sizce bu parçayı nasıl işlerim ?

Aynen katılıyorum. Mengene şart. Benim ahşpa mengeneler bile 10 numara oldu. Mesela ahşabın tüm yüzerini taratacaksın. 2 yüzeyde bozuk. normal clampla yapsan bağladığın yerleri tarayamıyorsun. Ee haliye ters çevirip kütüğü düzleyemiyorsun bile.. Amam mengene olunca koy mengene düzle komple. Ters çevir yine düzle...
 
mengenesiz olmaz galiba. anlaşılan mengene şart bakalım piyasada uygun fiyatlı neler bulucam..


benimde şuan yaptığım zaten odadan çıkamıyor maalesef.
alt zeminin demir kesim kaynak işleri bitti üstüne osb ile kaplama yapıcam.
180 derece oval görüş olacak.
tabii gerçek uçaklardan sökülen parçalar da simulatöre ufak bir iki modifikasyonla çevrilebilinir ama türkiyede maalesef boeing parçaları bulmak imkansız.. kimileri var hurdalıktan ön kokpiti komple kestirip evinin garajına sokan var. tr de bulmak nerdeeee.
corendonun uçağı yanmıştı zamanında antalya havalimanında. uçak flydubaininmiş Sigorta şirketi inceleyecek diye elletmediler bile. daha sonra sigorta uçağı kal etme kararı aldı ( söküm kesim - jilet) ama gene bir parça bile vermedi... maalesef tr de işler farklı işliyor. havacılık konusunda çok geriyiz.
hatta sky havayollarının bir uçağı antalyaya sağ iniş takımı açılmadan indiği için uçağı açık alanda uzak bir yere taşıyarak park ettirdiler. işleten firma battı gitti hala daha orada uçak üstünde ne motor var ne birşey. antalyanın kış rüzgarlarını bilen bilir bazen yerinden zıplayıp yön değiştirdiği bile oluyor ama uçağı elletmiyorlar neden ? meydana park parası birikmiş
 
Evet haklısınız, bazen ebay de acayip şeyler satılabiliryor. Oralardan belki denk getirebilirsiniz. Ama gümrükten geçer mi bilmiyorum.

Sadece bu parçayı işleyecekseniz mengenesiz birkaç aparatla işlenebilir. Hassas bir iş değil, bence boşuna masraf yapmayın. Ama ben olsam yine de mengene alırdım.

Bağlamak sorun olmasa bile uçakta nasıl haberleştiğini öğrenmek lazım. Uçaklarda bildiğim kadarıyla 28 V DC ve 110 V 400 Hz AC kullanılıyordu.

Konunuzu takipteyim, umarım fotoğraf eklersiniz. Özel mesajla da atabilirsiniz, böyle bir imkan varsa çok mutlu olurum.

Saygılar....
 
Türkiye'de uçak hurdalığı olsaydı satın alma şansın olurdu boing'e e-posta atıp istedin mi? büyük şirketler poh pohlanmayı sever...
 
El işçiliği diye bir şey var abi. Küçümsememek lazım. Kes aluminyumu sprial ile. Eğele, Taşla parlat vs...
Bugün NHK'da demiri döve döve tavşan yapan 80 yaşında amcayı görünce aklıma geldi.

Bizim bugün bilmam kaç eksenli makinada saatlerce süren işleme çalışmalarımızı adamlar zamanında elle hem de simetrik bir şekilde, örnek bile olmadan yapabiliyordu.
 
Türkiye'de uçak hurdalığı olsaydı satın alma şansın olurdu boing'e e-posta atıp istedin mi? büyük şirketler poh pohlanmayı sever...
mail atıp ne yapacam ?? gel bir tane 737 kokpiti var sana verelim deseler bile nasıl getirecem az mantıklı ol

valla ben demirci değilim ne örsden anlarım ne çekiçten
ama doğru eski zamanlarda el sanatı daha yoğundu. mobilyalarda bile oymacılık ile süsleme vardı. şimdiki oturma gruplarına bakın hepsinin stili değişik.
bazı iş grupları zamana maalesef yenik düşüyor.
 
Ben bu tip parçalari genelde soyle yapiyorum:
Once 3d printerda basiyorum. Sonra celik macunu zımpara, sonra astar boya zımpara sonra parlak boya...
Daha sonra kum kalıba dokume goturup o ara ne dokuyorsa... Aluminyum bronz vs.... dokturuyorum.
O parcayi broz 3 tane dokseler 50TL filan alirlar.
Daha sonra bant zımpara freze polisaj gayet guzel oluyor...
 
hayır komle kokpiti istemicen o kolu iste onu verirler belki daha çok yardım ederler.
 
hayır komle kokpiti istemicen o kolu iste onu verirler belki daha çok yardım ederler.
Boeing e bi sipariş verildiğinde..öncelikle sizden bozuk parçayı isterler veremezsen ucagın seri nosunu vermen gerekir....[emoji6][emoji6][emoji6][emoji1][emoji1][emoji1] yoksa öpücük verirler iki yanağada...

Kardeş önce solidde bir bağlantı parçası yap...mengene alman gerekirse cnc için taşlanmış bir mengenenin fiyatı 150mm 700usd civarıydı yazık.. Günah..
Bi fikstur yap zemine bağlantı için uygun olacak sekilde..





Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…