Teksan jeneratör oil pr arızası

mare05

Üye
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
72
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaslar merhaba teksan 400 kwa jeneratör de oil pr arıza ışıgı yanıyor yag tamam otomatikde calişmiyor test dede aynı arızayı veriyor neden olabilir yag müşürü aradım ama kafamdaki gibi yani ısı müşürü gibi bulamadım yag filtresinin altında vardı bişey 4 kablo giriodu onun kablolarınıda söktüm ama sonuc aynı yardım ltfn
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kullandığınız yağ sensorunun internetten dokümanından kontak uçlarını bulun , kendiniz manuel olarak kontakları köpruleyince lamba sönüyorsa sensör arızalıdır.
 
Üzerindeki bazı sensörleri kısa devre yapınca arıza ışıgını yakıo bende o yüzden sensöre baglı yerdeki fişlerini söküp denedim ama olmadı acaba ters kontak olabilirmiyd
 
Üzerindeki bazı sensörleri kısa devre yapınca arıza ışıgını yakıo bende o yüzden sensöre baglı yerdeki fişlerini söküp denedim ama olmadı acaba ters kontak olabilirmiyd
Nasıl bir kumanda devresi kurduklarını bilmeden burdan konuşmamız saçmalık aslında , dediğim gibi sensorun etiketini okuyup internetten dokumanını bulun.
 
Müşire giren G ucunu gövdeye değdirin arızayı siliyorsa müşir arızalıdır. Arızayı silmiyorsa kabloyu ve klemens bağlantılarını kontrol edin.
 
bakın yağ sensörü arızalı olmayıpta yağ pompasında da arıza olabilir dikkat edin eğer pompa arızalıysa nekadar yağ olduğu önemli değil motor yanar
 
Merhaba Üstadım ;

Bildiğiniz gibi dizel motorların bir çoğunda yağ pompası mekanik dişli şeklindedir bu sebeple eğer jeneratörünüz 10000-20000 saat çalışmadıysa yağ pompası arızası çok düşük ihtimaldir.

Gelelim Yağ Basınç Sensörünün çalışma prensibine;

Yağ basınç sensörü dizel motorun çalışmadığı durumunda normalde kapalı kontak olarak görev yapar. Dizel motor çalıştığında yağ basın sensörü içerisine dolan basınçlı yağ içerideki kontağı ittirir ve jeneratörün sağlıklı çalışması durumunda açık kontak çalışmaya devam eder. Ne zaman ki yağın basıncı sensör içindeki kontağı ittiremez hale gelir (düşük basınç 1 bar ) o durumda kontak kısa devre olarak kontrol cihazına gelir ve motoru durdurur. Bahsi geçen kontak kontrol cihazlarında "sadece motor çalışırken izleme" şeklinde konfigüre edilir.
Bu sebeple sensörün kablolarını sökmek işe yaramaz onun yerine kontrol cihazında "oil press switch" ucuna eksi verilerek jeneratör grubu marşlanır ve akabinde jeneratör grubu çalıştığında eksi kablosu sökülür. Eğer bu işlemi yaptığınız jeneratör çalışıyor ve nominal değerleri kontrol cihazı üzerinden okuyabiliyorsanız (Nominal Voltaj ve Frekans, Yağ Basıncı 2 bar ile 10 bar arasında olabilir) iyi haber sadece sensörünüz arızalı.


61639

Yandaki çizimde de örnek bir adet sensörün iç yapısını
görebilirsiniz. yandaki örnek izole bir yağ basıç sensörünü göstermektedir. Genel olarak kara jeneratörlerinde izole sensör değil tek uçlu diye tabir edilen kontak kısmı gövdesi ile çıkış ucu arasında olan sensörlerdir.

Hayırlı Forumlar.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,702
Mesajlar
929,086
Kullanıcılar
452,404
Son üye
kartal_157925

Yeni konular

Geri
Üst