Merhaba.Genel olarak dc
Elektrik motorları mekanik zorlanmalarda daha fazla akımı (Mevcut amperin 3-4 kat daha fazlasını) talep eder.Oyuncak arabanızın düz gidişte fazla zorlanmayıp az akım (amperi) çekmesi,voltaj düşümünün daha normal olması,dönüşte (Streeing olayında) direksiyon yön çubuğunun 2. bir dc. motorla sağa-sola yönlendirilmesinde ise daha fazla amperi talep ederek,bunu mevcut batarya içinde yer alan pillerden birindeki amper-saat kapasite düzeyinde oluşan bir kapasite düşüklüğünde,voltajın mekanik zorlanmayla oluşan bu son durumunda,çok daha aşırı düşerek I=V/R ‘ye yani ohm kanununa göre yeterli akımın geçmemesi ve güç düşüklüğüne açık bir işarettir.
Kanımca uzun süre bozuk olması kanısıyla boşta arabayla birlikte bekletilen bu pil bataryasındaki pillerden birinin veya birkaçının iç kimyasal yapısı (Şarjı alması,uzun süre kendi içinde muhafaza etmesi ve mekanik bir zorlanmayla aşırı akım (Amper) isteminde üzerinde düşen çok aşırı voltaj nedeniyle seri bağlı olan batarya şarj (Amper-h kapasitesini) doğrudan olumsuz olarak da etkilemesidir.
Kişisel önerim ilk başta mekanik yapıda olan 90 derece konik dişli (kremayer) dönüşümlü olan bu plastik (Teflon) dişli parçaları arasındaki direksiyon kumandası sırasında,aşırı mekanik zorlanma olup olmadığını iyice araştırmak,dişlilere biraz ince yağ sürüp bu zorlanma durumu bu haliyle yine varsa eğer,bu zorlanmanın değişip değişmediğini direk gözetlemektir.Bu durum yine de değişmiyorsa kuvvetle muhtemel pil bataryasındaki bir veya birden fazla pilin iç kapasiteleri açısından (Deşarj döngüsündeki akım/voltaj stabilizesi açısından) dönüşlerde istenen bu aşırı akım talebini sağlamaya pek de uygun olmayan (İçlerinde yaşanan kimyasal iç aksaklıkla batarya voltajının toplamda aşırı voltaj ve güç düşümüne neden olduklarından) mevcutta bu aksaklıklığı yaşatan pillerin yenisiyle değiştirilmesinin gerekliliğidir.Kolay gelsin.