Tek fazlı motorlarda kondansatör bağlantısı hk.

fatih23

Üye
Katılım
9 Mar 2009
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
38
bu gün biyerde motor bağladım monofaze kafamı kurcalıyan şey kondansatör oldu kondansatör motorda ne işe yarıyo iyice burda sizden örenmek istiyorum kondansatör olmasa motor çalışırmı kondansatörün etkisi faydası ne oluyo motorda şimdiden sağolun
 
calısmaz kardesım kondansotor ılk anda kalkıs ıcın lagzım
 
Kondansatör kalkış için gereklidir. Kondansatör olmazsa motor kalkışı gerçekleştiremez; ancak kondansatör yokken enerji verip ilk hareketi motora el ile verirsen motor çalışmaya başlar.
 
peki motor üzerindeki kondansatör reaktifle felan ilişkisi varmı arkadaşlar
 
arkadaslarin hepsinin dedigi dogru. kisacasi,
3 fazli motorlarda herbir faz arasi 120 C faz farki sayesinde sargilarda olusan farkli yonlerdeki manyetik alan ile motor kalkar. tek fazli motorda hareketsiz iken olusan manyetik alan ile motor donmez. kondansator 90 C faz farkini saglayarak motora ilk hareketi verir.
 
Bir fazli motorlarda ana sargi kalin kesitli ve çok sarimli, yardimci sargi ince kesitli ve az
sarimli olup birbirlerine 90° açi farki ile yerlestirilirler. Iki sargi birbirlerine paralel olarak
baglanmistir. Yardimci sargilar manyetik veya merkezkaç anahtarlar vasitasi ile rotor hizi
senkron hizin % 75 ine ulastiginda devreden çikarilir. Normalde baslama (Kalkinma) akimi
yüklü çalisma akimindan 6-7 kat fazladir. Yardimci sarginin devre disi birakildigi motorlar
0,125 HP-0,33 HP arasindaki düsük güçlü motorlardir. Daimi devre kondansatörlü
motorlarda yardimci sargi ile ana sargi arasinda 80° civarinda faz farki olusturan bir
kondansatör baglidir. Yardimci sarginin sarim sayisi daha fazla olup ana sargi sarim
sayisina kadar çikabilir. Ayni sartlardaki bu iki tip motorda daimi kondansatörlünün sargi
akimi digerinden 2 kat düsüktür. Yani yarisidir. Bundan dolayi isinmasi daha yavastir.
Kalkinma akimi da normal yük akiminin 4 -5 katidir. Kalkinma momentinin yüksek tutulmasi
gereken yerlerde daimi kondansatöre paralel bir ilk hareket kondansatörü daha kullanilabilir.
Motorun devrini almasiyla bu kondansatör devre disi birakilacak ve devrede sadece daimi
devre kondansatörü kalacaktir. Bu tip motorlara da çift kondansatörlü motorlar denir.
 
Sadman haklı.

Hani benzin biter, arabayı tek başınıza itemezsiniz, iki kişi daha gelir ve rahatça araba ilerler. Her kişiyi 1 FAZ kabul edin.

Bu yüzden Trifaze motorda kondanstör ihtiyacı yoktur. (Arabanın iki kişiyle hareket etmediğini varsayarak.)

Fakat Monofaze de mıknatıslar yani -iten kişiler- 180 dereceklik bir doğru üzerinde karşılıklı konumdadır.Geometrik olarak incelersek te, elektromanyetik olarak incelersek te ön itişsiz biçimde rotorun dönmeyeceğini görürüz. Ve açı farkından oluşan itiş gücü farkını da kondanstörden elde ederiz.
 
kondansatör motor ilk kalkış gücünü karşılamak içindir
 
Bir fazli motorlarda ana sargi kalin kesitli ve çok sarimli, yardimci sargi ince kesitli ve az
sarimli olup birbirlerine 90° açi farki ile yerlestirilirler. Iki sargi birbirlerine paralel olarak
baglanmistir. Yardimci sargilar manyetik veya merkezkaç anahtarlar vasitasi ile rotor hizi
senkron hizin % 75 ine ulastiginda devreden çikarilir. Normalde baslama (Kalkinma) akimi
yüklü çalisma akimindan 6-7 kat fazladir. Yardimci sarginin devre disi birakildigi motorlar
0,125 HP-0,33 HP arasindaki düsük güçlü motorlardir. Daimi devre kondansatörlü
motorlarda yardimci sargi ile ana sargi arasinda 80° civarinda faz farki olusturan bir
kondansatör baglidir. Yardimci sarginin sarim sayisi daha fazla olup ana sargi sarim
sayisina kadar çikabilir. Ayni sartlardaki bu iki tip motorda daimi kondansatörlünün sargi
akimi digerinden 2 kat düsüktür. Yani yarisidir. Bundan dolayi isinmasi daha yavastir.
Kalkinma akimi da normal yük akiminin 4 -5 katidir. Kalkinma momentinin yüksek tutulmasi
gereken yerlerde daimi kondansatöre paralel bir ilk hareket kondansatörü daha kullanilabilir.
Motorun devrini almasiyla bu kondansatör devre disi birakilacak ve devrede sadece daimi
devre kondansatörü kalacaktir. Bu tip motorlara da çift kondansatörlü motorlar denir.

Zamanında konuyla ilgili gereken tüm açıklamalarda bulunmuşum ;)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst