elektrofizikci
Usta Üye
- Katılım
- 30 Haz 2007
- Mesajlar
- 1,189
- Puanları
- 181
- Yaş
- 40
Elektrikle çalışan ilk otobüs olan Otokar Doruk Electra,yüksek verimlilik,düşük maliyet,yeşil bir çevre ve teknolojisiyle üretime hazır.
Otokar'ın ürettiği Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra'nın hızı belediye otobüslerinin uyması gereken hız olan 70 km/sa ile sınırlı olmasına rağmen tam şarj ile 280 km yapabiliyor. Trafik ve akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak,bu mesafenin 170 km olacağı belirtilmiştir.Ancak gün içindeki akıllı şarjlarla bu mesafe arttırılabiliyor.
[h=2]Yük Elektirik'de[/h]
Doruk Electra, 6 ile 8 saat arasında tam şarj oluyor.Bunun yanında araç üstünde bulunan akıllı şarj yani on-board şarj ünitesiyle,gün içinde duraklarda %30-%40 oranında veya sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu heryerde şarj edilebiliyor.Üstelik frenleme ve yavaşlama esnasında ortaya çıkan enerji,akülere geri kazandırılıyor.Kullanılan elektrikde verimli bir şekilde harcanıyor.
Doruk Electra'nın 100 km'de harcadığı enerjinin maliyeti,3 ile 7 litrelik dizele eşdeğer oluyor. Modüler,güvenli ve işlevsel bir yapıya sahip
9 Metre uzunlukta olan Doruk Elektra;25 oturan,24 ayakta ve 1 tekerlekli sandalyeli yolcu kapasitesine sahip.Uluslararası güvenlik sertifikasyonu olan ECE R100-01 yönetmeliğine uygun Doruk Electra’da kullanılan akülerde aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devre gibi durumlarda çevresine zarar vermeyen yüksek güvenlikli Lityum Demir Magnezyum Fosfat teknolojisiyle yapıldı.
[h=2]Ne zaman doruk Electra'yı yollarda göreceğiz?[/h]
Uzun şarj dezavantajıyla trafikte görebileceğimizi hiç sanmıyorum. Piyasada yer edinebilmesi için,sürenin kesinlikle kısaltılması gerekiyor. Doruk electra'nın teknoloji uygulaması geliştirilerek bu sürenin daha da kısalacağına eminim.
Otokar'ın ürettiği Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra'nın hızı belediye otobüslerinin uyması gereken hız olan 70 km/sa ile sınırlı olmasına rağmen tam şarj ile 280 km yapabiliyor. Trafik ve akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak,bu mesafenin 170 km olacağı belirtilmiştir.Ancak gün içindeki akıllı şarjlarla bu mesafe arttırılabiliyor.
[h=2]Yük Elektirik'de[/h]
Doruk Electra, 6 ile 8 saat arasında tam şarj oluyor.Bunun yanında araç üstünde bulunan akıllı şarj yani on-board şarj ünitesiyle,gün içinde duraklarda %30-%40 oranında veya sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu heryerde şarj edilebiliyor.Üstelik frenleme ve yavaşlama esnasında ortaya çıkan enerji,akülere geri kazandırılıyor.Kullanılan elektrikde verimli bir şekilde harcanıyor.
Doruk Electra'nın 100 km'de harcadığı enerjinin maliyeti,3 ile 7 litrelik dizele eşdeğer oluyor. Modüler,güvenli ve işlevsel bir yapıya sahip
9 Metre uzunlukta olan Doruk Elektra;25 oturan,24 ayakta ve 1 tekerlekli sandalyeli yolcu kapasitesine sahip.Uluslararası güvenlik sertifikasyonu olan ECE R100-01 yönetmeliğine uygun Doruk Electra’da kullanılan akülerde aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devre gibi durumlarda çevresine zarar vermeyen yüksek güvenlikli Lityum Demir Magnezyum Fosfat teknolojisiyle yapıldı.
[h=2]Ne zaman doruk Electra'yı yollarda göreceğiz?[/h]
Uzun şarj dezavantajıyla trafikte görebileceğimizi hiç sanmıyorum. Piyasada yer edinebilmesi için,sürenin kesinlikle kısaltılması gerekiyor. Doruk electra'nın teknoloji uygulaması geliştirilerek bu sürenin daha da kısalacağına eminim.