onurtascene
Üye
- Katılım
- 17 Kas 2006
- Mesajlar
- 63
- Puanları
- 1
- Yaş
- 39
Sörç'e sistem off konumdayken daha çok rastlanır ve pistonlu kompresörlerin sinir bozucu bir sıkıntısıdır kompresör off konuma geçerken aniden durur.Ama gaz akışı kompresörün yapısından kaynaklanan geri geçirim nedeniyle(supaplar arasından emiş ve basış kepelerinin tam kapanmaması yada yarıda kalması)kondenserde gaz soğuyup alt taraflarda ikite dönüşür.Bu esnada duran kompresör ile kondenserde basınçlı haldeki likit soğutucu aniden ters yönde likit olarak,kompresörden ters yönde yani cooler'a doğru akmaya başlar,basınçlar arasındaki fark azalana kadar bu likit cooler de birikir bu genelde R22 pistonlu chillerlerde daha çok yaşanır bu tip cihazlarda sörç yaşanmaması için kondenserle cooler arasına selonoid konulur bu selonoid iyi kapatmaz yada bir şekilde kaçırma yaparsa,sörç muhtemelen yaşanır.
Vidalı(screw) ve Şerit(scroll) kompresörlern yapılarından doalyı böyle bir risk taşımamaktadır.
Zararı ise coolere aşırı likit birikmesi sonucu stoptan sonra aniden start alan(D.O.L.)yolverme
kompresörün piston ve supapaarı likit basmak zorunda kalacaktır aşırı yüklenmeler olacak ve yüksek basınçler meydana gelebilecek bunun sonucunda supap ve kompresyon sekmanı hasar görebilir.
Saygılarımla...
Vidalı(screw) ve Şerit(scroll) kompresörlern yapılarından doalyı böyle bir risk taşımamaktadır.
Zararı ise coolere aşırı likit birikmesi sonucu stoptan sonra aniden start alan(D.O.L.)yolverme
kompresörün piston ve supapaarı likit basmak zorunda kalacaktır aşırı yüklenmeler olacak ve yüksek basınçler meydana gelebilecek bunun sonucunda supap ve kompresyon sekmanı hasar görebilir.
Saygılarımla...
Son düzenleme: