Bazı trafolarda giriş 3 faz tek primer çıkış ise 3 faz çift sekonder bulunuyor.niye tek değilde çift sekonder kullanılmaktadır.Araştırdığım zaman harmonik veya pals ile ilgili olabileceği gibi yazılar okudum ama neden bir cevaba ulaşamadım yardımcı olurmusunuz?
İki ihtimal olabilir .
1- Farklı sekonder gerilimleriyle farklı gerilimlerle beslenen yükler kullanmak
2- Trafo çıkışındaki yükleri farklı sekonderden besleyerek arıza durumlarında sadece arızalı kısmın enerjisinin kesilmesini sağlayarak topyekün bir enerjisiz kalma durumundan kurtulmak , kısaca selektivite .
Nasıl bir trafodan bahsettiğinizi bilmediğim için sadece bunları yazabildim.
İki ihtimal olabilir .
1- Farklı sekonder gerilimleriyle farklı gerilimlerle beslenen yükler kullanmak
2- Trafo çıkışındaki yükleri farklı sekonderden besleyerek arıza durumlarında sadece arızalı kısmın enerjisinin kesilmesini sağlayarak topyekün bir enerjisiz kalma durumundan kurtulmak , kısaca selektivite .
Nasıl bir trafodan bahsettiğinizi bilmediğim için sadece bunları yazabildim.
Etiket bilgileri söylediğiniz gibi değil . 6.3 kV primere 1.9 kV sekonder gerilimi olan lokal bir uygulamada kullanılan standart dışı bir transformatör . Bulunduğu sisteme ait Elektrik planlarını görmeden bu trafo şu için şöyledir demek ramazan topu gibi atmak olur .
Bazı trafolarda giriş 3 faz tek primer çıkış ise 3 faz çift sekonder bulunuyor.niye tek değilde çift sekonder kullanılmaktadır.Araştırdığım zaman harmonik veya pals ile ilgili olabileceği gibi yazılar okudum ama neden bir cevaba ulaşamadım yardımcı olurmusunuz?
Kuplaj iki trafonun primerinin ya da sekonderinin birbiriyle irtibatlandırılmasıdır . Hem primer hem sekonder olmaz , bu durumda paralel bağlantı olur ki onun şartları var .
Size heryerde göremeyeceğiniz bir çift sekonderli trafo örneği göstereyim işyerimizden .
İşyerimizde zamanında bazı motorlarda yüksek moment , kablolarda düşük kesit için 550 V kullanılmış ki halen devam ediyor , bunun yanında normal 400 V luk gerilim kullanan motorlar da var.