Teknede kullanmak istedigim lambalar hakkinda

40 lamba kullanılacaksa 24-220v inverter en mantıklısı. Modifiye sinüs yeterli. Aksi taktirde kalın kablo çekmek gerekir ve 12-24v ledler hem daha pahalı hem bulmak nispeten zor. 220v olursa standart her lamba kullanılır.
 
380 lik tabir ettiğiniz akü mü jeneratör mü? Normalde tekne elektrik tesisatınız yok mu ve AC220V değil midir? Sürekli bir jeneratör çalışmıyor ve tesisat akülerden besleniyorsa muhtemelen DC12 ya da 24 volttur. Ben konteyner evimde DC12V'luk E27 duylu 9watt ampullerden kullanıyorum. Işığı gayet yeterli. Zaten karşılaştırmak için kaç volt olduğu değil kaç watt veya lümen ışık verebildiği önemlidir. DC12/24Volt ampullerin E27 duylusu mevcuttur.
ustam 380 lik ana makinalar yani teknenin ana makinalari. Jenerator degil. Gucu uretecek olan makinalar. Benim ogrenmek istedigim dc / ac olayi. Tekne elektrigi sehir sebekesi gibi degil. Bu lambalari kullanmamiz icin invertor gibi bir parcaya ihtiyac olur mu
40 lamba kullanılacaksa 24-220v inverter en mantıklısı. Modifiye sinüs yeterli. Aksi taktirde kalın kablo çekmek gerekir ve 12-24v ledler hem daha pahalı hem bulmak nispeten zor. 220v olursa standart her lamba kullanılır.
Tam olarak ogrenmek istedigim seyi yazmissiniz. Benim bu konuda cok ciddi problemim var. Sizinle gorusebilirmiyim?
 
Ayrı bir jeneratör yoksa makinaların üzerindeki alternatörler mi kullanılacak elektriği üretiyor? Üretilen elektrik, DC mi AC mi, kaç volt belli mi? Tam bilgi vermeyince çözüm önermek de zor.
 
Ayrı bir jeneratör yoksa makinaların üzerindeki alternatörler mi kullanılacak elektriği üretiyor? Üretilen elektrik, DC mi AC mi, kaç volt belli mi? Tam bilgi vermeyince çözüm önermek de zor.
Evet alternatorlerden cikan elektrik transfer panosuna aktarilcak. Transfer panosundan dagitilacak
 
Çıkan voltajın türü ve değerine göre seçim yapabilirsiniz. Arkadaşların dediği gibi DC12/24 voltaj için nispeten daha kalın marin kablo kullanmak gerekiyor. Bu tür ampuller de her yerde olmayabilir. İnvertörle AC220V'a çevirirseniz de üçte bir gibi bir miktar enerjinin burada kaybolacağını hesaba katmak lazım gelir. Nekadar fazla güç çekerseniz o kadar fazla yakıt sarfiyatı olacaktır. Seyir dışında da sistem çalışsın isteniyorsa seyir esnasında ve motor çalışırken yeterli boyutta solar/jel (veya benzeri) akülere dolum/şarj yapılarak kullanılabilir. Hatta teknenin üstünde müsait alan varsa güneş paneli bile sisteme ilave edilebilir. Bu tür bir enerji yakıttan daha ucuza gelebilir. Buna karar verebilmek için günlük seyir süresine bakmak lazım. Yani uzun süreler seyir halinde olunacaksa güneş paneli gereksiz. Zaten aküler sürekli dolu halde olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,227
Mesajlar
934,561
Kullanıcılar
453,426
Son üye
tirex42

Yeni konular

Geri
Üst