Su Soğutmalı Chiller York

Sörç'e sistem off konumdayken daha çok rastlanır ve pistonlu kompresörlerin sinir bozucu bir sıkıntısıdır kompresör off konuma geçerken aniden durur.Ama gaz akışı kompresörün yapısından kaynaklanan geri geçirim nedeniyle(supaplar arasından emiş ve basış kepelerinin tam kapanmaması yada yarıda kalması)kondenserde gaz soğuyup alt taraflarda ikite dönüşür.Bu esnada duran kompresör ile kondenserde basınçlı haldeki likit soğutucu aniden ters yönde likit olarak,kompresörden ters yönde yani cooler'a doğru akmaya başlar,basınçlar arasındaki fark azalana kadar bu likit cooler de birikir bu genelde R22 pistonlu chillerlerde daha çok yaşanır bu tip cihazlarda sörç yaşanmaması için kondenserle cooler arasına selonoid konulur bu selonoid iyi kapatmaz yada bir şekilde kaçırma yaparsa,sörç muhtemelen yaşanır.

Vidalı(screw) ve Şerit(scroll) kompresörlern yapılarından doalyı böyle bir risk taşımamaktadır.

Zararı ise coolere aşırı likit birikmesi sonucu stoptan sonra aniden start alan(D.O.L.)yolverme
kompresörün piston ve supapaarı likit basmak zorunda kalacaktır aşırı yüklenmeler olacak ve yüksek basınçler meydana gelebilecek bunun sonucunda supap ve kompresyon sekmanı hasar görebilir.

Saygılarımla...
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sevgili adiyok28, gazi üniversitesinde okuyorum, benimde tez konum chiller ve korkunç derecede sıkışmış durumdayım, eğer tezin elektronik ortamda varsa yaralanmam için bana gönderirsen çok büyük sevabı girersin valla, söyleyeyim. **********@hotmail.com

ismim erman maviler facedende ulaşabilirsin bana,
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar Chiller klimalarda %25 enerji tasarrufu yapan tek sistem var izmir hugo boss fabrikasında denendi ve yaz sezonu icerisinde 55000 euro tasarruf yaptı. kurulan sistemin markası ECOTOR. araştırın daha fazla tasarruf yapanı bulamazsınız.
 
herkese slm ben iklimlendirme ve sogutma bölümü okuyorum staj dosyası hazırlamam lazım bana yardım edermisiniz 30 sayfalık bilgiye ihtiyacım var *********@gmail.com mail adresime mesaj atabilirseniz sevinirim herkese teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba selcukxp,

Anladığım kadarıyla işletmenizde YORK marka ''YK'' yada ''YT'' model Centrifugal Chiller var.

Bu chillerlerin R-11, R-123 ve R-134A ile çalışanları var. R-11 ve R-123 ile çalışanları - (eksi) basınçta yani vakum altında çalışır. Sistemde her hangi bir kaçak olması durumda cihazın vakumu bozulur ve sisteme hava girer. Bu durum da cihazın ''Purge'' yapmasına neden olur. Cihazın Purge yapmasının başka bir nedeni ise cihazın kondanser devresi ile ilgili problemlerden kaynaklanabilir. (kule suyunun aşırı ısınması, kondanserlerin aşırı kirlenmesi vs.)
 
-Arkadaşım benim çalıştığım firmada da york su soğutmalı chiller mevcut. bizde aynı problemi sıkça yaşıyoruz. sörç yapmasının sebepleri şunlar:
1. konderser aşırı kirli ise bu yeteri kadar ısı değişi olamayacağı için yeteri kadar gaz likit haline dönüşemez bu nedenle impelr üzerine bir baskı oluşturur. bu da impelr'ın ileri geri hareketine neden olur. bu ise kompresör motorunun birden yükten düşüp yükselmesine neden olur. önemli olan senin cihazındaki referans noktasına çok yaklaşıyor mu? Buna ise kontrol paneli üzerinden proksmith sensörü kontol etmekle başlayabilirsin. 1, 10, 20 fazla önemli değil 10 bin 20 bin sörçten sonra baskı ve yataklara zarar verir.
2.soğutma kule suyunun aşırı kirli olması olabilir. normal şartlarda 1 ayda bir kere boşaltılıp temizlenmesi gerekir. ve de kule deposunda kullanılan suyun yumuşak su olması gerekir.
3.soğ. kulesi sirkülasyon pompalarının emiş filtreleri kirli olabilir.
 
Svgili kardeşim özelikle chiller sörç hakında verdiğin bilgiler için teşekür ederim bende aynı sorunu yaşıyordum şuada senin değerli bilgilerin sayesinde bu sorunum gitti. Ayrıca bilmiyorum demek erdemliliktir.vs.
 
cooler dediğin ne arkadaşım birde süpürmeli sistem var belki bilirsin onunla bu sorunu giderebilirsin
 
araya check valf koyöma şansın varsa mutlaka koy.Cihazın hangi kompresör olduğu belli olmadığı için sormak zorundayım.Vidalı kompresörde paletleri hasarlaman çok zaman almaz.Cihaz üzerinde check valf varsa(basma hattı üzerinde) muhtemelen arızalanmıştır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,155
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst