Teknik Eğitim Fakülteleri İle İlgili Gelişmeler!

sayın Oktay SARI

bende 2006 mütef mezunuyum siz sanırım ilk öğretimdiniz ben ikinci öğretimdim (4ia).
 
Ben burada nasıl olması gerektiği hakkındaki önerilerimizi de dile getirelim isterim.

Bence okuyanlara direkt olarak aynı hakları vermeliler. Uzatmanın alemi yok. İmza yetkisi için ise sertifika kurslarına katılılmalı. Ancak Bu şartlar diğer düz mühendisler için de geçerli olmalıdır. Herkes bir sertifika eğitiminden geçmeli. Avrupada da bu sistem mevcut.

Eğer aynı mühendislik odasına tabi olunacaksa zaten TMMOB köşeyi dönmüş olacaktır. geçmişe dönük de bir sürü aidat toplayacak. Milyon dolarlar eder. Bence TMMOB hayır demez.

Unvanı ve imza yetkisi vermekte bir çekince olmaması lazım. bir çok TEF mezunu lisede de bölümüyle ilgili eğitim aldığı için bir çok mühendisten daha bilgili ve becerikli. Bu konuda en ufak bir tereddüt görmüyorum. Arada bilgisiz ve becereksiz olabilir ama mühendislik mezunları arasında da bu şekilde hatta daha kötü bir sürü mezun var.

Piyasa iyi ile kötüyü ayırt ederek eleyecektir. Serbest piyasaya bırakılsın iş.
 
Arkadaşlar,
benim düşünceme göre bu iş pedagojik formasyon gibi mühendislik formasyonu açılmalıdır. Bu formasyonu tamamlayan herkes mühendis ünvanını alacak. Bu programlar her üniversitede açılacak ve akşamları olacak şekilde düzenlenecek.
 

Söylediklerin uygulanabilir değil.

1. bir kere sistem değiştikten sonra mezunlar da aynı hakları almazlarsa bu sefer mezunların yüksek lisans devamlarında denklikleri olmayacak. Denklik yani tanınmada olmayacak. Elinde diploması olacak okulu olmayacak. cami önünebırakılmış çocuk gibi kalacaksın. bu uygulanamaz. yani YÖK mezunlar ve okuyanlara da aynı hakları vermeye mecburdur.

2. Fark dersi vs. bunlar kesinlike ve kesinlikle uygulanabilir değil. Okadar mezunu geri çağırıp ders veremezsin. Bir sürü kişi yurt dışında yurt içinde çeşitli yerlerde işte güçte çalşıyor. tekrar çağrı yaparak bu işiçözemezsin. kaldı ki gelmek istemeyenlerin diplomaları da bir denkliğe tabi olmalı. bu sebeple ilave eğitim vs. imkansız x imkansız.

3.Bence teknik eğitim mezunlarının mühendislik mezunlarından farkı yok. sadece yetki ve unvan karmaşası dolayısıyla maduriyetleri vardır.

4. Yeni mezunlar -gerek TEF gerek ise mühendislik- avrupadaki gibi direkt imza yetkisine sahip olmamalı veya sınırlı olmalı. ilave kurslar ile sertifikalarını tammalayanlar profesyonel mühendis olarak daha yüksek yetkileresahip olmalı. Bu şekilde çözüm daha adil.

Fakülte ise avrupada olduğu gibi

Fakülte ismi:
Mühendislik Teknolojisi Fakültesi

Verilecek unvan ise:
XX Mühendisi, Teknolojist


Mühendisliğin Teknolojisi (uygulaması) olmalıdır. herkes ilk başta mühendis kabul edilir. Zaten sistem Mühendisliğin ikiye bölünmesi olarak tanımlanıyor. Özünde mühendis.

Uygulama Mühendisliği falan araya sokup karmaşıklaştırmaya gerek yok. işlevi zaten uygulama mühendisliği. Yabancı denklilerinde mühendslik unvanı önce gelir. Eğer denklik sağlanacak ise bştan doğru düzgün yapmaları lazım.

What is Engineering Technology? (Nortestern University,Boston, Massachusetts,USA
http://www.coe.neu.edu/Depts/SET/set/whatisset.html
 
Son düzenleme:
2009'da herhangi bir değişiklik yapılmayacak

YÖK Genel Kurulu'nda (YÖK), 2009 ÖSS'de herhangi bir değişiklik yapılmaması kararlaştırıldı.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığındaki YÖK Genel Kurulu toplantısının öğleden sonraki bölümünde üniversiteye giriş sistemi ele alındı.

Toplantıda, 2009 ve daha sonraki yıllarda uygulanması hedeflenen değişiklikler görüşüldü.
YÖK üyeleri, hem 2009 ÖSS'ye az bir süre kaldığı hem de adaylar mevcut sisteme göre hazırlandıkları gerekçesiyle, 2009 yılında ÖSS'de herhangi bir değişiklik yapılmaması konusunda karar aldı.

Böyle bir karara, ''şu anda sınava hazırlanan öğrencileri tedirgin etmemek adına'' varıldığı ifade edildi.
Öte yandan, 2010 yılında uygulanması planlanan yeni sistemin ayrıntılarıyla ilgili gelecek toplantılarda görüşmelerin devam edeceği belirtildi.

Sınavda uygulanan katsayıların 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nda öngörüldüğüne işaret edilerek, bu katsayıların yeni sistemde hangi oranlarda uygulanacağının toplantılarda belirleneceğini bildirildi.

İşte ÖSS'deki değişiklikler

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), 2010 yılından itibaren iki aşamalı sınava geçileceğini ve sınavın ikinci aşamasının 5 ayrı sınavdan oluşacağını açıkladı.

YÖk Genel Kurulu toplantısı sürürken, toplantıda ÖSS'ye ilişkin alınan kararlarla ilgili açıklama yapıldı. Açıklamada, ''Yükseköğretime geçişte Türk vatandaşlarının tabi tutulduğu sınav sistemiyle ilgili olarak'' orta öğretimden yükseköğretime geçişte iki aşamalı sınav yapılmasının kararlaştırıldığı bildirildi.

Açıklamada, sınavın birinci aşamasının ''Yükseköğretime Geçiş Sınavı'' olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınav olacağı, ikinci aşamasının ise ''Lisans Yerleştirme Sınavları'' olarak adlandırılan 5 ayrı sınavdan oluşacağı kaydedildi.

Ortaöğretimden yükseköğretime geçişte uygulanacak ''Yükseköğretime Geçiş Sınavı''nda, adayların yeterlilikleri ölçülecek. Bu sınavı başaran adaylar, ''Lisans Yerleştirme Sınavları''na katılabilecek.

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Genel Kurulu toplantısı sürürken, toplantıda 2010 yılından itibaren ÖSS'de uygulanacak sisteme ilişkin alınan kararlarla ilgili açıklama yapıldı.

Açıklamada, ''Yükseköğretime geçişte Türk vatandaşlarının tabi tutulduğu sınav sistemiyle ilgili olarak'' orta öğretimden yükseköğretime geçişte iki aşamalı sınav yapılmasının kararlaştırıldığı bildirildi.

Sınavın birinci aşamasının ''Yükseköğretime Geçiş Sınavı'' olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınav olacağı belirtilen açıklamada, ikinci aşamanın ''Lisans Yerleştirme Sınavları'' (LYS)olarak adlandırılan 5 ayrı sınavdan oluşacağı kaydedildi.

''Yükseköğretime Geçiş Sınavı''nın orta öğretimi başarıyla tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınav olacağı belirtilen açıklamada, bu sınavın, adayların açıköğretim programları ile örgün önlinas programlarına yerleştirilmesinde esas alınacak olan başarı puanı ile lisans programlarına yerleştirilebilmesi için yapılacak LYS'ye girebilmeleri için aranan asgari başarı puanını belirleyeceği ifade edildi.

''Yükseköğretime Geçiş Sınavı''nda ortaöğretimde okutulan ortak derslerin yükseköğretim açısından temel ve belirleyici olanlarından soru yöneltileceği bildirilen açıklamada, bu sınavın Türkçe (dil ve anlatım), Temel Matematik, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri alanlarında test usulüyle yapılacağı belirtildi.

LYS

Açıklamada, LYS'nin adayların ders düzeyindeki bilgi ve yeteneklerini ölçen ve açıköğretim dışındaki, örgün lisans programlarına yerleştirmede esas alınacak başarı puanını belirleyen sınavlar olacağı ifade edildi.

LYS'nin, Matematik-Geometri Sınavı (LYS 1), Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) Sınavı (LYS 2), Türk Dili ve Edebiyatı-Coğrafya 1 Sınavı (LYS 3), Sosyal Bilimler (Tarih, Coğrafya 2, Felsefe grubu) Sınavı (LYS 4) ve Yabancı Dil Sınavı (LYS 5) olmak üzere 5 alanda yapılacağı bildirildi.

Bu sınavlar kapsamında birden fazla dersin yer alması halinde adayın her bir ders için aldığı puanın ayrı ayrı hesaplanacağı vurgulanan açıklamada, LYS'de alınan puanların Matematik-Fen (MF), Türkçe-Matematik (TM), Türkçe-Sosyal (TS), Yabancı Dil (YD) olmak üzere 4 grupta hesaplanacağı kaydedildi.

Açıklamaya göre, MF grubu puan için LYS 1 ve LYS 2, TM Grubu puan için LYS 1 ve LYS 3, TS grubu puan için LYS 3 ve LYS 4, YD grubu puan için sadece LYS 5'e girilmesi zorunlu olacak.

Bunlardan her bir gruba giren puanın hesaplanmasında, ''Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı''ndaki Temel Matematik ve Türkçe testleri belli bir oranda dikkate alınacak. Bu puan türlerinin her birinde ayrıca MF1, MF2, MF3 veya TM1, TM2, TM3 veya TS1, TS2, TS3 veya YD1, YD2, YD3 gibi tasnifler oluşturulabilecek.

Açıklamada, ''2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 45. maddesi hükümleri göz önünde bulundurularak, 'Yükseköğretime Geçiş Sınavı'ndaki test puanları üzerinden belirli yeterliliklerin aranması, LYS'deki derslere ait testlerin o sınavdaki ağırlıkları, puan türlerindeki testlerin o puan türünün hesaplanmasındaki ağırlıkları, üniversitelerden görüş almak suretiyle puan türlerinin niteliğini ve niceliğini belirleme, aynı yükseköğretim programı için birden fazla puan türü tanımlanması hususları ile yükseköğretime geçiş sisteminin gereksinim duyduğu diğer konular YÖK Genel Kurulu tarafından daha sonraki toplantılarında karara bağlanacak'' bilgisine yer verildi.

KAYNAK: SABAH 29.01.2009
 
mezun ve okuyan teknik retmenlere nvan istiyoruz - Beyin Frtnas (mailhakanyuksel@gmail.com) arkadaşımızdan gelen mail:

İleti:
ARKADAŞLAR TEKEV, TEKOB, İKİ MİLLETVEKİLİ, 4 HOCA VE İŞİN İÇERİSİNDE OLDUĞUNA İNANDIĞIM BAZI ARKADAŞLAR İLE SON 3 GÜN İÇERİSİNDE YAPTIĞIM GÖRŞMELER SONUCUNDA ÇIKARDIĞIM SONUÇ AŞAĞIDADIR;
1 - Tasarı meclis ve yök gündeminde sıcaklığını korumaktadır. İlk günlere göre yol katettik, bazı sözlü kazanımlarımız oldu, tekev ve tekob kırmızı çizgilerini korumakta. Ancak uygulanması çok zor ve yıllar sürecek bazı çözümlerde tartışılabilmektedir.

2 - Tekev ve tekob küçümsenmeyecek çalışmalar yapmaktadır. Ama bizim meclise onlardan bağımsız yapacağımız baskı konu için mücadele eden herkese yarayacaktır.

3 - YÖK, MEB, teknik eğitim camiası ve milletvekilleri. Konu ile alakalı herkes hakkımızın verilmesinden yana ancak , camiamızın kalabalıklığı ve uygulamadki zorluklar herkesi düşündürmektedir. Bize düşen halen rehavete kapılmamak ve meclis komisyonuna baskıya devam etmektir. Önümüzdeki günlerde Tekob ve Tekevin tekrardan YÖK ü ziyareti beklenmektedir. Hareket yönümüz o gün daha da ortaya çıkacaktır.

O GÜNE KADAR ETİK VE YASAL KURALLAR İÇERİSİNDE MECLİS KOMİSYONUNDAKİ VEKİLLERE LOBİ OLUŞTURMAYA DEVAM ARKADAŞLAR. BU İŞ ÇÖZÜLECEK AMA SICAK TUTMALIYIZ. UNUTMAYIN, İSTEĞİMİZ BİZE DİREK ÜNVAN VERİLMESİ.
 
Sayın volcanoos,
bizlerinde yapabileceği ne varsa, elimizden geleni bizlerde yapalım.
 
ben bugün komisyonda bulunan tüm vekillere güzel bi mail gönderdim, bakalım cevap gelecekmi ???
 
Sayın volcanoos,
sizin gönderdiğiniz mail'i bizlerde gönderebiliriz böylelikle komisyon üyelerine bu ünvanı ne kadar çok istediğimizi hep birlikte gösteririz.
 
ben gönderdiğim mailde kendi hayatımı anlattım, bu güne kadar teknik öğretmen olmamdan dolayı karşıma çıkan zorluklardan bahsettim.

marmara üniversitesi teknik eğitim fakültesinden 2006 yılında mezun oldum. mezun olduğum sene 3 öğretmen ataması oldu ve atama 92,7 puandan kapandı. askerlik görevimi yapmamış olmamdan dolayı iş bulmam daha da zorlaştı ve işsiz kalmamak için ücretli öğretmenlik yaptım. haftada 30 saat derse girerek ortalama 400-500 tl maaş aldım ve sigortam 10-15 gün arasında yatırıldığı için rahatsızlandığım zaman ssk yerine özel hastaneye gitmek zorunda kaldım. kar tatili oldu ücretim kesildi yarım gün çalıştık yine ücretim kesildi. tüm bunlara rağmen ben yine de mutluydum. taki somestr tatiline kadar. çünkü somstr tatilinde atama vardı. atama derken bizim atamamız değil sınıf öğretmenleri ve diğer branşların. okula sözleşmeli öğretmen atandığı zaman okuldaki tüm ücretli öğretmenler birbirlerinin yüzüne bakıyordı kim gidecek diye. sonunda kura çektik ve kurada ben çıktım. düşünebiliyormusunuz 4 sene okuduktan sonra kura ile işimden oldum. nisan ayına kadar da meslek lisesinde tarih-coğrafya derslerine girdim. benim yerim meslek lisesinde Elektrik bölümü iken ben tarih ve coğrafya derslerine giriyordum. nisan ayında askere gidip, eylül ayında askerden döndüm, iş sorunları tekrar başladı. askerden döndükten 3-4 ay sonra döküm fabrikasında elektrik teknisyeni olarak çalışmaya başladım. ne sorumluluğum vardı ne de yetkim vardı. arıza olduğu zaman arızaya giden vardiyalı olarak çalışan elektrikçi olmuştum artık. bu şekilde çaşırken benimle aynı sene mezun olmuş olan elektrik mühendisi çalışmaya başladı. benim ilk amirimdi kendisi. odası vardı ben ise vardiyalı çalışan elektrikçiydim. benim ondan ne eksiğim veya onun benden ne fazlası vardı diye çok düşündüm. ama bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.

siz değerli milletvekillerimize sesleniyorum umarım bu cevabı siz bulursunuz...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…