Sorun motorda mı? rölede mi ? pilde mi?

Merhaba.Genel olarak dc elektrik motorları mekanik zorlanmalarda daha fazla akımı (Mevcut amperin 3-4 kat daha fazlasını) talep eder.Oyuncak arabanızın düz gidişte fazla zorlanmayıp az akım (amperi) çekmesi,voltaj düşümünün daha normal olması,dönüşte (Streeing olayında) direksiyon yön çubuğunun 2. bir dc. motorla sağa-sola yönlendirilmesinde ise daha fazla amperi talep ederek,bunu mevcut batarya içinde yer alan pillerden birindeki amper-saat kapasite düzeyinde oluşan bir kapasite düşüklüğünde,voltajın mekanik zorlanmayla oluşan bu son durumunda,çok daha aşırı düşerek I=V/R ‘ye yani ohm kanununa göre yeterli akımın geçmemesi ve güç düşüklüğüne açık bir işarettir.

Kanımca uzun süre bozuk olması kanısıyla boşta arabayla birlikte bekletilen bu pil bataryasındaki pillerden birinin veya birkaçının iç kimyasal yapısı (Şarjı alması,uzun süre kendi içinde muhafaza etmesi ve mekanik bir zorlanmayla aşırı akım (Amper) isteminde üzerinde düşen çok aşırı voltaj nedeniyle seri bağlı olan batarya şarj (Amper-h kapasitesini) doğrudan olumsuz olarak da etkilemesidir.

Kişisel önerim ilk başta mekanik yapıda olan 90 derece konik dişli (kremayer) dönüşümlü olan bu plastik (Teflon) dişli parçaları arasındaki direksiyon kumandası sırasında,aşırı mekanik zorlanma olup olmadığını iyice araştırmak,dişlilere biraz ince yağ sürüp bu zorlanma durumu bu haliyle yine varsa eğer,bu zorlanmanın değişip değişmediğini direk gözetlemektir.Bu durum yine de değişmiyorsa kuvvetle muhtemel pil bataryasındaki bir veya birden fazla pilin iç kapasiteleri açısından (Deşarj döngüsündeki akım/voltaj stabilizesi açısından) dönüşlerde istenen bu aşırı akım talebini sağlamaya pek de uygun olmayan (İçlerinde yaşanan kimyasal iç aksaklıkla batarya voltajının toplamda aşırı voltaj ve güç düşümüne neden olduklarından) mevcutta bu aksaklıklığı yaşatan pillerin yenisiyle değiştirilmesinin gerekliliğidir.Kolay gelsin.
Öncelikle ilginizden ve yardımınızdan ötürü teşekkürlerimi sunarım.
Mekanik zorlanma yoktur.Çünkü ben motorları yuvadan çıkarıp elimde tutarak test yaptım.
Bir test daha yaptım sizlerle paylaşayım;
İlk once ön motorun lehimini çıkarttım ve arka motoru tek başına çalıştırmak için ileri tuşuna bastım normal çalışıyordu tam o sırada yön tuşuna bastım ve VOLTAJ DÜŞTÜ ön motor bağlı olmadığı halde.

Daha sonra arka motorun lehimini çıkartım sadece ön motor bağlıydı.Yön tuşuna bastım motor normal çalışıyordu o anda arka motor çalışması için ileri tuşuna bastım ve HALA ön motor AYNI GÜÇTE çalışıyordu.
Sorun nerede acaba?Arka motor veya röle bozuk diye düşünüyorum tabi pilinde etkisi var.
Birazdan arka motoru başka motorla değiştirip deneyeceğim.
Bu arada 9.6v 1200 mah pili 9.6v 1800mah ile değiştirsem sisteme sorun çıkarır mı ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Motorları değiştirip denedim hala aynı ya devre ya pil sıkıntılı.Motorlar sağlam.
 
Yüksek akımlı pil takabilirsiniz kullanma süreniz uzar. Başka arıza var ise yeni batarya ile de kendini belli eder. Yeni batarya yüksek akımlı olduğundan motorlara daha fazla güç verecektir(kendi gücünden daha fazla olmaz). Bu durum diğer elemanlara sıkışma durumunda hasar verebilir.
 
Yüksek akımlı pil takabilirsiniz kullanma süreniz uzar. Başka arıza var ise yeni batarya ile de kendini belli eder. Yeni batarya yüksek akımlı olduğundan motorlara daha fazla güç verecektir(kendi gücünden daha fazla olmaz). Bu durum diğer elemanlara sıkışma durumunda hasar verebilir.
Rc arabada 9.6V 1200Mah ni-cd pil vardır.Bu pili yenilemek istiyorum yerine 9.6V 1300Mah "ni-mh" pil taksam sorun olur mu ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,469
Mesajlar
927,211
Kullanıcılar
452,035
Son üye
alcn01

Yeni konular

Geri
Üst