aslında cevap evet olmalıydı, eskiden bu tip cihazlar sadece motor yakardı ve bobinajcı işi hallederdi. sonra sonra başladı tamir edememe, daha doğrusu etmeme. nedeni çin malı cihazların çokluğu ve ucuzluğu. kaliteli markaların ürünleri bile artık tamir olmuyor ama daha verimli çalışıyor.
bir de watt engeli var, daha doğrusu sorunu. bilen bilmeye ucuz diye alıp geçiyor. hiç watt değerine bakmıyorlar. fırçasız motorlar piyasaya çıktıktan sonra yüksek devir ile watt / güç yükseltilmesi oyunu başladı. gerçek kullanıcılar bilirler, bunların bir de tork / baskı gücü olmalı ve bu gücü korumalı. sanırım burada kullanıcı hatası öne çıkıyor. bir de bolluk hikayesi kaliteli markadan bir tane almak yerine, kalitesizden 4 tane alabiliyor aynı paraya. durum böyle olunca uzun vadeli işlerde böyle arızalar çıkabiliyor.
Birçok matkapta öyle. Ben matkap alacağım zaman youtube'de karşılaştırma videolarını izleyip ona göre Bosch matkapta karar kılmıştım. Sürücü devresine epoksi dökülmemiş idi.
Yenisini bulamazsınız tamir etme şansınız olabilir. Epoksi ısıtılınca kırılgan bir yapıda oluyor. Biraz sabırla epoksiyi parça parça kırabilir tamir etmeye çalışabilirsiniz. Ama orada da küçük smd parçaların yerinden çıkma riski var.
İnternette satılan fırçasız motor sürücülerden alıp deneme de yapılabilir.
Ne kadar az parça, o kadar az arıza ihtimali.
İçinden çıkanlar gayet yeterli. Yapabildiğini iddia ettiği şeyleri garanti süresi boyunca yapıyorsa, kalitelidir.
Birçok matkapta öyle. Ben matkap alacağım zaman youtube'de karşılaştırma videolarını izleyip ona göre Bosch matkapta karar kılmıştım. Sürücü devresine epoksi dökülmemiş idi.
Yenisini bulamazsınız tamir etme şansınız olabilir. Epoksi ısıtılınca kırılgan bir yapıda oluyor. Biraz sabırla epoksiyi parça parça kırabilir tamir etmeye çalışabilirsiniz. Ama orada da küçük smd parçaların yerinden çıkma riski var.
İnternette satılan fırçasız motor sürücülerden alıp deneme de yapılabilir.
güzel insan, avuç taşlama ile matkap (breyz/delici) aynı makineler değildir. taşlamanın tetiğine basarsın gücünün yettiği kadar tam devire çıkar ve çalışır. günümüz matkapları artık soft startla çalışıyor. aralarında dünyalar kadar fark var. bildiğim sadece polisaj makinelerinde devir kontrolü var. eskilerden hatırlarım 40-45 yıl öncesinden, o zamanlar matkaplar iki çeşitti. büyükler vardı ağır devirli, küçükler vardı yüksek devirli. küçüklerle en fazla 12 mmlik uç yani matkap kullanırdık. büyüklerde ise 16-18 24- 36 mm ne lazımsa onları kullanırdık. bazen matkap diş kapıp sıkışırdı. çok kişi bu yüzden kolunu kırdı bilirim. o yaşlarda bile hiç erkeklik edip büyük matkap kullanmadım.
Taslama motorunda, devir ayarı olmaz. Yuksek devirde dönerse, karsıdaki malzemeyi taslar, inceltir. <Devir düşerse, bu seferdei taşlama kendi kendini yer bitirir.
Makkapda, malzeme, makkap ucuna göre, devir ayarı gerekeir.
Taslama motorunda, devir ayarı olmaz. Yuksek devirde dönerse, karsıdaki malzemeyi taslar, inceltir. <Devir düşerse, bu seferdei taşlama kendi kendini yer bitirir.
Makkapda, malzeme, makkap ucuna göre, devir ayarı gerekeir.
(Öncelikle belirteyim bu makinenin yenisi 13 bin lira )
Bu sürücü devresi anahtarla beraber satılıyor ve fiyatı 800 lira imiş. Motor da 600 lira . 1400 lira ediyor . Başkada icinde değişecek bişey kalmıyor zaten . Buraya kadar baya makul. Mesele buradan sonra başlıyor şöyleki; batarya 4 bin, şarj aleti ise 3 bin , şanzıman vida kısmı 4 bin lira.
Toplamda 12.400 etti . Ulen gerisi demek plastik parası o da ediyor 600 lira. Böylece bulduk 13 bini
Batarya sarf olarak geçiyormuş ve garanti dışı degerlendiriliyor . Şanzıman vida kısmı kısmen garantili diyorlar.
Abi adamlar bildiğin batarya, şarj aleti ve şanzıman dan vuruyor... Vay anasını! Asıl para edecek olan malzeme ucuz çünkü makine çalışsın ki bol bol batarya şanzıman yesin mantığı heralde . Ecnebiler çok zeki vesselam...