Siemens AC Sürücülerde Potansiyometresiz Hız Kontrolü

bilir74

Üye
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
129
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba. Ajandamı karıştırırken gördüm ve sizlerle paylaşmak istedim. Belki işinize yarar .Siemensin birçok modelinde( eski tiplerde dahil) potansiyometre kullanılmadan uzaktan hız kontrolü yapmak mümkün.
Bunun aklıma gelen birkaç faydası;Potansiyometreler gaz,toz ,nem,buhar gibi çalışma ortamlarında sık arıza yapmaktadırlar.Potansiyometreler pahalıdırlar.Uzak mesafelerde kullanımı gerilim düşümü sebebiyle sorunlara yol açabilir.Potansiyometre kullanmamanın tek zararı sürücüde ekstradan 2 adet dijital girişinizin uzaktan kontrol için ayrılması.
Siemens 440'lar için parametre ayarları.
P700-2
p701-1
p702-13
p703-14
p1031-1 olursa startta en son ayarlı hızdan çalışmaya başlar.
p1040-0 olursa startta 0 dan çalışmaya başlar.

Terminal Bağlantıları(klemens)
5-9 arası start
6-9 arası hız arttırma
7-9 arası hız eksiltme.
Not:9 no'lu terminal 24 volttur.
Start için 0/1 bir anahtar ,Hız arttırma ve eksiltme için birer tane no. kontaklı buton gerekli.

Kolay gelsin.
 
merhabalar
Siemens micromaster serisi kullanmıyorum. daha önceki bilgilerime dayanarak yanılmıyorsam P1000 paremetresini 1 veya 12 yapılması gerekiyordu.

5-9 terminalinden start yapıp cihazı 40 hz kadar yükseltip start anahtarını açıp cihaz ekranından 5 hz kadar inince tekrar start anahtarını kapatacak olursanız, 1031 paremetresini 0 veya 1 yapmanızın bir önemi olmadığını görmüştüm. ama cihaz sıfırlar, 1031 paremetresi 0 ise start anahtarını kapatırsak cihaz sıfır olarak bekliyordu. ilgili terminale bağlı butonla yükseltebiliyorduk.
P1121 paremetresi yukarıda anlatılan örnek için önemlidir. burada yavaşlamada zaman önemlidir.

genelde piyasada bulunan Elektronik potansiyometreyi kullanmaktayız. bu potansiyometrelerde hızlanma zamanlarını ayarlayabilmekte ve cihazdaki iki girişi bir başka işlemde kullanmaktayız.
 
Arkadaşlar merhaba konunun tam anlaşılmadığını farkettim daha açık bir şekilde ifade etmeye çalışayım.
Allta yazdıklarımın tümü denenmiştir.Ayrıca kullanıp kullanmamak tabiki size bağlıdır.Bize çok fayda sağladı onun için paylaşmak istedim.
Siemens 440 SÜRÜCÜLERİN FREKANSININ BUTONLA ARTTIRILIP EKSİLTİLMESİ
p700-2
p701-1
p702-13
p703-14
p1000-1 (bu paremetreyi yukarıda yazmayı unutmuşum.)

Terminal bağlantılarını ilk mesajımda belirtmiştim.

Sürücü kaç hz ile stopa geçerse geçsin tekrar start edildiğinde 5 hz.den çalışmaya başlar.Siz arttırma butonuna bastığınızda frekans 5 hz.den yukarı doğru artmaya başlar.Bu 5 hz. startta çalışma frekansını p1040 dan ister sıfıra çeker isterseniz başka bir değere çekebilirsiniz..Bu size yani sisteminize bağlı.

Eğer p1031-1 yaparsanız sürücü stopa kaç hz.de geçmişse start aldığında aynı hz.den çalışmaya başlar.
Kalkış rampa süresi p1120 ve duruş rampa süresi p1121'i sizin prosesiniz belirler.Frekansı ne şekilde yükseltip düşürmeniz değil.

Sürücüde dijital giriş 2 ve 3'ü frekans arttırıp eksiltmeye kullandığımızda geriye 4 adet dijital giriş kalmakta.Eğer bu girişler prosesinize yetmiyorsa 2 adet analog girişi dijitale çevirmeniz mümkün.
1.analog girişi dijital girişe çevirmek:2 no'lu klemensle 4 no'lu klemense köprü atıyorsunuz.3. klemensle 1. klemens arası dijital giriş 7 oluyor.
2.analog girişi dijitale çevirmek:2 no'lu klemensle 11 no'lu klemense köprü atıyorsunuz. 10. klemensle
1.klemens arası dijital giriş 8 oluyor.
 
Cihazın 5 hzde başlayacak diye bir kuralı yok. Ayrıca siz benim yazdıklarımı test ettinizmi. Buradaki 5 hz in anlamı şu. sizin cihazınız maksimum 75 hz ayarlı olsun ve siz 50 hz de çalışırken start uçunu açtınız cihaz P1121 paremetresine bağlı olarak devir düşürmeye başladı ve siz 25 hz de start uçunu kapatacak olursanız cihazın en son kullandığın ayara yani 50 hz gelecektir. P1121 paremetresini herkes biliyor prosesin ayarladığını , şunuda unutmayalım 5 hz de başlayacak diye bir kural yoktur. ben ister sıfırda başlatırım ister 49 da o benim bileceğim bir iştir. ben sadece uygulamadaki örneği anlattım. ayrıca micromaster serisi cihazıda kullanmıyorum.

Şunu unutmayınızki biz yaşadığımız proplemi burada anlattık belki birisi denemeye kalkarda yanılmasın diye.
bizim yaptığımız uygulamalarda cihaz 5 ayrı motora 5 kontaktörle kumanda etmekte ve rampa süreleri 0,7 saniyedir. örneğin birinci motor 11 saniye içerisinde 7 saniye 75 hz ileri yönde ,2 saniye 75 hz ters yönde sonra 2 sn kadar ileri yönde 8 hz de çalışmakta ve işin sonuna gelip durmaktadır. hareket kütlesi 1250 kg civarındadır. sırası ile ikinci , üçünçü ,dördüncü ve beşinci motorlarda farklı hareketler yapmaktadır. burada kullanılan değerler 40 hz 15 hz 25 hz gibi değerlerdir.
o zaman bizim için her girişin bir önemi olduğunu anlamışsınızdır.

Eğer önceki yazı dikkatlice okunanacak olursa kimse eleştirilmemiş ayrıca başımıza gelen olay anlatılmıştır. burayı takip eden kişilerde işin ehli olanlar var, olmayanlar var. bu cihazlar gelirken rampaları 10 sn olarak gelir ve işin ehli olmayan birisi yukarıdaki bağlantıları yapıp denemeye kalkarsa

1: sistemi çalıştıramayacak (P1000 yok)
2: anlattığım olayı deneyecek olursa olmadı diye rafa kaldıracak. Çünkü kafasında duracak düşüncesi var
3: siz P1000 paremetresini unutmussunuz o zaman paylaşmanın bir anlamı olmayacak sistem çalışmayacak
4: önceki yazı dikkatli okunacak olursa bizim başımızdan gecen bir olay anlatılmıştır. kişiler eleştirilmemiştir.

herkese kolay gelsin
 
amasyali ' Alıntı:
merhabalar
Siemens micromaster serisi kullanmıyorum. daha önceki bilgilerime dayanarak yanılmıyorsam P1000 paremetresini 1 veya 12 yapılması gerekiyordu.

5-9 terminalinden start yapıp cihazı 40 hz kadar yükseltip start anahtarını açıp cihaz ekranından 5 hz kadar inince tekrar start anahtarını kapatacak olursanız, 1031 paremetresini 0 veya 1 yapmanızın bir önemi olmadığını görmüştüm. ama cihaz sıfırlar, 1031 paremetresi 0 ise start anahtarını kapatırsak cihaz sıfır olarak bekliyordu. ilgili terminale bağlı butonla yükseltebiliyorduk.
P1121 paremetresi yukarıda anlatılan örnek için önemlidir. burada yavaşlamada zaman önemlidir.

genelde piyasada bulunan Elektronik potansiyometreyi kullanmaktayız. bu potansiyometrelerde hızlanma zamanlarını ayarlayabilmekte ve cihazdaki iki girişi bir başka işlemde kullanmakta
Sn.Amasyalı yanılıyorsunuz.P1031 parametresinin 0 veya 1 olmasının hiçbir önemi yok diye belirtmişsiniz .Aksine burada P1031 kilit parametrelerden biridir.
Micromaster 440 Türkçe paremetre listesi(Alıntıdır)
P1031-Mop set değeri hafızası.
Off komutu ve enerji kesilmesinden önce aktif olan en son motor potansiyometre set değerini(Mop)saklar.
Muhtemel Ayarlar:
0- Mop set değeri hafızaya alınmayacak.
1-Mop set değeri hafızaya alınacak.(P1040) güncellenir.

Siz 1031'i 1 yaparsanız sürücü girişlerine aynı analog potansiyometre bağlanmış gibi çalışacaktır.Ama hız artış ve düşüşü butonlarla yapılacaktır.Sürücü ye analog potonsiyometre bağlıyken hangi duruş ve kalkış rampasını kullanıyorsa ,hangi mop set değerini kullanıyorsa yine aynı değerleri kullanır.Enerji kesilmesinde veya sürücü rampa süresini kullanıp durmadan önce startlandığında da aynı uçlarında analog potansiyometre bağlıymış gibi davranır.Ekrandaki mop set değeri kaç hz. ise o değere ulaşır ve o değerde çalışmasına devam eder.Siz arttırma ve eksiltme yaptığınızda da son ayar değerini saklar.Tekrar stop ve startta yeni değerine ulaşır.Yani ha analog potansiyometre kullanmışsınız ha dijital girişle bu işi yapmışsınız çalışma bakımından hiçbir fark yoktur.(Sizin ilk mesajınızda anlatmak istediğiniz olayıda denedim değişen birşey yok olay aynen üst satırlarda belirtildiği gibidir.Rampanın burda bu işin dijital girişlemi yoksa analog potansiyometreyle yapılacağına hiçbir etkisi yoktur.)
Bu tam olarak başlık attığım konunun cevabıdır.

Gelelim ikinci olaya;
Sizin özel bir uygulamanız var.Siz diyorsunuz ki mop set değeri hafızaya alınmasın.Ben sürücü stopa geçtiğinde ekrandaki mop set değerinden değilde sürücü tekrar starta geçtiğinde benim belirleyeceğim herhangi bir hz.de çıkıp burda çalışmaya devam etsin taki ben o değeri değiştirene kadar.
P1031-0 yapılıyor.(Fabrika ayar değeri zaten sıfır.)
Micromaster 440 Türkçe paremetre listesi(Alıntıdır)
P1040-Mop set değeri
Motor potansiyometresi kontrolü için başlangıç set değeri belirler.(Fabrika ayarı 5 Hz.dir)

Burdaki 5hz.fabrika ayarıdır.Bunun değiştirilebileceğini zaten önceki mesajımda belirtmiştim.
Sizin karıştırdığınız şey burdan sonra başlıyor.P1031-0 yani fabrika ayarında,P1040-da atıyorum 10 hz.e ayarladımÖrneğin motor 45hz.de çalışıyor.Start sinyali kesildiğinde sürücü durmadan örneğin 15 hz.de tekrar start sinyali verdim.Bu konumda sürücü tekrar 45 hz.e çıkıyor.
Bunun sebebi şudur;Sürücüde siz nekadar start sinyalini kessenizde sürücü duruş rampasını kullanıp stopa geçimiyor ,sürücü starttayken hayır ben durdurmaktan vazgeçtim çalış diyorsunuz sürücüde stopa düşemediğinden tekrar kaldığı parametreye geri çıkıyor.Stopa düşse tekrar start aldığında P1040'ta ayarlanan frekansta çalışır.Dikkat edecek olursanız dijital çıkışlarda yani rölelerde aynı davranır.Start sinyali kesilse bile sürücü duruş rampa süresince zaten starttadır.
Sizin şikayetiniz yanılmıyorsam şu.Start sinyali kesilir kesilmez sürücü,rampa süresine bağlı olarak değilde ,bu sinyale bağlı olarak P1040'ta belirtilen paremetreye göre çalışsın.Kusura bakma arkadaşım bu cihazlar böyle tasarlanmış.Bunun cevabını arıyorsan Siemens Türkiye micromaster sorumlusu Özgür Biliz'le görüş derim.Siemensin türkiye sitesinde mail adresi mevcut.

P1000parametresinin unutulması olayına gelelim.İlk mesajımda yazan parametrelerde herhangi bir yanlışlık yoktur.Sadece bir parametre yazılması unutulmuştur.Bunda kafa karıştıracak insanları yanıltacak hiçbirşey yoktur görüşündeyim.Belki bahane olarak belirtilemez ama belki telefon çaldı belki biri seslendi veya başka bir şey.Bu gayet insani bir olay.Siteyi dolaşırsanız sık olmasa bile bu tip olayla karşılaşırsınız.
Eğer 1. mesaja göre kişi bunu uyguluyor ve sürücüyü çalıştıramayıp tekrar rafa kaldırıyorsa o kişinin paylaşımla,birşey öğrenmekle ve bu siteyle hiçbir işi olmaz.Yazacağı 1 tek mesaj.Bu sürücü bu parametrelerle çalışmadı.Gerçekten çok zor bir olay mı.Herhangi bir karşılık bekleyen mi var.
Sn.amasyali eğer bu mesaja karşılık yazacaksanız bir şekilde bir mm440 bulup mesajlarda yazanları bir test edin.Ondan sonra yorum yapın.Çoğu insan gibi benimde zamanım değerli.
 
Arkadaşlar madem bu kadar zahmet ettiniz, eğer elinzide Siemens ac. sürücülerin parametre pdf varsa onu da burya koyabilirmisiniz. hem böylece yazdığınız parametrelerin set değerlerinin ne işe yaradığını öğrenmiş oluruz (jog parametresi hangisi mesela vb..) hem sizde ayrıntılı açıklamak zorunda kalmazsınız. hepinize deneyimlerinizi bizimle paylaştığınızdan dolayı da ayrıca teşekkürler.
 
Teşekkür ederim beni kendi yazınızla doğrulamışsınız.
yalnız anlayamadığım bir konu var siz bu konuyu niye üzerinize alındınız.
buradan sizden bahsedilen bir konu yok. micromaster cihazı siz test etmiş ve 45 hz den 15 hz inerken start verince yine benim anlattığım olay gibi 45 hz e geri dönmüş. yani ben haklıyım.

Özgür Biliz, Mehmet yılmaz, Alkan demircioğlu bey olayına gelince benim çok iyi dostlarımdır.
Ayrıca zaman çok önemlidir. eğer bir paremetre unutmuşsanız olabilir bizde bir açıklama yaptık. Formu takip ediyorsanız hız kontrol cihazı konusunda SİEMENS MM420 Sürücü PC bağlantısını okumanı öneririm. Dediğim gibi burada profosyonel olanlarda var olmayanlarda P1000 paremetresi olmadan olmayacağını yazdık. Ayrıca başımızdan gecen bir olayı anlattık.
Mİcromaster cihazlarını kullanmamızın sebebi ise bizim uygulamamızda 0.7 sn ramba değerlerinde cihaz kendisini korumaya almasıdır. bizim kullandığımız cihazlarda ise bir paremetresini değiştirerek kısa süreli tepe değerlerini görmemesi
herkese kolay gelsin bundan sonraki yazılara cevap yazmayacağımı belirteyim.
 
Siz olayları yazılanlara göre değil kendinize göre değerlendiriyorsunuz.Yazdığınız mesajlarda yanlışlık ve eksikler var.Size bunları dikkatlice okuyup düşünmenizi tavsiye ederim.Ben sizin P1000 in unutulması haricinde hiçbir yazdığınızı doğrulamış değilim.45 hz. 15 hz. olayında ayrıntılı bir biçimde bahsettim.Siz sürücü starttayken tekrar start sinyali veriyorsunuz.Olayın kaynaklanma sebebi budur.İnanın benimde son mesajım.
 
Bilir74 abi cok sağol ya,şu mop değerini bi türlü anlayamamıstım sayende anladım.Cok sagolllllllllll ellerin dert görmesin...
 
Arkadaşlar merhaba konunun tam anlaşılmadığını farkettim daha açık bir şekilde ifade etmeye çalışayım.
Allta yazdıklarımın tümü denenmiştir.Ayrıca kullanıp kullanmamak tabiki size bağlıdır.Bize çok fayda sağladı onun için paylaşmak istedim.
Siemens 440 SÜRÜCÜLERİN FREKANSININ BUTONLA ARTTIRILIP EKSİLTİLMESİ
p700-2
p701-1
p702-13
p703-14
p1000-1 (bu paremetreyi yukarıda yazmayı unutmuşum.)

Terminal bağlantılarını ilk mesajımda belirtmiştim.

Sürücü kaç hz ile stopa geçerse geçsin tekrar start edildiğinde 5 hz.den çalışmaya başlar.Siz arttırma butonuna bastığınızda frekans 5 hz.den yukarı doğru artmaya başlar.Bu 5 hz. startta çalışma frekansını p1040 dan ister sıfıra çeker isterseniz başka bir değere çekebilirsiniz..Bu size yani sisteminize bağlı.

Eğer p1031-1 yaparsanız sürücü stopa kaç hz.de geçmişse start aldığında aynı hz.den çalışmaya başlar.
Kalkış rampa süresi p1120 ve duruş rampa süresi p1121'i sizin prosesiniz belirler.Frekansı ne şekilde yükseltip düşürmeniz değil.

Sürücüde dijital giriş 2 ve 3'ü frekans arttırıp eksiltmeye kullandığımızda geriye 4 adet dijital giriş kalmakta.Eğer bu girişler prosesinize yetmiyorsa 2 adet analog girişi dijitale çevirmeniz mümkün.
1.analog girişi dijital girişe çevirmek:2 no'lu klemensle 4 no'lu klemense köprü atıyorsunuz.3. klemensle 1. klemens arası dijital giriş 7 oluyor.
2.analog girişi dijitale çevirmek:2 no'lu klemensle 11 no'lu klemense köprü atıyorsunuz. 10. klemensle
1.klemens arası dijital giriş 8 oluyor.
sıemens 0,75 kw hız kontrol 700 2 oluyor 1000 2 olmuyor 0-1-3-5 oluyor bunu nasıl 2 yapabiliriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst