amasyali ' Alıntı:
merhabalar
Siemens micromaster serisi kullanmıyorum. daha önceki bilgilerime dayanarak yanılmıyorsam P1000 paremetresini 1 veya 12 yapılması gerekiyordu.
5-9 terminalinden start yapıp cihazı 40 hz kadar yükseltip start anahtarını açıp cihaz ekranından 5 hz kadar inince tekrar start anahtarını kapatacak olursanız, 1031 paremetresini 0 veya 1 yapmanızın bir önemi olmadığını görmüştüm. ama cihaz sıfırlar, 1031 paremetresi 0 ise start anahtarını kapatırsak cihaz sıfır olarak bekliyordu. ilgili terminale bağlı butonla yükseltebiliyorduk.
P1121 paremetresi yukarıda anlatılan örnek için önemlidir. burada yavaşlamada zaman önemlidir.
genelde piyasada bulunan
Elektronik potansiyometreyi kullanmaktayız. bu potansiyometrelerde hızlanma zamanlarını ayarlayabilmekte ve cihazdaki iki girişi bir başka işlemde kullanmakta
Sn.Amasyalı yanılıyorsunuz.P1031 parametresinin 0 veya 1 olmasının hiçbir önemi yok diye belirtmişsiniz .Aksine burada P1031 kilit parametrelerden biridir.
Micromaster 440 Türkçe paremetre listesi(Alıntıdır)
P1031-Mop set değeri hafızası.
Off komutu ve enerji kesilmesinden önce aktif olan en son motor potansiyometre set değerini(Mop)saklar.
Muhtemel Ayarlar:
0- Mop set değeri hafızaya alınmayacak.
1-Mop set değeri hafızaya alınacak.(P1040) güncellenir.
Siz 1031'i 1 yaparsanız sürücü girişlerine aynı analog potansiyometre bağlanmış gibi çalışacaktır.Ama hız artış ve düşüşü butonlarla yapılacaktır.Sürücü ye analog potonsiyometre bağlıyken hangi duruş ve kalkış rampasını kullanıyorsa ,hangi mop set değerini kullanıyorsa yine aynı değerleri kullanır.Enerji kesilmesinde veya sürücü rampa süresini kullanıp durmadan önce startlandığında da aynı uçlarında analog potansiyometre bağlıymış gibi davranır.Ekrandaki mop set değeri kaç hz. ise o değere ulaşır ve o değerde çalışmasına devam eder.Siz arttırma ve eksiltme yaptığınızda da son ayar değerini saklar.Tekrar stop ve startta yeni değerine ulaşır.Yani ha analog potansiyometre kullanmışsınız ha dijital girişle bu işi yapmışsınız çalışma bakımından hiçbir fark yoktur.(Sizin ilk mesajınızda anlatmak istediğiniz olayıda denedim değişen birşey yok olay aynen üst satırlarda belirtildiği gibidir.Rampanın burda bu işin dijital girişlemi yoksa analog potansiyometreyle yapılacağına hiçbir etkisi yoktur.)
Bu tam olarak başlık attığım konunun cevabıdır.
Gelelim ikinci olaya;
Sizin özel bir uygulamanız var.Siz diyorsunuz ki mop set değeri hafızaya alınmasın.Ben sürücü stopa geçtiğinde ekrandaki mop set değerinden değilde sürücü tekrar starta geçtiğinde benim belirleyeceğim herhangi bir hz.de çıkıp burda çalışmaya devam etsin taki ben o değeri değiştirene kadar.
P1031-0 yapılıyor.(Fabrika ayar değeri zaten sıfır.)
Micromaster 440 Türkçe paremetre listesi(Alıntıdır)
P1040-Mop set değeri
Motor potansiyometresi kontrolü için başlangıç set değeri belirler.(Fabrika ayarı 5 Hz.dir)
Burdaki 5hz.fabrika ayarıdır.Bunun değiştirilebileceğini zaten önceki mesajımda belirtmiştim.
Sizin karıştırdığınız şey burdan sonra başlıyor.P1031-0 yani fabrika ayarında,P1040-da atıyorum 10 hz.e ayarladımÖrneğin motor 45hz.de çalışıyor.Start sinyali kesildiğinde sürücü durmadan örneğin 15 hz.de tekrar start sinyali verdim.Bu konumda sürücü tekrar 45 hz.e çıkıyor.
Bunun sebebi şudur;Sürücüde siz nekadar start sinyalini kessenizde sürücü duruş rampasını kullanıp stopa geçimiyor ,sürücü starttayken hayır ben durdurmaktan vazgeçtim çalış diyorsunuz sürücüde stopa düşemediğinden tekrar kaldığı parametreye geri çıkıyor.Stopa düşse tekrar start aldığında P1040'ta ayarlanan frekansta çalışır.Dikkat edecek olursanız dijital çıkışlarda yani rölelerde aynı davranır.Start sinyali kesilse bile sürücü duruş rampa süresince zaten starttadır.
Sizin şikayetiniz yanılmıyorsam şu.Start sinyali kesilir kesilmez sürücü,rampa süresine bağlı olarak değilde ,bu sinyale bağlı olarak P1040'ta belirtilen paremetreye göre çalışsın.Kusura bakma arkadaşım bu cihazlar böyle tasarlanmış.Bunun cevabını arıyorsan Siemens Türkiye micromaster sorumlusu Özgür Biliz'le görüş derim.Siemensin türkiye sitesinde mail adresi mevcut.
P1000parametresinin unutulması olayına gelelim.İlk mesajımda yazan parametrelerde herhangi bir yanlışlık yoktur.Sadece bir parametre yazılması unutulmuştur.Bunda kafa karıştıracak insanları yanıltacak hiçbirşey yoktur görüşündeyim.Belki bahane olarak belirtilemez ama belki telefon çaldı belki biri seslendi veya başka bir şey.Bu gayet insani bir olay.Siteyi dolaşırsanız sık olmasa bile bu tip olayla karşılaşırsınız.
Eğer 1. mesaja göre kişi bunu uyguluyor ve sürücüyü çalıştıramayıp tekrar rafa kaldırıyorsa o kişinin paylaşımla,birşey öğrenmekle ve bu siteyle hiçbir işi olmaz.Yazacağı 1 tek mesaj.Bu sürücü bu parametrelerle çalışmadı.Gerçekten çok zor bir olay mı.Herhangi bir karşılık bekleyen mi var.
Sn.amasyali eğer bu mesaja karşılık yazacaksanız bir şekilde bir mm440 bulup mesajlarda yazanları bir test edin.Ondan sonra yorum yapın.Çoğu insan gibi benimde zamanım değerli.