TEk faz motor gücünü nasıl arttırırız.


Üç fazlı motorun tek fazlı çalıştırılmasından bahsediyoruz. Sen başka başka alemlerdesin ?!!!
Ayrıca beyan gücü mekanik güçtür elektriksel güç daha fazladır (Verim yaklaşık %80-%85 dir.)
%80 verimli 4 kw motorun şebekeden çektiği güç 5kw tır. Bunlarda senin aklında kalsın...
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bazıları şaka gibi yazmışlar. Birkaç çözüm var birincisi istediğiniz güçte özel imalat sürücü yaptıracaksınız. Bunun size maliyeti 700 - 1000 € arasında olur(bir ara böyle bir çalışma için fiyat araştırması yapmıştım). İkinci çözüm 20kva 3 fazlı bir ups alıp akü girişine şebekeden dc üretip vermek. Ups dc giriş gerilimi gerekirse uygun güçte bir trafo ile de sağlanabilir. Bunlarda yüksek gelirse elektrik kurumuna müracaat ile bir fazlı sisteminizi 3 fazlı sisteme çevirmek. Son olarak istediğiniz güçteki 3 fazlı bir motoru 1 fazlı sarabilecek işi bilen bir bobinajcı bulmak (biraz zor).
 
Sn. @Şizofren Kedi Konu 3 fazlı motoru 220 çalıştırmak değil... konuyu düzgün okuyup, öyle cevap yazmak lazım...
5,5 kw ASM. larda 220 sargı yoktur, 4Kw tada yoktur. Yani 220 çalıştıramazsınız. Çalıştırmaya çalıştığında motorun nasıl yandığını sadece izlersiniz. 4Kw motor şebekeden 5Kw güç çekiyorsa bu o motorun aşırı yükte çalıştığı anlamına gelir motor 4 kw ise 4 kw tır.
Verim meselesi ise Şudur ki 4Kw bir motorun dönme momenti (motor sınıfına göre EFF1 %89 EFF2%85 EFF3%80 Ortalama değerler markaya göre dğişiklik gösterir) EFF1 İçin 4Kw değil 3,56Kw EFF2 İçin 3,4Kw, EFF3 İçin 3,2Kw dönme momenti demektir. Yani bana deseniz ki 5 kw motor dan elde ecdeceğin güç 4 kw'tır bir yere kadar kabul ederim. Fakat etiketinde 4Kw yazan bir motorun 5kw çekmesi saadece aşırı yükte olur o motor da bir süre sonra yanar.
Farz edelim ki 4 kw motor 5 kw çekiyor (sizin söylediğin gibi.) 4 kw motorun akım eşiği 8 Amperdir. Sizin söylediğiniz gibi olsa motor etiketin de10A. yazar öyle değilmi?

Ayrıca şunu belirtmeliyim ki burası mesleki gelişim platformu. Bilmemek ayıp değil, bunu kimse yadırgamaz. Benden size nacizane bir tavsiye daha benim bulunmuş olduğum alemde her kese yer var. Yeter ki saygı rehberimiz olsun. Saygılar...
 
Son düzenleme:
Soruda sorulan 5kw tek fazlı motor değil ! doğru mu? DOĞRU
Soruyu soran ben bu motoru tek fazla çalıştırmak istiyorum diyor doğru mu? DOĞRU

Demek ki adamın yapmak istediği üç fazlı motoru tek fazlı çalıştırmak ! önce sorulanı iyi anlamak gerekir.
Verim konusuna gelirsek Verim=Pmil/Pelektrik dir. Aşırı yükle alakalı bir durum değildir. Çıkış gücüne kayıpları eklerseniz giriş gücünü bulursunuz buda verime bağlıdır bu kadar basit.
Etiketinde verimi %80 belirten 4kw'lık motor şebekeden 5kw elektriksel güç çeker(NOMİNAL).
 
Sorunun kaynağı olarak polemiklere son vermek istiyorum.
Benim asıl amacım mil ucundan 5,5 kW 'lık güç alabilmek.
Üstelik bunun tek fazlı bir şebekeden alabilmek.
Ama önemli bir sınırlama var. Şebekeden çektiğim akım 25 A 'nın altında olmalı
Yani en düşük akım ile maksimum güç.

Ama anladığım kadarı ile bu mümkün değil. Tek yapabileceğimiz devri torka çeviren bir redüktör kullanmak + daha verimli bir motor seçmek.
Belki sürücüler ile bir şey yapılabilir ama pek bilemiyorum . Belki bilen birileri vardır ???
 
Gücü redüktörler ile artıramazsınız torku arttırabilirsiniz (tabiiki devri düşürerek). Sayaçların 40 amper maksimum çalışma akımları var (sürekli ne kadar olur bilemiyorum). 220 x 40 = 8800 vat yani şebekeden yaklaşık bu güçleri alabiliyorsunuz. Ani su ısıtıcıları da 7 kvat çekiyorlar. Yüksek güçlü 1 fazlı motorların üretilmemesinin nedeni kalkınma akımlarının 3-5 kat yüksek olabileceğidir. Düşünün 6 kvat motor yüklü çalıştırıldı yaklaşık 100 amper civarı şebekeden akım isteyecek. Sonuçlar tehlikeli olur üreticiler de satış şansı olmayan ürün çıkarmazlar.
 
Evet @kaygısız aradığım çözüm cevabının içinde . Teşekkürler....
Şu durumda yapmamız gereken motora yumaşak yol vermek. Şu durumda kalkınma akımı 40 A 'yı geçmeyecek şekilde sürücüyü ayarlamak. Çünkü sürücü sistemi var motorun önünde.
 
Redüktörle gücü artırmak mümkün değil.Tork dediğimiz şey de burada yazıyor:
https://www.kontrolkalemi.com/forum...vir-ve-hızlanma-Üzerine-temel-bilgiler.84160/
Bir nesneyi kendi ekseni etrafında döndürmeye yarayan kuvvete tork ya da dönme momenti diyoruz. Tork, bir başka deyişle dönme momenti, Açısal Momentum kavramıyla iç içedir. Bir cismin çizgisel momentum vektörünün her hangi bir noktaya göre dönmesine açısal momentum denir. Biz tork u redüktörle yükselterek motorun nesneyi ekseni etrafında döndürme kuvvetini artırıyoruz!Motor gücünü değil.
 

Etiketteki güç değeri mil gücüdür. Etiketteki elektriksel değerlere göre güç hesabı yaparsanız farkı görebilirsiniz.

Saygılar....
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…