Türkiye'nin İlk Elektrikli Otobüsü Doruk Electra

elektrofizikci

Usta Üye
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
1,189
Puanları
181
Yaş
40
Elektrikle çalışan ilk otobüs olan Otokar Doruk Electra,yüksek verimlilik,düşük maliyet,yeşil bir çevre ve teknolojisiyle üretime hazır.
Otokar'ın ürettiği Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra'nın hızı belediye otobüslerinin uyması gereken hız olan 70 km/sa ile sınırlı olmasına rağmen tam şarj ile 280 km yapabiliyor. Trafik ve akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak,bu mesafenin 170 km olacağı belirtilmiştir.Ancak gün içindeki akıllı şarjlarla bu mesafe arttırılabiliyor.
[h=2]Yük Elektirik'de[/h]
Doruk Electra, 6 ile 8 saat arasında tam şarj oluyor.Bunun yanında araç üstünde bulunan akıllı şarj yani on-board şarj ünitesiyle,gün içinde duraklarda %30-%40 oranında veya sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu heryerde şarj edilebiliyor.Üstelik frenleme ve yavaşlama esnasında ortaya çıkan enerji,akülere geri kazandırılıyor.Kullanılan elektrikde verimli bir şekilde harcanıyor.

Doruk Electra'nın 100 km'de harcadığı enerjinin maliyeti,3 ile 7 litrelik dizele eşdeğer oluyor. Modüler,güvenli ve işlevsel bir yapıya sahip

9 Metre uzunlukta olan Doruk Elektra;25 oturan,24 ayakta ve 1 tekerlekli sandalyeli yolcu kapasitesine sahip.Uluslararası güvenlik sertifikasyonu olan ECE R100-01 yönetmeliğine uygun Doruk Electra’da kullanılan akülerde aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devre gibi durumlarda çevresine zarar vermeyen yüksek güvenlikli Lityum Demir Magnezyum Fosfat teknolojisiyle yapıldı.
[h=2]Ne zaman doruk Electra'yı yollarda göreceğiz?[/h]
Uzun şarj dezavantajıyla trafikte görebileceğimizi hiç sanmıyorum. Piyasada yer edinebilmesi için,sürenin kesinlikle kısaltılması gerekiyor. Doruk electra'nın teknoloji uygulaması geliştirilerek bu sürenin daha da kısalacağına eminim.
 
ya aslında bilmiyorum belki sacma olacak bu olay telefonlardaki gibi portatif aküler olsa aracın aküsü bittiği zaman direk şarj olmuş aküler takılsa tabi bu hale gelmesi için baya bi tasarımı değiştirmeleri lazım
 
ya aslında bilmiyorum belki sacma olacak bu olay telefonlardaki gibi portatif aküler olsa aracın aküsü bittiği zaman direk şarj olmuş aküler takılsa tabi bu hale gelmesi için baya bi tasarımı değiştirmeleri lazım

dediğiniz çok mantıklı ve doğru yalnız şöyle bir olay oluyor burada eğer yanlışl bilmiyorsam yurt dışından geliyor bu araçların bataryaları aylıkmı yıllıkmı bi vergiye tabi eğer bu olay yok ise ki bu renault grubunda var dediğiniz gerçekten mantıklı ve yapılması şstenilen birşey olur
 
dediğiniz çok mantıklı ve doğru yalnız şöyle bir olay oluyor burada eğer yanlışl bilmiyorsam yurt dışından geliyor bu araçların bataryaları aylıkmı yıllıkmı bi vergiye tabi eğer bu olay yok ise ki bu renault grubunda var dediğiniz gerçekten mantıklı ve yapılması şstenilen birşey olur
vay anasını ona bile vergimi koyuyor devlet
ama olsun Antepli kardeşlerimiz bir yolunu bulur o işin
 
bu arada amacım kesinlikle Anteplileri kötülemek deil bu aralar neye baksam antep yapımı
 
abi öyle böyle değil adamların yapmadığı iş yok oto tamirinden sanayi makinalarına motorsiklet üretim bantlarına kadar herşeyi yapıyorlar en son ag dağıtım panosu denk geldi
 
olsun abicim olsun nasuıl olursa olsun üretim olsunda memleketten olsun
 

Forum istatistikleri

Konular
129,805
Mesajlar
930,257
Kullanıcılar
452,606
Son üye
ferat66556

Yeni konular

Geri
Üst