Termosifona bağlı olan flex hortumlarında kıvılcım ve duman çıkması

Uzun süredir tümü sökülü hocam. Faz, nötr, toprak hepsini söktüm.
 
Siz bir elektrikçi bulup diğer dairelerin prizlerinde sıfırlama varmı diye bakacaksınız.

Bir yerde toprak yerine sıfırlama var.
 
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim, iyi hoş diyorsunuz da diğer dairelerin prizlerinde bir sıkıntı varsa ve bizi etkiliyorsa bu durum neden sürekli yaşanmıyor. En son 5 ay önce Kasım ayında olmuştu ve konuyu açtığım yorumda da belirttiğim üzere elektrikçi arkadaşlar tüm evin tesisatını gözden geçirip gerekli ölçümleri yaptılar ve KAKR taktılar. Netice olarak klimanın kaçak yaptığı ortaya çıktı ve klimayı sökünce sorun çözülmüştü. Fakat Üzerinden 5 ay geçti bu sorun yeniden oldu. Benim anlamadığım nokta madem komşu dairelerden birinde bir sorun var bu neden sürekli devam etmiyor da birkaç aylık bir zaman diliminde termosifon hortumlarında sorun çıkıyor. Daha öncesinde yaklaşık 13 sene aynı yerde tüplü şofben kullandık hiç böyle bir şey olmamıştı. Eğer su borusunda bir kaçak olsa tüplü şofbende de aynı sorunu yapmaz mıydı.
 
kesinlikle su tesisatına bağlı topraklama var komşularına bak.
 
Sayaç panosunda itibaren işe başlamanız
Faz nötr topraklama sayaç panosunda itibaren direk hat kablo olmalıdır.

Sonra Sigorta kutusundan devam .

Kolay gelsin sağlıcakla kalın.
 
Anlaşamadığımız nokta şurası, Elektrik tesisatımız gözden geçirildi, gerekli ölçümler yapıldı. Faz, nötr ve toprak her bir buatta fişlenerek kontrolleri yapıldı. Bunlarda bir sorun yok yani.

Dediğiniz gibi olsa sifon ve taharet musluğu hortumlarının da aynı şekilde sorun çıkarması gerekmez miydi. Zira onlar da termosifonun bulunduğu duvarda ve su kaynakları da haliyle aynı boru..

2 gündür termosifonun elektrik bağlantısı yok ve herhangi bir sorun yaşanmadı. Artık iyice sorunun rezistans kaynaklı olduğunu düşünmeye başladım. Servis gelene kadar bekleyeceğim.
 
Kardeşim meslekten değilsiniz, sorunu yaşayan kullanıcısınız.
Anlaşamayacağımız bir şey yok, anlaşmamıza gerek de yok zaten.

Size önemli tecrübelerimizi kaza yaşanmaması adına anlattık.

Ne yazmışım konudaki ilk mesajıma termosifona bağlanan toprak hattınız diğer dairelerden biri tarafından kullanılıyor olabilir.

Taharet musluğu , şofben, sifon cihazlarında Elektrik hattı ve toprak bağlantısı mı var ki sorun olsun.

Eğer sorun benim tahminim gibi ise termosifon kablosunu bağlayınca sorunu yine yaşarsınız , sadece toprak hattını bağlasanız elektrik vermeseniz bile yine sorunu yaşarsınız.
İlk mesajınızda ne yazmışsınız Termosifon sigortası kapalı olmasına ragmen
Sigorta kapanınca faz kesilir, nötr ve toprak bağlı kalır.Sigorta kapalıyken bile sorun oluyorsa cihazda problem olamaz.

Meslekten olsaydınız basitçe nasıl tespit edip çözebileceğinizi de anlatırdım ama bu işlerin ehil ve ehliyetli kişilerce yapılması gerekiyor.
 
Öncelikle yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın, evet meslekten değilim o yüzden sizlere danışmak üzere buraya başvurdum ve aklımda olan soruları sordum. Sorularımla sizleri sıktıysam özrümü kabul edin..

Anlaşamadığımız nokta derken aslında şunu kastediyorum;
Zaten belli aralıklarla 4 farklı elektrikçi çağırdım ve hiçbiri bir sorun bulamadılar. Ben boş yere paramı harcamış oldum. O nedenle tekrar aynı durumu yaşamamak için aklımda kalan ya da aklıma yatmayan her şeyi sormaya çalışıyorum.

"Eğer sorun benim tahminim gibi ise termosifon kablosunu bağlayınca sorunu yine yaşarsınız" demişsiniz. Benim takıldığım nokta da tam olarak bu, biz bu termosifonu 5 yıldır kullanıyoruz ve daha önce hiçbir sorun yoktu. Madem Elektrik tesisatında bir sorun var, neden sürekli bu sorun yaşanmıyor da 5-6 ayda bir yaşanıyor.
 
Daireniz doğalgazlı mı ?
Doğalgaz ise
yeni mi geldi bu olaylar başlayınca.
Dogalgaz tesisat döşemesi
Kombi varmı ?
Gerçi termosifon kullanıyorsunuz ama
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…