Transmisyon, redüktör kayıpları, vb. gerekmeyen iç dönüşüm, iç iletim kayıpları olmadığından dolayı bataryadaki mevcut
Elektrik gücünden azami faydalanılmış olur. Bu nedenle gelecek nesiller elektrikli araçların, hibrit araçların olacaktır.
Avrupa'da dizelin tamamen yasaklanıp kaldırılmasından sonra ülkemizde de bu konuda ciddi bazı atılımların olmasını bekliyoruz. Çünkü havaya yanmamış partiküllerin veya kirletici gazların en fazla atılabildiği, havayı en fazla kirletici olanları benzinlilere göre hiç şüphesiz ki dizel araçlarıdır.
Dizel araçlar tümüyle tedavülden (Kullanımdan) kaldırılıp yerine hibrit veya elektrikli kamyon, otobüs, binek araç, vb. versiyonlarının başarıyla konulmuş olmasıyla zaten Kyoto Protokolü de çok rahat bir nefes alabilecek, sıfır emisyon veya o emisyona çok yakın araçlar dünya üzerinde seyredeceğinden dünya aslında düne göre çok daha rahat nefes alabilecektir. Ancak bazı büyük devletler! ise bu protokolü imzalamaya yanaşmamak için sürekli üç maymunu oynuyor, bazı ticari kaygılarından ötürü. İnşallah bu yararlı dönüşümler veya bu geçiş süreci başarıyla er veya geç ama mutlaka gerçekleşmiş bulunur. Tek temennimiz budur.
Gittikçe kirlenen dünya atmosferiyle ozon tabakasının incelmediği, küresel ölçekte sıcaklık artışının frenlenebildiği yaşanabilir bir dünya için bu çok önemli şart olarak görünüyor. Kolay gelsin.