanın yolu salep değil su satışı !!!
Arz talep ?

Endüstriyel tasarım .
Gerçekler bu projeler lafta kalır .
Göstermelik .

Satıcaya para kazandıracak projeler hazırlanmalı .
Endüstriyel tasarım cihaz ürün ( demirbaş diyelim )
Para kazanma yolu : gerçi tüp fiyatlarıda arttı tüpüde es geçtim .
Kömür ateşi ( veya tahta vs gibi yakma ve el çevirme ile
Çokta ilkel mi oldu ? veya nostalji mi diyelim .

Eskide Osmanlı zamanında nasıl yapılıyordu ?

Proje düşüncesi değil , ticaret kafası diyelim .
 
Güneş enerjisini eledim .
Gerçi para kazanmanın yolu salep değil su satışı !!!
Arz talep ?

Endüstriyel tasarım .
Gerçekler bu projeler lafta kalır .
Göstermelik .

Satıcaya para kazandıracak projeler hazırlanmalı .
Endüstriyel tasarım cihaz ürün ( demirbaş diyelim )
Para kazanma yolu : gerçi tüp fiyatlarıda arttı tüpüde es geçtim .
Kömür ateşi ( veya tahta vs gibi yakma ve el çevirme ile
Çokta ilkel mi oldu ? veya nostalji mi diyelim .

Eskide Osmanlı zamanında nasıl yapılıyordu ?

Proje düşüncesi değil , ticaret kafası diyelim .
Okullarda uygulamaya yönelik bilgiler verilseydi hocaların uygulama tecrübesi olsaydı bugün çok daha farklı bir Türkiye olurdu.
 
Benim şöyle bir fikrim var,kazanı öyle dizayn edeceksinki termos misali ısı kaybı mümkün oldugunca az olacak.İçerisine konulan içecek zaten sıcak vaziyette konulacak ve amaç bunu sogumadan tutmak oldugu için iyi izoleli bir kap ile cuzi miktardaki enerji kaybı invertör vs kullanmadan dogrudan aküden temin edilen enerji ile saglanacak.Yani kazan sıcaklıgı bir sensör ile algılanıp akü voltajı pwm olarak direk rezistansı sürecek.Burda ki en önemli mesele kazanın ısı kaybının mümkün oldugunca az olması.
Yapacagın izolasyon kalitesine göre akü kapasitesi ve rezistans gücünü hesaplaman gerekecek.
 
Para kazandıran proje olmalı

Çeşitli konumlara sahip olması gerekir .
Ilk on isitmaya yapılacağı yerin satış yakılığını . Vs gibi

termos gibi düşünce en iddialı olarak görüyorum

Bu termos özel yapım olmalı on kısmı ayrı bir bardaklık kismi isitmadan geçmeli sanki sohbenden sıcak su alır gibi ama devamlı akan sıcak su gibi değil tek kişilik caydanlik gibi ısıtma ve termostatlı

Bir bardaklik cok Isıtma derece ve az ısıtma derece termosa destek için düzenek nasıl yaparız fikirleriniz.

Karıştırıcı da olmalı yazıya ek yazmayi unutmuşum.

Pekte anlatamadım sanki .
 
Son düzenleme:
Eğitim süresince hiçbir projenin para kazandırıp kazandırmayacağı önemli değildir, şayet öyle olsaydı dediğiniz gibi herkes su satıcısı için araba tasarlamakla uğraşırdı. Peki o zaman ne olurdu? Tabi ki mısırcılar, tavuk-pilavcılar, kestaneciler aç kalırdı. Tasarım eğitiminde önemli olan şey karı yüksek tutmak değildir, adı üstünde eğitim olduğu için tasarımcının karşılaşacağı problemleri çözebilmesini, bunu yaparken maliyeti düşük tutabilmesini ve malzeme seçimini en ideal şekilde yapabilmesini sağlamaktır. Bunları yaparken elbette hepsini insan ve ürün ilişkisi çerçevesinde tutmayı öğrenebilmesidir. Ki nihayetinde bir tasarımcının görevi en karlı yemek grubunu seçip ısrarla onun üzerine tasarım yapması değil, kendisine gelen bir projede istenen ürünü en iyi şekilde sonuçlandırıp teslim etmesidir. Yani anlayacağınız hiçbir tasarımcının derdi salep az satmış, su çok satıyormuş falan filan değildir. Bunlar müşterinin, hedeflediği ürünün tasarlanması için tasarımcıya giden ve başvuran kişinin derdidir.

Projeye gelince, jeneratör kullanmakta karar kıldım. Alt tarafı salep ısıtmak için bisiklet maratonundaymış gibi pedal çevirmeye gerek yok, dolayısıyla akü gereksiz bir seçim olacak. UPS ise eminim ki salep kazanını beslemeyecektir, beslese de yeterli süreye erişemeyecektir. En iyisi sessiz bir jeneratörle işi çözmek. Buna yönelik eleştiri veya fikriniz varsa duymak isterim. Bunun haricinde hepinize teşekkür eder, iyi günler dilerim.
 
Eğitim süresince hiçbir projenin para kazandırıp kazandırmayacağı önemli değildir, şayet öyle olsaydı dediğiniz gibi herkes su satıcısı için araba tasarlamakla uğraşırdı. Peki o zaman ne olurdu? Tabi ki mısırcılar, tavuk-pilavcılar, kestaneciler aç kalırdı. Tasarım eğitiminde önemli olan şey karı yüksek tutmak değildir, adı üstünde eğitim olduğu için tasarımcının karşılaşacağı problemleri çözebilmesini, bunu yaparken maliyeti düşük tutabilmesini ve malzeme seçimini en ideal şekilde yapabilmesini sağlamaktır. Bunları yaparken elbette hepsini insan ve ürün ilişkisi çerçevesinde tutmayı öğrenebilmesidir. Ki nihayetinde bir tasarımcının görevi en karlı yemek grubunu seçip ısrarla onun üzerine tasarım yapması değil, kendisine gelen bir projede istenen ürünü en iyi şekilde sonuçlandırıp teslim etmesidir. Yani anlayacağınız hiçbir tasarımcının derdi salep az satmış, su çok satıyormuş falan filan değildir. Bunlar müşterinin, hedeflediği ürünün tasarlanması için tasarımcıya giden ve başvuran kişinin derdidir.

Projeye gelince, jeneratör kullanmakta karar kıldım. Alt tarafı salep ısıtmak için bisiklet maratonundaymış gibi pedal çevirmeye gerek yok, dolayısıyla akü gereksiz bir seçim olacak. UPS ise eminim ki salep kazanını beslemeyecektir, beslese de yeterli süreye erişemeyecektir. En iyisi sessiz bir jeneratörle işi çözmek. Buna yönelik eleştiri veya fikriniz varsa duymak isterim. Bunun haricinde hepinize teşekkür eder, iyi günler dilerim.

bu jeneratör işini herkes biliyor zaten
Hoca o zaman jeneratör bağlantıları öğrenmeniz için mi proje veriyor.

Sonsuz enerji diyorlar
mıknatıs ile ısıtma yapalım
O dk için mantıklı gelir sonrası sonsuzluk tarafı .
Bu projeyi hoca kabul ederse sonsuz enerji olduğunda kabul etmiş sayilmazmi.
Para kazanç kısmını geçtim.

Bana göre
Böyle kafa proje olmaz.
Niyet öğrenmek ise bağlantıları ve calisma sistemi için olabilir.
 
Son düzenleme:

 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst