Merhaba,değerli arkadaşlar;
Son günlerde KANSAI (Caller ID özellikli) olan kablolu telefonumda,paralelde ADSL’le ilgili herhangi bir sorun olmamasına rağmen konuşma sırasında rahatsız edici hışırtıların,istenmeyen cızırtılar ve parazitlerin duyulmasının çok artması üzerine,bu telefon cihazını elden geçirmeye (Revizyon işlemine) karar verdim.Telefon cihazından direk şüphelenmem,CONAIRPHONE marka dijital telesekreter özelliği olan başka bir telefonu,bu telefon yerine jakla yerine takıp ahizesini kaldırıp dinlememle oluştu.Ancak KANSAI kadar olmasa da CONAIRPHONE‘da da ayni hışırtılar çok zayıf ve daha hafifçe yine gelmekteydi.Bu nedenle her ikisini de revizyona alma zamanının (İlki 10,ikincisi ise 14 seneliktir) geldiğine tam kanaat getirip,her ikisini de birlikte,birini dün akşam,diğerini de bu sabah açarak lehimlerini,özellikle telefon hattının bu telefona jakla giriş yerlerinden itibaren bağlantılı olduğu ve ses özelliği ile direk ilgili olabilecek tüm kritik noktalarını,böyle bir risk oluşturma ihtimaline karşı lehimlerini dikkatle de tazeledim.
Yapılan bu işlemlerle her iki telefondaki istenmeyen bu parazitik sesler tam olarak kesilmiş oldu.Bu işlemleri benzer arızalarda "bir emsal" teşkil edebilmesi amacıyla sizlerle de paylaşmak istedim.
Oluşan Sorun: ADSL’de paralelde splitter ile tam bağlı iken hat kesilmeleri olmadığı halde telefon cihazından hışırtı,parazit ve hatta sanki kablo bağlantısı (Kısmi temasızlık) sorununu andıran istenmeyen seslerin epeyce gelmesi.
Sorunun Giderilmesi İşlemi: Telefon cihazları açıldı.Telefon hattının telefondan giriş jakından itibaren yapılan tüm kablo bağlantılarının lehimleri yenilendi.Ahizeye giden ve kartla lehim bağlantısı olan ince kablo bağlantılarının lehimi de ayrıca yenilendi.
Alınan Sonuç: KANSAI ve CONAIRPHONE marka her 2 telefon cihazında da ahize tam kaldırıldığında,tam net ve parazitsiz,hışırtısız bir hat sesine böylece kavuşulmuş oldu.Kolay gelsin.Saygılarımla.