Trafolarda yağ yerine sf6 gazı kullanımı

Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
367
Puanları
1
Yaş
44
Arkadaşlar trafolarda trafo yağı yerine SF6 gazı kullanımı ile ilgili elinde doküman yada bilgi olan arkadas varmı. Bilindigi üzere trafolarda trafo yağı kullanılmaktadır. Ancak son zamanlarda kuru tip trafolarda yaygınlaşmıştır. Bunlara ilave olarak SF6 gazı kullanımı bildigim kadarıyla Japonyada denemeleri yapılmıştı...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
TRAFOLARDA İZOLASYON YAĞI YERİNE SF6 GAZ KULLANIMI
Gelişen teknolojiye bağlı olarak , yüksek gerilim teçhizatları da gelişen çağa göre değişim içerisindedir. Nitekim kesicilere baktığımızda eski yağlı tip kesicilerin yerine günümüzde vakumlu, SF6 gazlı kesiciler yer almıştır. Eski açık şalt trafo merkezleri yerine daha güvenli , alan olarak daha küçük olan GIS trafo merkezleri yapılmaktadır.
Mevcut sistemimizde kullanılan trafolara baktıgımızda izolasyon için trafo yağı kullanılmaktadır. (Küçük güçlü dağıtım trafoları kuru tip olabilmektedir). Son zamanlarda özellikle Japonya’da yapılan araştırmalarda trafo yağı yerine SF6 gazı kullanımının geliştirilmesi planlanmakta ve araştırmalar bu yönde ilerlemektedir.
İlk gaz izoleli transformatör 1967 yılında Japanyo’da üretilmiştir.




Japonyada’ki ilk Gaz İzoleli Trafo (66kV-3000kVA)

154kV sistemde kullanılan Gaz İzoleli Trafo (154kV-68MVA)
Yüksek gerilimde kullanılan gaz izoleli trafo (275kV-300MVA)

SF6 gazı,
- yüksek dielektrik dayanımı, - yüksek kimyasal kararlılığı, - ısı iletim yeteneği ve mükemmel ark söndürme performansı gibi birçok özelliklerinden dolayı günümüzde birçok alanda kullanılmaktadır.
SF6 Gazlı Transformatörlerin En Temel Özellikleri
• Alev almazlık: gaz izoleli transformatörler SF6 gazını izolasyon ve soğutma ortamı
olarak kullanır böylece yangın koruma ekipmanları transformatör odalarından taşınabilir.
• Tank patlama özelliğinin olmaması: içsel hatalardan kaynaklı basınç artışları gaz
özelliğinden dolayı abzorbe edilebilir.
• Kompakt yapı: konservatör ve basınç önleme cihazlarının gerekli olmamasından
dolayı transformatör odalarının yüksekliğinde ciddi bir azalma olur.
• Kolay kurulum: yağ veya diğer izolasyon görevi gören akışkanların uygulanması
gerekmediği için kolay bir kurulumu olur.
• Kolay Bakım ve onarım: periyodik araştırmalarda yalnızca SF6 gazının basıncı incelenebilir.
 
hyundai nin trafolarla ilgili internet sitesine girerseniz onların ve daha başkalarının da sf6 gazlı trafo ürettiğini görebilirsiniz. yani öyle hala araştırma konusu olan bir şey değil. sadece yatırım, maliyet işi. bir de sf6 gazlı trafo normal fiyattan çok daha pahalı olacak. günümüzde merdiven altı trafo imalatcılarından sırf ucuz olduğu için trafo alan kişi ve kurumlara sf6 gazlı trafo satmak deveye en az 100 kere hendek atlatmak kadar zor olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,733
Mesajlar
920,073
Kullanıcılar
450,792
Son üye
oylesinebisey

Yeni konular

Geri
Üst