Sorun motorda mı? rölede mi ? pilde mi?

by_omer

Üye
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
66
Puanları
1
Yaş
33
Uzaktan kumandalı bir araba var içinde 2 tane motor var (döndürme ve ileri geri yaptıran).
Araba videoda da görüldüğü gibi tek motor çalışırken (normal ileri yaptığımda) çok iyi çalışıyor ama
bu sırada dönme yaptığımda (ön motor devreye girip aynı anda çalışıyorlar) o zaman sistemde aşırı güç düşmesi oluyor bunun sebebi nedir? Role , motorlar pil vs ne olabilir ?

VİDEO: http://sendvid.com/znvno9af

RESİMLER;
https://i.kontrolkalemi.com/1/rRvZmm.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/7PZMVY.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/PBzPY5.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/9-6v-Ni-CD-AA-1200mAh-rechargeable.jpg_200x200.jpg
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Pil den kaynaklıdır.Nekadardır kullanıyorsun.Yada sürekli direksiyon aktif durumda normalden fazla akım çekiyor,iş yapamayınca.Şarjı sağlıklı yap pile göre.Bir de ön tekerler sanki tampona değiyor titreyerek?
Uygun voltajda li-po pil kullanabilirsin araban güzelmiş modeli ne?
Modifiye yapmak istersen önce tekerlerden başla bence.Sonra direksiyon için servo kullananabilirsin
( oto dengeleme yapabilen) bu dediklermle bence çok güzel bişey çıkar ortaya.
Kolay gelsin.
 
Pil den kaynaklıdır.Nekadardır kullanıyorsun.Yada sürekli direksiyon aktif durumda normalden fazla akım çekiyor,iş yapamayınca.Şarjı sağlıklı yap pile göre.Bir de ön tekerler sanki tampona değiyor titreyerek?
Uygun voltajda li-po pil kullanabilirsin araban güzelmiş modeli ne?
Modifiye yapmak istersen önce tekerlerden başla bence.Sonra direksiyon için servo kullananabilirsin
( oto dengeleme yapabilen) bu dediklermle bence çok güzel bişey çıkar ortaya.
Kolay gelsin.
Ben hiç öndeki motorun takılı kalıp güç çekmesini düşünmemiştim ama şöyle bir durum var normalde de böyle araba yani ön dc motor yöne bastıkça dönmeye zorluyor fakat güce etkisi olmuyor.
9.6v 1200mah ni-cd pil kullanıyorum ve 9v veya 12v 50mah ile şarj ediyorum (12v-9v fark eder mi ?)
Arabayı bir yakınımdan aldım ne zamandır duruyor onda bilgim yok bozuk diye kenara atmıştı ben aldım baktım içindeki pil +kablosunun lehimi çıkmış tekrar lehimledim çalışıyor şu an ama 2 motor aynı anda devreye girince güç düşüyor.
Acaba rölelerden biri veya birkaçı görevini tam yerine getiremiyor mu diye düşünüyorum.

Aracın kepli hali;
https://i.kontrolkalemi.com/1/AgPX6v.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/0LApNZ.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/48OVqA.jpg

not:Tekerleri ayarlayacağım elektronik kısmını hallettikten sonra.
bu arada bu devreye servo bağlanır mı ?
 
Uzaktan kumandalı bir araba var içinde 2 tane motor var (döndürme ve ileri geri yaptıran).
Araba videoda da görüldüğü gibi tek motor çalışırken (normal ileri yaptığımda) çok iyi çalışıyor ama
bu sırada dönme yaptığımda (ön motor devreye girip aynı anda çalışıyorlar) o zaman sistemde aşırı güç düşmesi oluyor bunun sebebi nedir? Role , motorlar pil vs ne olabilir ?

VİDEO: http://sendvid.com/znvno9af

RESİMLER;
https://i.kontrolkalemi.com/1/rRvZmm.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/7PZMVY.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/PBzPY5.jpg
https://i.kontrolkalemi.com/1/9-6v-Ni-CD-AA-1200mAh-rechargeable.jpg_200x200.jpg

asiri akim cekince gerilim dusmesi oluyordur buda motorlarin yavas donmesine sebep oluyordur
 
asiri akim cekince gerilim dusmesi oluyordur buda motorlarin yavas donmesine sebep oluyordur
Peki bunu önlemek için ne yapılması gerek ? Bu arada bu oyuncakların içine normalde 9.6v 700mah pil takıyorlar bendeki pil 9.6v 1200mah yani pilin akımıda normalden fazla neden böyle güç düşüyor acaba
 
Peki bunu önlemek için ne yapılması gerek ? Bu arada bu oyuncakların içine normalde 9.6v 700mah pil takıyorlar bendeki pil 9.6v 1200mah yani pilin akımıda normalden fazla neden böyle güç düşüyor acaba
merhaba voltmetreyle ölçtünüzmü motorların ikisi de çalışırken gerçekten gerilimin düşüp düşmediğini kontrol ettinizmi
 
merhaba voltmetreyle ölçtünüzmü motorların ikisi de çalışırken gerçekten gerilimin düşüp düşmediğini kontrol ettinizmi
Evet test ettim ön motor tek başına 8-9 volt aralığında çalışırken arka motorla birlikte çalıştırıldığında 3-4 volt oluyor . Aynı şekilde arka motor tek başına 3-4 volt ile çalışırken ön motorla birlikte 0-1 aralığında oluyor.
Dikkatimi bir şey çekti arka motor volt metre değdirince bile hafif gücü düşüyor.
 
Evet test ettim ön motor tek başına 8-9 volt aralığında çalışırken arka motorla birlikte çalıştırıldığında 3-4 volt oluyor . Aynı şekilde arka motor tek başına 3-4 volt ile çalışırken ön motorla birlikte 0-1 aralığında oluyor.
Dikkatimi bir şey çekti arka motor volt metre değdirince bile hafif gücü düşüyor.

merhaba ilk basta dedigim gibi gerilim dusmesinden kaynakli motorlarin yavas donmesi daha fazla akım istiyor birde kontrol devresinden direkmi calisiyor motorlar yoksa kontrol devresi roleyi calistirip motorlar roledenmi enerji aliyor. pilin akimini yukseltmelisiniz motorlar kac voltluk bu arada
 
merhaba ilk basta dedigim gibi gerilim dusmesinden kaynakli motorlarin yavas donmesi daha fazla akım istiyor birde kontrol devresinden direkmi calisiyor motorlar yoksa kontrol devresi roleyi calistirip motorlar roledenmi enerji aliyor. pilin akimini yukseltmelisiniz motorlar kac voltluk bu arada
önce rölelere gidiyor onlar aktarıyor motorlara enerjiyi.
motorlar hakkında bilgim yok üzerinde bir şeyde yazmıyor maalesef
 
Son düzenleme:
önce rölelere gidiyor onlar aktarıyor motorlara enerjiyi.
motorlar hakkında bilgim yok üzerinde bir şeyde yazmıyor maalesef

Merhaba.Genel olarak dc elektrik motorları mekanik zorlanmalarda daha fazla akımı (Mevcut amperin 3-4 kat daha fazlasını) talep eder.Oyuncak arabanızın düz gidişte fazla zorlanmayıp az akım (amperi) çekmesi,voltaj düşümünün daha normal olması,dönüşte (Streeing olayında) direksiyon yön çubuğunun 2. bir dc. motorla sağa-sola yönlendirilmesinde ise daha fazla amperi talep ederek,bunu mevcut batarya içinde yer alan pillerden birindeki amper-saat kapasite düzeyinde oluşan bir kapasite düşüklüğünde,voltajın mekanik zorlanmayla oluşan bu son durumunda,çok daha aşırı düşerek I=V/R ‘ye yani ohm kanununa göre yeterli akımın geçmemesi ve güç düşüklüğüne açık bir işarettir.

Kanımca uzun süre bozuk olması kanısıyla boşta arabayla birlikte bekletilen bu pil bataryasındaki pillerden birinin veya birkaçının iç kimyasal yapısı (Şarjı alması,uzun süre kendi içinde muhafaza etmesi ve mekanik bir zorlanmayla aşırı akım (Amper) isteminde üzerinde düşen çok aşırı voltaj nedeniyle seri bağlı olan batarya şarj (Amper-h kapasitesini) doğrudan olumsuz olarak da etkilemesidir.

Kişisel önerim ilk başta mekanik yapıda olan 90 derece konik dişli (kremayer) dönüşümlü olan bu plastik (Teflon) dişli parçaları arasındaki direksiyon kumandası sırasında,aşırı mekanik zorlanma olup olmadığını iyice araştırmak,dişlilere biraz ince yağ sürüp bu zorlanma durumu bu haliyle yine varsa eğer,bu zorlanmanın değişip değişmediğini direk gözetlemektir.Bu durum yine de değişmiyorsa kuvvetle muhtemel pil bataryasındaki bir veya birden fazla pilin iç kapasiteleri açısından (Deşarj döngüsündeki akım/voltaj stabilizesi açısından) dönüşlerde istenen bu aşırı akım talebini sağlamaya pek de uygun olmayan (İçlerinde yaşanan kimyasal iç aksaklıkla batarya voltajının toplamda aşırı voltaj ve güç düşümüne neden olduklarından) mevcutta bu aksaklıklığı yaşatan pillerin yenisiyle değiştirilmesinin gerekliliğidir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,466
Mesajlar
927,198
Kullanıcılar
452,035
Son üye
alcn01

Yeni konular

Geri
Üst