Bir fazli motorlarda ana sargi kalin kesitli ve çok sarimli, yardimci sargi ince kesitli ve az
sarimli olup birbirlerine 90° açi farki ile yerlestirilirler. Iki sargi birbirlerine paralel olarak
baglanmistir. Yardimci sargilar manyetik veya merkezkaç anahtarlar vasitasi ile rotor hizi
senkron hizin % 75 ine ulastiginda devreden çikarilir. Normalde baslama (Kalkinma) akimi
yüklü çalisma akimindan 6-7 kat fazladir. Yardimci sarginin devre disi birakildigi motorlar
0,125 HP-0,33 HP arasindaki düsük güçlü motorlardir. Daimi devre kondansatörlü
motorlarda yardimci sargi ile ana sargi arasinda 80° civarinda faz farki olusturan bir
kondansatör baglidir. Yardimci sarginin sarim sayisi daha fazla olup ana sargi sarim
sayisina kadar çikabilir. Ayni sartlardaki bu iki tip motorda daimi kondansatörlünün sargi
akimi digerinden 2 kat düsüktür. Yani yarisidir. Bundan dolayi isinmasi daha yavastir.
Kalkinma akimi da normal yük akiminin 4 -5 katidir. Kalkinma momentinin yüksek tutulmasi
gereken yerlerde daimi kondansatöre paralel bir ilk hareket kondansatörü daha kullanilabilir.
Motorun devrini almasiyla bu kondansatör devre disi birakilacak ve devrede sadece daimi
devre kondansatörü kalacaktir. Bu tip motorlara da çift kondansatörlü motorlar denir.