Kontaktör kontaklarına konum değiştiren bobin gerilimidir buda kumanda devresinden gelir. Kumanda devresi 3 fazdan herhangi birisidir. Dolayısıyla anlattığınız olayın sebebi fazın birisinin gelmeyişi değildir. Bobine seri kapalı kontak girerseniz mesela mühürlemeyi açık kontak değilde kapalı kontak üzerinden yaparsanız kontaktör sürekli çekip bırakır.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama benim yaşadığım olay şu fazın birisi gelmediği zaman yıldız üçgen pano da simens kontaktör yükte iken sürekli çekip bırakıyor bu neden kaynaklanır.
Bahsettiğiniz kontaktörün bobini sağlamsa kumanda devrenizde problem var demektir. Bir ihtimalde gerilim düşümüdür diyeceğim ama gerilim düşümünde mühürleme açar tekrar kapatmak için starta basmak gerekir. Kumandayı pako üzerinden verme ve faz(Motor) koruma rölesi kullanma gibi bir durum mu var? Devreniz hakkında bilgi verir misiniz?
Toz böcek v.s. anakontak arasına kaçmış olabilir ama bu kontaktörün sürekli çekip bırakmasına neden olmaz(Kumanda pako üzerinden sürekli enerjileniyorsa ve yükten dolayı gerilim düşümü oluyorsa bir ihtimal). Genel olarak sürekli zırıltıya sebebiyet verir.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama benim yaşadığım olay şu fazın birisi gelmediği zaman yıldız üçgen pano da simens kontaktör yükte iken sürekli çekip bırakıyor bu neden kaynaklanır.
Bu durum sadece fazin biri gelmediginde mi oluyor
Bi de hangi kontaktorde var bu sorun ana kontaktor mu yildiz kontaktorumu ucgen mi
Sunun icin soruyorum
Sistem yuk altindayken gerceklesiyor demissiniz
Eger pompa ya da hidrofor sistemi ise bu ve devreye girip cikmasi bir samandira araciligi ile oluyorsa , sivi seviyesi samandira duzeyine geldiginde surekli sivi temasi ve temassizligi olabiliyor bu durumda sistem surekli devreye girer ve cikar
Sorun şöyle arkadaşlar bu 20 hp bir dalgıç pompa ben gidip arızaya baktım ana kontaktör yük altın da iken sürekli devreye girip çıkıyor simens 3 tf 44 kontaktör seksiyoner atmış fazın birisi gelmiyor ama arıza bu çıktım sardım normale döndü ama benim anlamadığım şu bu kontaktör fazın birisi yok iken neden sürekli devreye girip çıkıyor yükten boşalttım starta bastım pano normale döndü ama yükü bağladığım anda mühürlemeyi yapıp bırakıyor bu neden olabilir ayrıca voltajı ölçü aleti ile ölçüyorum fazın birisi atık olduğu halde 380 olarak görünüyor bu indüksiyon olabilir mi ayrıca kontaktörün yükte iken çekmemesi fazın muhtemelen kontaktörün bobin ucu olduğunu gösteriyor yükten boşaltınca tahminim ce indüksiyon yapıp çalıştırıyor olabilir mi ? Bu kontaktörlerin bilmedigim bir özelliği var mı ?