Selammun aleykum,
Arkadaşım, Seninde dediğin gibi genelde emniyet hatlarında olur.
Adı üstünde aslında EMNİYET....
Hidrolik sistemler, Ne pnömatik nede
Elektrik sistemlerine benzer...
Herhangibir sıkışma, Tıkanma, vanaların açılmadığı anlarda, Selenoid valflerin çalışmadığı ( arızalandığı )
anlarda hidrolik sistemlerde basınç artması olur.
Hidrolik yağ pompasının çıkışı körlenmiş olur ve dolayısı ile körlenen nokta ile pompa arasında bulunan
herhangi bir zayıf noktadan patlama ( deformasyon ) yapar. Bu aksiyon sonrasında pompa daha rahat
çalışır, fakat belli bir müddet içinde fark edilemezse tank içerisndeki yağ sürekli olarak patlayan
yerden dışarı atılacağından yağ bitecek, pompaya ve sisteme zarar verecektir.
Bu gibi durumları engellemek için ;
- Selenoid valfler de meniyet hatı
- Emniyet valflerinde emniyet hattı çıkışı
-hidrolik piston, hidr. Pompa gibi iş elemanlarında
emniyet hattı çıkışı vardır.
Ve bu hat Hidrolik yağ tankının EMNİYET HATTI GİRİŞİ ne bağlanır.
Yani özetlemek gerekirse;
Tamamı ile Sistemin güvenliğini, ve iş sürekliliğinin devamını sağlamak için yapılmıştır.
Takıldığın noktalar olursa mail ile ulaştığında daha çok bildiğim kadarı ile yardımcı olabilirim....
Allaha emanet