Tek butonla motor yönü değiştirme

Sayın YaşlıUzman gene farkını ortaya koymuş...

Yok aslında istediğim gibi olmadı soruyu soran arkadaş ilk basışta sola dönecek ikinci basışta duracak tekrar basışta sağa dönecek şeklinde sormuş. Benim EKTS çiziminde ilk basışta sola ikinci basışta sağa dönüyor motor. EKTS kütüphanesinde darbe akım anahtarı yok. Bu tür problemler sadece beyin fırtınası yapılmak için soruluyor zaten uygulamada geçerliliği olan devreler değiller.
 
Haklısınız ama şantiyede bir değişiklik istendiğinde hemen uygulamak için bu tip beyin fırtınası sorularla kendimiz geliştirmemiz lazım ki bu tarz sorular çok iyi oluyor. Akşam herkes çıktıktan sonra atölyeye inip bu devreyi yapacağım motor bağlamadan.
Tekrar teşekkürler ayrıca Sn YaşlıUzman
 
Haklısınız ama şantiyede bir değişiklik istendiğinde hemen uygulamak için bu tip beyin fırtınası sorularla kendimiz geliştirmemiz lazım ki bu tarz sorular çok iyi oluyor. Akşam herkes çıktıktan sonra atölyeye inip bu devreyi yapacağım motor bağlamadan.
Tekrar teşekkürler ayrıca Sn YaşlıUzman

Bu tür devreler otomatik kumanda dersinde bir problem olmaktan öteye gitmeyen uygulaması olmayan devrelerdir. Sebebine gelirsek; İki adet jog butonuyla elektriksel kilitleme ve buton kilitleme devresi ile tam emniyetli ve oldukça ekonomik çözüm varken hiç kimse böyle karmaşık ve pahalı bir çözümü uygulamaz.
Devir yönü değişiminde motor bir yöne dönerken aniden yön değiştirilmesi doğru değildir(Çizdiğim devre için konuşuyorum.) büyük güçlü motorlarda milde burulma etkisi yapar riskli bir durumdur çalışma şekline göre frenleme devresi ile birlikte kullanılırlar.
 
Bu tür devreler otomatik kumanda dersinde bir problem olmaktan öteye gitmeyen uygulaması olmayan devrelerdir. Sebebine gelirsek; İki adet jog butonuyla elektriksel kilitleme ve buton kilitleme devresi ile tam emniyetli ve oldukça ekonomik çözüm varken hiç kimse böyle karmaşık ve pahalı bir çözümü uygulamaz.
Devir yönü değişiminde motor bir yöne dönerken aniden yön değiştirilmesi doğru değildir(Çizdiğim devre için konuşuyorum.) büyük güçlü motorlarda milde burulma etkisi yapar riskli bir durumdur çalışma şekline göre frenleme devresi ile birlikte kullanılırlar.


Dediklerinizde haklısınız, ama hızlı çözüm üretmede zihni çalıştırma da bu tip sorular güzeldir.
Ek verdiğiniz bilgiler de benim gibi elektrikte eksiği olan biri için değerli bilgiler.
 
Sn peugout98 istenilen kumanda devresini oluşturmuş,kendisine teşekkürler. Daha önce de dediğim gibi 21 kontak ve 7 kontaktörle üretilen bir çözüm, çözüm olmaz, sadece kumanda mantık antremanı olur.
 
çok gerekliyse şu devre 6-7 lira gibi maliyetle daha ekonomik olarak işinizi görür. birkaç devreyi kestim yapıştırdım. pic ile daha ucuza yapabilmek mümkün. rölelerle kontaktörlerinizi süresiniz.
ileri-dur-geri2.jpg
 
Son düzenleme:
mrb selamun aleykum arkadaşlar benim bir problemim var.
bir start bir stop buton 2 sensor 2 valfe bağlı pistonum var starta bastığımda pistonun biri ileri bir geri giderken a sensörünü görünce ileri giden geri geri giden ileri gidecek b sensörünü görünce tekrar konum değiştirecek bunu sonsuz döngüde yapacak taki stop a basana kadar acilllll yardım bunun kumanda devresi lazımmm.
 
Öncelikle merhaba, deney amaçlı bi devre yapmam gerekiyor. Devre de olması gereken şartlar tek buton ile start-stop ve motor yönü değişimi bide devrede yıldız-üçgen kullanmam gerekiyor bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Motor üç fazlı bu arada.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,124
Mesajlar
933,338
Kullanıcılar
453,198
Son üye
Emre0686

Yeni konular

Geri
Üst