yıdız/üçgen yolverme,biz istiyoruz diye uygulanan bir çözüm değildir.Bu tip yolverebilmek için,mekanik
tahriğin,bu momentle kaldırılabiliyor olması şartı vardır ( testere.zımpara vs. gibi sistemler hariç ).Ağır
kalkınma momenti isteyen yerlerde zaten Y /üçgen yolverme kullanamazsınız ( zeybek kardeşimizin
bahsettiği olay ).Soft starterle yolvermede,yolverme momentini karşılayabilmek için,yine bir demerajlı kal
kınma sözkonusu olduğundan,ana besleme sisteminin bunu karşılayabilecek olması gerekir.Yukarıda
bahsettiğim 200 kw motorlar,başlangıçta direkt startlı motorlardı ve ilk startta 2400 A akım çekiyordu.
Soft startla değiştirildikten sonra 1000 A start akımı ile çalıştırılacak ayarla ancak devreye alabildik.Tra-
fo gücümüz 2500 kva idi.160 kw lık tartışma konusu motorda,sorunun ana besleme kaynağından olabi-
leceği konusunda fikir belirtmiştim,bu fikrim aynen devam ediyor.Soft startı,demerajsız bir yolverme gibi
görüyor isek,yanlışı orada yapıyoruz.Şayet demerajsız bir yolverme düşünüyor isek,bunun çözümü sü-
rücüdür.Fan,taş kırıcı vs. gibi ağır yol almalı sistemlerde,gerilim ayar potansiyometresinin % 50 -60 dan
aşağıda yolvermenin yapılabilmesi hemen hemen imkansızdır (bu tip tahrikler nominal momentin 2-2,5
katını isterler,biz ise % 50 gerilimde 4 kat daha eksik moment yaratacak gerilim uyguladığımız için ).Bes-
leme sistemleriniz güçlü olmadığı ve demerajı kabul etmediğinizde,sürücü dışında çözümünüz yoktur.