arkadaşlar ne soruyo siz ne tartışıyonuz kardeşim motor devresi eğer şamandıra sistemiyle çalışıyor ve dalgalanma oluyorsa sık sık yüke girip çıkıyorsa ne koyarsan koy o motor yanar
Buzdolabı,kompresör motorları ve ağır sanayi tipi soğuk depolama tesislerinin kompresör motorları,asansör motorları,ısıtma-havalandırma-klima sistemlerinin sıcaklık-nem sensörüyle çalışan motorları da söylediğinize göre yanacaktır sn.exi,yani ha şamandıradan ha termostatdan start alıp fasılalı çalışsın,motorun veya bağlı olduğu sistemin herhangi bir kusuru yoksa neden yansın merak ettim doğrusu.Bazı evlerde (Direk hidroforda preostatla basınçlı hava altında hazır tutulan bir su besleme sistemi yerine)su pompasının bastığı su yüksek bir seviyedeki depoda şamandıra kontrollü(Sıvı seviye belirleyici sensörün kontaktöre elektrikli bağlantısıyla)olarak çalışır bildiğiniz gibi.Bu ve bunun gibi sistemlerin benzerlerini kullananların sizin açıklamanıza göre(Fasılalı çalışma teorisi yüzünden) devamlı motor yakması gerekir.Böyle bir şey olabilir mi?Proses kontrolle otomasyon sağlanan tüm sistemler ara sıra,yani fasılalı çalışır.O zaman sizin açıklamanıza göre bu sistemlerde doğru dürüst çalışacak hiç sağlam motor kalmayacak demektir,tabi sizin açıklamanıza istinaden söylüyorum.Böyle bir açıklama kabul edilemez.
Sistemin bir tarafında zayıf bir halka mevcut,motor o yüzden sürekli yanıyor,ancak arkadaşımız önce bunu araştırmak yerine,koruyucu bakım tedbirlerini arttırmak yoluyla sorunu çözebileceği imajından kurtulamamış görünüyor.Önce bataklığı kurutmak(Aksayan kısmı araştırıp bulmak,tespit edebilmek) yerine sivrisineği öldürmek(Birkaç önleyici,koruyucu devreyle sağlarım,araştırma yapmaktan,uğraşmaktan belki bu yolla kurtulurum mantığıyla) yolunu,yani farklı ve geçersiz olan bir yolu seçmeyi tercih ediyor.Biz ilk başta kendisine doğru yolu göstermiş bulunduk.Bundan sonraki yapacağı doğru seçim tamamen kendisine kalmıştır.İnşallah yapılması gerekeni kendi mantığıyla süzgecinden geçirip,en doğrusunu,yani gereğini yapacaktır inancındayım.