tavsiyeniz ne olurdu?

redskymuscular

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,335
Puanları
56
Merhaba

Aldığım beyaz eşyanın 3 yıl garantisi var. İsteğe bağlı 7 yıl olabiliyor. 7 yıl için eksra ücret talep etmekteler.
çamaşır ve bulaşık için 150 buzdolabı için 200 toplamda 500 civarı.

hepsini aldım ancak 7 yıl talep etmedim. Sizin bu konuda tavsiyeniz ne olur? 3 parça eşyaya 4800 tl para ödedim. 7 yıl yapılmalı mı? hepsinin kart arızası olma olasılığı? bu parayı kalan 4 yılda ödeme olasılığı? şans ve kullanıma bağlı bir durum ama yinede verilmemeli diye düşünüyorum
 
Türkiyede uygulanan garanti sistemine ve servislerin (genelde) çalışmalarına bakarsan.fazladan para verip garanti süresini uzatmana gerek yok. şöyleki
Aldığın makine arızalandı gelirler ufak bir oporasyonla yaparlar. ve bu tekrar eder durur 8-10 servisten sonra makineyi değiştirirler ama getirdikler de aynı şekilde devam eder.bu arada sen istediğin şekilde
kulanamazsın.
önemli olan makinayı sürekli kulanabilmek ve arıza yapmaması.
Hayırlı olsun sıhhatli iyi günlerde kulanın.
 
Merhaba,sn.redskymuscular.Öncelikle yeni satın aldığınız beyaz eşyanız hayırlı olsun,güle güle kulanın.Beyaz eşyalar veya tüm dayanıklı tüketim mamullerinin ilk satın alınma tarihinden itibaren bazı olası arızaları çıkarmamasında;

1- En başta seçilen ürünün markası çok önemlidir.İyi bir markanın seçimi bozulma veya bir parça arızasını yapma şansını büyük ölçüde azaltabilir.Popüler olmayan veya hiç isim yapmamış markalarda daha çok arıza görülmesi olasılığı her zaman daha yüksek olur.Örneğin Premier marka bir karıştırıcı (el blenderi) daha ilk kullanımda garanti süresinin en başında üniversal motorunun rotor sargılarındaki iç arızası nedeniyle aşırı kıvılcımlar çıkarmış ve kullanım dışında kalmıştı.(Kullanım hatası dışında sadece iyi olamayan marka ve kötü şans faktörüyle)

2- İkinci olarak arızaları önleme şartı mutlaka çok uygun Şebeke elektriğini ve kullanma kılavuzuna bağlı kalarak,topraklı hat gerekli ise mutlaka topraklı hatla (Priz-fişle) kullanma zorunluluğudur.Örneğin çamaşır makinelerinde filtrelerin (Süzgeçlerin),deterjan çekmecesinin,vb.çeşitli makina parçalarının sürekli temiz ve bakımlı olarak tutulması,eğer şebekede pik gerilimler varsa bu makinelerden önce aşırı akım (Surge protektor) koruyucu prizleri kullanmak,vb. bazı basit koruyucu önlemleri kişisel olarak alınabilir.

3- Tüm bu önlemlere ve seçilen iyi bir markaya rağmen bu arızalar,garanti süresi bitmeden yine oluşabilir.Bu durum tamamiyle bir şans faktörüdür,yani tamamen şansa bağlı olan bir olaydır.Ama 3 yıllık standart verilen garanti süresince kılavuza tam bağlı kalarak nizami elektrik,toprak hatlı uygun tesisatla montajı yapılan ve çok nizami olarak kullanılan bir beyaz eşya yine de bir arıza verebilir,bu da mümkündür.3 yılda kolay kolay kolay bozulmayan eşyalar 7 yılda da pek bozulmayacaktır,evdeki bazı deneyimlerden bunu açıkça belirtebilirim.Yani çok popüler bir ürünü seçip de satın aldıysanız ben de diğer üyeler gibi buna pek gerek yok diye düşünüyorum.Ama son (3. madde) bir durumda oluşan arızada ise şansınıza razı olmaktan başka çare yoktur.Kolay gelsin.
 
Slm. extra garanti şartlarını iyi okumak lazım. aslında uygulama güzel ve faydalı tabii şartlar senden yana ise.
Ben bu işi kombi için yaptırmıştım. Extra garanti şartlarında yıldırım düşmesi ve yüksek voltaj faktörleri, yangın su basması vs. gibi faktörler vardı bir nevi kasko gibiydi, yaptırdım. 6. yıl yüksek voltaj sebebi ile kart yandı ücretsiz değiştiler.
Fakat bazı firmalar kullanıcı hataları veya doğal şartları yazmadıkları için boşu boşuna para ödüyorsunuz.
Netice olarak benim fikrim şartlar uygun ve geniş kapsamlı ise kesinlikle yaptırın derim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,099
Mesajlar
923,223
Kullanıcılar
451,409
Son üye
Yelif8885

Yeni konular

Geri
Üst