Ayı uygulamayı bende yapıyorum. Paneldeki uyarılar bittiğinde aracı çalıştırıyorum.Araç için faydalı olduğunu okumuştum.
Dikkat etmek lazım ama çokta takıntı haline getirmemek lazım
Bizim takıntılı bir enişte var birisi enişteye arabayı çalışırınca 10 dakika, stop etmeden önce 10 dakika beklemezsen motor ömrü kısa olur demiş. dokuzuncu dakikada stop et desen stop etmez ille 10 dakika bekleyecek
örnekte yazdığım kişi kadar takıntı yapmamak lazım
Slm. sn. @gönül yorgunu Hastayım senin böyle egzotik takıntılarına
Işık sönmeden marşa basılması sürekli yapılmıyorsa sıkıntı olmaz aslında sürekli yapılsa da sıkıntı olmaz. Kızdırma bujileri ısınmadan marşa basılırsa araç ilk sıkıştırmada zaten silindir içerisindeki ısıyı 600 derecenin çok daha üzerine çıkaracağından araç kısa süre içerinde çalışacaktır. fakat soğuk havalarda 0 derecenin altındaki havalarda biraz uzun sürecektir çalışması.
Zararı varmı? Elbetteki var. Mesela yanmanın başlamadığı andaki püskürtülen çiğ yakıt silindir yataklarından süzülerek kartere iner ve yağa karışır fakat bu çok ama çok az bir miktardır mg. seviyelerinde çok az yani.
Akü aracı çalıştırmak için biraz fazla efor sarf edecek, yağ ve su pompası birazcık gecikecek, fakat bu değerler takıntı seviyesine gelmeyecek kadar azdır.
Sonuç: sn. @MuraTh bey'e katılıyorum. Işıkların sönmesini bekliyoruz, fakat sönmeden marşa basan birini de takmıyoruz.
Takıntı yapacaksanız ilk sırada arabanın bakım periyodları olsun.Günümüz Türkiye'sinde araçların bakımları ya hiç yapılmadığı yada eksik yapıldığı için araçların mekanik ömürleri maalesef yerlerde sürünüyor.
1: Motor Yağ değişimi.Nedense güzide ülkemde yağ değişimi km'si gelmeden ya hiç değişmez ya km'yi geçer de geçer.Mali imkanınız varsa yağ değişimini periyodlardan 5000 km önce bile yapabilirsiniz ve bu motor sağlığı için çok faydalıdır.
2.Vites kutusu yağı:Bu kulaklar (özellikle otomatik vites kutuları için) "bunların yağı ömürlük değişime gerek yok" diye ustayıda duydu.Siz siz olun bakım periyodun da ne yazıyorsa en kötü ihtimal o km'de değiştirin.Hatta tam otomatik viteslerde bunu vites kutusunun ömrüne direkt etki ettiğini bilerek sakın ihmal etmeyin.
3:Hidrolikler: İşten bizde hiç değişmeyen,eksildikçe ekleme yapılan güzide sıvımız.Hidroliklerin bir özelliği zamanla içinde oksijen tutarak sistemin paslanmasına,conta ve oringlerin yıpranmasına neden olurlar.Tabi bu orta ve uzun vadede orasından burasından kaçıran bir fren ve direksiyon sistemi demek.
4:Antifriz: Değişimin hak getire olduğu bir sıvıda bu.Periyodik aralıklarla değişmez ise yine bir süre sonra delinen tıkanan Radyatör,adam gibi soğutma yapmayan bir motorumuz oluyor ama kimin umrunda
5:Teker değişimi: Tekerleklerin belirli km'lerde çaprazlanması lazım (birbiri ile yer değişimi) ki belirli noktalarda aşınan tekerin yeri değişince aşınan kısmıda değişsin ve homojen bir aşınma olsun.
Aklıma şimdilik gelen bunlar.Kızdırma bujisi gibi yardımcı elemanlar yerine bu tip durumları takip eder ve değişimi sağlarsanız daha sağlıklı bir aksaama sahip olursunuz buda size ileride bakım-arıza-parça değişimi tasarrufu sağlar.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?