Evet, yeter de artar bile ve stoplarda başarıyla (sıkıntısız olarak) çalıştırmak mümkündür, çünkü tane olarak çektiği mA değeri çok fazla değildir, bu sıradan LED'lerin. (Power LED'ler hariç) 100 tane bile olsa çekilen akımın toplamı çok fazla olamaz. Ancak bu hesaplamalara başlamadan önce LED renklerine göre bu tek LED'lerin çektiği mA ve kaç voltta tam olarak güvenle çalıştıracağımızı ilgili tablolara bakıp onları öğreneceğiz.Herkese iyi akşamlar.
Sizin için basit bir soru olacağını düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim basit bi diyot led devresi yapacağım ama nerden başlasam bilemedim yardımcı olan olursa sevinim videosu var ama ben şema çıkarıp yorumlayamadım muhtemelen çok basit şimdiden teşekkürler.
arabanın stop lambasına 101 tane diyot led bağlamak mümkün mü?
12v çalıştırmaya yeter mi? yetmezse güçlendirici falan kullanılabilir mi ?
Video link :
Evet, yeter de artar bile ve stoplarda başarıyla (sıkıntısız olarak) çalıştırmak mümkündür, çünkü tane olarak çektiği mA değeri çok fazla değildir, bu sıradan LED'lerin. (Power LED'ler hariç) 100 tane bile olsa çekilen akımın toplamı çok fazla olamaz. Ancak bu hesaplamalara başlamadan önce LED renklerine göre bu tek LED'lerin çektiği mA ve kaç voltta tam olarak güvenle çalıştıracağımızı ilgili tablolara bakıp onları öğreneceğiz.
https://devreokulu.com/LedVoltaji.html
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/led-nedir.21649/
https://320volt.com/led-calistirmak-icin-seri-direnc-hesaplari/
Bundan sonra ise 320volt sitesinde bulunan bu LED calculator'lere göre seri, paralel+ seri (karışık) olarak bağlayacaksak 12-14 volta göre bu proje dizilimini önce bir kağıt üzerinde çizerek projelendirip üstteki bu LED hesaplayıcıda yukarıdaki linklerden öğrendiğimiz çalışma LED voltajları ve tane başına çektiği amperlerini (mA) olarak bu hesaplayıcıda yerine LED sayılarıyla birlikte koyarak bu hesaplamaları yapıp LED koruma direncini bu bu yolla bulmuş olacağız.
Sizi biraz da bu işe özendirmek için bazı örnekleri hemen yapalım şimdi;
Seri bağlı LED'lerle bir hesaplama örneği;
Besleme voltajı : 14 volt (motorla şarj dinamosu çalışırken 14'e kadar çıkabilir)
LED'in çalışma voltajı: 2 volt (kırmızı için)
LED'in çektiği akım: 15 mA (kırmızı için bunu aldık, gösterge LED'için 12 voltta 1 k'da 12 mA'i net çeker örneğin)
Seri bağlı LED sayısı: 4 adet seri LED
Bununla ilgili direnci bu hesaplayıcıyla hesaplayalım, hangi değerde çıktı? Hemen bakalım;
Hesaplanan direnç değeri: 400 ohm.
Hesaplanan direncin gücü: 0.09 watt.
Kullanacağımız direncin değeri (LED koruma direnci) : 470 ohm.
Kullanacağımız direncin gücü: 0.15 watt.
Paralel bağlı LED'lerin bir hesaplama örneği:
Besleme voltajı: 14 volt
LED'in çalışma voltajı: 2 volt (kırmızı LED için)
LED'in çektiği akım: 15 mA
Paralel bağlı LED sayısı: 4 adet paralel LED
Bununla ilgili direnci bu hesaplayıcıyla hesaplayalım, hangi değerde çıktı? Hemen buna da bakalım;
Hesaplanan direnç değeri: 200 ohm.
Hesaplanan direncin gücü: 0.72 watt.
Kullanacağımız direncin değeri (LED koruma direnci) : 220 ohm.
Kullanacağımız direncin gücü: 1.2 watt.
100 tane LED'i tek ve uygun hesapla seçilmiş dirençle 12-14 voltta da bozulmadan veya çok güvenle çalıştırmak da mümkündür, nasıl (seri/paralel/karışık) ve kaç tane çalıştırmanız gerektiği bu LED calculator'den çıkan hesaplı dirençlere bağlı olup bu seçim şekli size bağlıdır.
Sn. Ahmet ustam; çok uzaktan stop lambası farının diğer araçlarla görülüp çok çabuk farkedilebilmesi aslında hayati bir önemde, özellikle çok ani frenlerde. Sn. kesmez Hocam da cd (kandela) LED ışık şiddeti üzerinde bu amaç için durmuş olmalıdır. Stop far ampulü 21 watt değerinde olup bir refrektörle odaklanıp paralel demet halinde çok uzaklardan normalde çok rahat görülüyor. Şehir içi ampulünün (5 watt) tam ışık çıkışı karşılığı olarak yanlardan 100 adet LED devamlı yansın, ama frene basınca stop ampulü olarak örneğin yine ortada orijinal stop ampulü kendi iç reflektörüyle yansın, bence sürüş güvenliği için bu şekilde çalışması çok daha uygunu olur. Kolay gel
Fren lambasında ledler sönük kalır mı diyorsunuzSn. Ahmet ustam; çok uzaktan stop lambası farının diğer araçlarla görülüp çok çabuk farkedilebilmesi aslında hayati bir önemde, özellikle çok ani frenlerde. Sn. kesmez Hocam da cd (kandela) LED ışık şiddeti üzerinde bu amaç için durmuş olmalıdır. Stop far ampulü 21 watt değerinde olup bir refrektörle odaklanıp paralel demet halinde çok uzaklardan normalde çok rahat görülüyor. Şehir içi ampulünün (5 watt) tam ışık çıkışı karşılığı olarak yanlardan 100 adet LED devamlı yansın, ama frene basınca stop ampulü olarak örneğin yine ortada orijinal stop ampulü kendi iç reflektörüyle yansın, bence sürüş güvenliği için bu şekilde çalışması çok daha uygunu olur. Kolay gelsin.
Bu, ani fren durumu sanırım yeni model araçlarda var. En azından vag grubunda var. Yazılımla açılması gerekebilir. Ben kendi skoda yeti aracımda aktif ettim. Çok şükür deneme durumu olmadı. Mekanizması şöyleymiş, belli bir hızda ani frende abs belli bir süre devreye girince dörtlüler devreye giriyor.arkadaşlar kendini usta şöför zannedip araba mekaniginin z sinden anlamayan sürücülerin trafikte oldukları yollarda fren lambaları yalnızca süstür.
ben hem kendimi hemde aracımda ki ailemi kazalardan korumak için fren lambası + arka cam üstü + 4 lüler ve yolda araç bir şekilde stop ederse 4 lülerin ikaz verdigi sistemler kurmuştum. ama eleman bütün bu uyarıları atlayıp bana yine arkadan geydirmişti . alkollü olmasa belki vurmayacaktı.
imkanınız varsa fren lambasına basınca 4 lüler de devreye girecek şekilde sistemler aracınıza adabte edin . belki dikkat etmişsinizdir eski şöförler acil bir fren yaptıkları zaman hemen 4 lülerini yakarlar. yanıp sönen ışık daha fazla dikkat çeker. bu hem sizi hemde sevdiklerinizi korur.
ben aslında mucit mişim de degerimi bilemedim .Bu, ani fren durumu sanırım yeni model araçlarda var. En azından vag grubunda var. Yazılımla açılması gerekebilir. Ben kendi skoda yeti aracımda aktif ettim. Çok şükür deneme durumu olmadı. Mekanizması şöyleymiş, belli bir hızda ani frende abs belli bir süre devreye girince dörtlüler devreye giriyor.
patent almasını bilmiyoruz da ondan, eğer patentini alsaydın şimdi o sistemi kullananlar ya sana para öderdi, yada satın almak için neler vermezlerdi.ben aslında mucit mişim de degerimi bilemedim .
ünv bana sagladıgı tek bir yarar oldu zorluklar karşılıgında pratik çözüm üretmek . ama hayatımızda kullanılacak patent gibi kavramları ve faydalarını anlatmadılar.patent almasını bilmiyoruz da ondan, eğer patentini alsaydın şimdi o sistemi kullananlar ya sana para öderdi, yada satın almak için neler vermezlerdi.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?