Trafik canavarına artık güzel insanlarımızı feda etmek istemiyoruz.

alfa romeo

Beyinci Ali Usta
Yönetici
Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
2,514
Puanları
206
Yaş
67
Arkadaşlar trafik kazalarında kaybedilen can kayıpları o kadar aşırı ki hele yaz aylarında insanın içi cız ediyor nispetende olsa bunları azaltmak bağlamında bizlerin neler yapabilceği (teknolojik açıdan)hiç düşündünüzmü? İnsanlarımızı nasıl,ne şekilde daha az zararla kazalardan kurtarmayı başarabiliriz.Araçlardaki donanımlara +/- neler yapılabilir fikirleri olan arkadaşlar paylaşırlarsa güzel ve faydalı bir paylaşım olaçağını düşünüyorum .TRAFİK CANAVARINA feda ettigimiz tüm insalarımıza Allahtan rahmet diliyorum.
 
sn alfa romeo bu konudaki tek eksiğimizin eğitim ve bilinçli kullanım olduğunu düşünüyorum. yeni nesil araçların digital kumandalı kontrol sistemleri ile donatılmış olduğunu düşünürsek bir çözüm hız sınırlamasıdır.
 
Mesela manyetik yastık yapılabilinirmi ? sensörlerle tehdit oluştura bilinecek bir mesafede devreye giren tehdit bitiminde devre dışı kalabilen elektromıknatıslar olabilirmi ? tüm araçlarda olması kaydıyla N/N iter mantıgı ile hiç olmasa bile çarpma kuvvetini emermi?.
Veya tehdit hisseden araç yönetimi otamatik olarak bilgisayara devretmesi gibi misaller çoğaltılmalı. Tabii'ki eğitim şart ama insan faktörü olduğu müddetce en üst seviyedeki eğitiçi bile kaza riskini yaşamakta
 
Arkadaslar sey war artık araba bi tehdit olduguna fark edince otomatik olarak frenleme yapıyo.ornegin carpma anında.sen frene basmadan araba otomatik olarak frenlemeyi degvreye sokuyo ama tabiki yeni cıkan arabalarda boyle bu
 
kazaların buyuk olasılıgı aşırı hız ve Alkollu araö kullanmak.Kanunen hız limitimiz 110km olmasına ragmen arabaları kandranlarına baktıgımızda 200km az olanı yok.Aramaların hız sınırlamalarını 110 km sabitleyeçeksin sürücü hiç bir şekilde müdahale edemeyeçek.kontroller çok daha sıkılaştırılması şehrin her yerine kamera ve radarlarla donataçaksın ve kesinliklede affetmeyeçeksin.Ve en önemliside trafik kurallarından önçe nezaket kurallarına uymaktır.
 
arabalrın hız limt var örnek m5-250km/h geldiği zaman speed limit uyarısı verir eğer siz bunu kırdırırsanız araba uyarı verir ama hızlanmaya devam eder m5 in kadranında 330km/h ee insan oğluna sınırlamayı zorlamayı sevdiğine göre önce nevsimize hakim olucaz

hız sınırı 120km/h ise sen uyma kardeşim 90la git(frene bastığın zaman istediğin mesafede durursun gaz de sende frende) illa belirlen limitlerle gidiceksin diye bi kural yok şehir içi 50mi sen 40 la git okul önleri 30mu sen 20 ile git kim ne dicek

güvenlik önelemlerine geldiği zaman manyetik yastı işi gelecekde mantıklı olabilir ama çoğu arabanın metal aksamlarının alüminyum alaşımdan yapıldığını düşünürsek...

bir de mercedes in actros modeli tırların ve otobüslerinde radar var yol çizgilerinin takip ediyo( daha bir çok özelliği var) örneğin şöför uyudu zaman aracaç şeritindne çıkmaya başladıpı zaman radar heme aracı güvenli hız indrip şeridine geri getiriyo sizin frene basmasanız bile kendi frenliyo kullanmış biri olarak şöylüyorum(merak edenler için Mercedes-Benz Safety Truck - Video)
 
Bence trafik kazaları daha çok çift yönlü yollarda oluyor. Önüne bir kamyon çıkıyor, kasa ağzına kadar yüklü. Ihlaya tıslaya giderken sollamak zorunda kalıyorsun. Karşıdan da bir araç çıkınca olan oluyor.

Ben şöyle birşey düşünmüştüm yıllar önce. Ama yapılabilirliği ne derece olur, onu bilemem.

Gemilerde bulunan radar sistemi gibi daha basit bir radar. Aracın ön konsolunda küçük bir Ekran var. 500 metre mesafeyi algılayan bir sistem. Önümüzde bulunan tüm araçları görebilen, giden gelen tüm araçları hızı ile birlikte görebileceğimiz bir sistem.

Önümüzdeki kamyonu sollarken diğer araçların uzaklığını ve hızını görüp ona göre sollamak veya beklemek gibi karar verebiliriz sanıyorum.
 
Dün sabah gazetede bir kaza haberi vardı ; Gişelerde kgs kartını düşeren vatandaş kartı almak için arabasından iniyor ve arkadan gelen araç çarpıyor adama ve orada can veriyor işte insan hayatı bu kadar ucuz. Sen istersen uzay mekiği gibi donat arabayı , birey olarak biz kendimizi düzeltmedikçe hiç bir sorun bitmez bu ülkede.
 
GPRS cihazları kullanılarak yol üzerinde veya çevre yol altarnatifleri trafik akış yogunlugu araç hızları bilinmesi, şehir içi trafigin daha akışkan şehir dışı trafiktede görüş mesafesi dışındaki araç tesbiti, mesela virajlarda gece ışıklardan aldıgımız tiyoyu gündüz GPRS teknolojisınden yararlanılabilinirmi ? GPRS'e ek olarak bu standardın daha da hızlandırıldığı EDGE teknolojisi kullanılabilirmi?.
 
sn.alfa romeo ve Şef ustam

iyi yürütülen bir ar-ge ile sn şefin ve sizin bahsetiğiniz olayda yapılır yapılmaz diye bir şey ama araba üretenlerin uçaklardaki gibi radar vericisi gibi cihaz koymaları gerekmez mi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,843
Mesajlar
930,714
Kullanıcılar
452,695
Son üye
emrah5939

Yeni konular

Geri
Üst