Soğutma ve ısıtma eşanjörü(bataryası/serpantini) arasında ne fark vardır?

sanırım siz 3 yollu vana ile kontrol altına almayı planlıyorsunuz
kendinizi niye yoruyorsunuz ki 2 girişli tek çıkışlı batarya yaptırın
ilk giriş soğutmada 60 k 2nci giriş ısıtmada 6 k versin
 
Öğrenmek içi kafa yormak yorar bilirim ve bunu yapmak beni pek yüksündürmez.
Yorulup bilmeyi, yorulmayıp bilmemeye tercih ederim.
sanırım yanlış anladınız
kısıtlı imkanlar ile anlaşmaya çalıştığımız için anlatmak istediğimizi sanırım tam anlatamıyoruz !
kendinizi niye yoruyorsunuz dan kastım yapmak istediğinizin bana göre en doğrusu çift giriş tek çıkışlı batarya dizayn ettirmenizi kastetmiştim
1nci giriş soğutma bataryasının bütün yüzeyleri kullanıldığında 60.000 Kcal/h soğutma verimi alırsınız
2nci giriş ise sıcak su girişi olarak kullanılır ve bataryanın yaklaşık % 60 ından sıcak su geçmiş olur bunu kastetmeye çalışmıştım ....
 
Sizin öneriniz alternatif bir yöntem. Ancak benim söylediğim şekliyle de olmaz denilemez sanırım.
 
ilave bilgi:
tek veya çift giriş ısıtma bataryaları
Sizin öneriniz alternatif bir yöntem. Ancak benim söylediğim şekliyle de olmaz denilemez sanırım.
elbette olur ama bana göre işletme ve konfor rejimi açısından sakıncaları var
bu sakıncalar sizin için önemli olmayabilir !
konu ile ilgili batarya imalatçılarına bilgi vermez iseniz bilmezler !
imalatçılar ısıtma ve soğutma bataryalarını tasarlarken bataryaların saç kaplamalarını aynı yöntem ile imal ederler !
oysa ısıtma bataryasının yan kapak saçları ( kubbe ve kolektörlerin bağlandığı saç kapak ) borulara sıkı sıkıya geçmemeli
kapak saçı borulara gevşek olarak geçmeli !
bunun sebebi de ısıtma bataryaları kazandan herhangi bir sebepten dolayı aşırı sıcak su veya buhar gelmesine maruz kalabilir !
ısıtma bataryası 110 C ve üzerini görür ise bakır borular boylamasına yaklaşık % 10 uzama yapar !
yani bataryanın uzunluğu 2000 mm ise 2200 mm olur
yan kapaklar gevşek olmaz ise borular yırtılır !
bu yırtılmayada genelde buzlanmadan dolayı donmuş diye teşhis konur ama alakası yoktur....
 
bana göre işletme ve konfor rejimi açısından sakıncaları var

Bu sakıncanın ne olabileceğini çözemedim. Yukarıda yaptığınız başka güzel teknik izahlar gibi bu kısmını da anlatabilirseniz memnun olurum.
 
sistem otomasyonu 3 yollu kontrolü vs
3 yolunun açma kapama sürelerinde konforun bozulması
3 yollunun istediğiniz oranda açmaması veya kapaymaması veya açık / kapalı konumda kilitlenip kalması gibi sebeplerin yanı sıra tek serpantin ile ( tek giriş veya çift giriş çıkış farketmez ) hem ısıtma hem soğutma yapılan santraller kırılma sigortası yapıldığında olası hasar sonrası Sigorta ödeme yapmaz !!
 
Ben bir eşanjör hesaplaması yaptım;

Soğutma için (60.000kcal/h)
primer devre: 40 - 25 4m3 debi
sekonder devre: 7-12 12m3 debi ile yaklaşık 1m2'lik bir plaklı eşanjör

Isıtma için(60.000kcal/h)
Primer devre: 90-70 3m3 debi
Sekonder devre: 10-60 1,2m3 debi ile yaklaşık 0,4m2'lik bir eşanjör

(not: debi değerleri yuvarlanmıştır)

eğer tek eşanjörden hem ısıtma hem soğutma yapılacaksa, soğutmaya göre eşanjör belirlenir.
Fakat Isıtma eşanjöründeki 10-60'lık yani ısıtılması istenen kısım 60 derecede sınırlandırılacaksa (yani daha üstüne çıkması istenmiyorsa, ki genelde bu hiç umursanmaz) sekonder hattaki 1,2m3 olan su miktarını 4m3'e çıkarırsanız 200.000kcal/h bir kapisteye ulaşır fakat 60 dereceniz sabit kalır. Yani eşanjör 90-70 ve 10-60 şeklinde çalışır. Eğer su miktarı arttırılmaz veya böyle bir imkan yok ise 60 derece 80 dereceye kadar çıkacaktır.

Bir diğer yol olan; Isıtma hattındaki primer debisini azaltırsanız 3 yollu oransal ile 90 derece girecen su(0,8m3) 20 derece dönecek, ve 3 yolludan direk dönen 2,2m3 su ile karışıp toplamda 70-75 derece gibi bir su olarak geri dönecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,701
Kullanıcılar
452,685
Son üye
rahmandogan

Yeni konular

Geri
Üst