Trafonun amperi ve çıkış gerilimi hakkında

tevetoqlu

Üye
Katılım
20 Kas 2009
Mesajlar
39
Puanları
1
resimdeki trafonun seconderinde orjinalinde 70v civarı gerilim çıkıyodu
ben spirleri azalttım ve bu seviyeye getirdim 60amper akü şarj etmek için şuan ac 12 çıkıyo doğrultuncada 25v 2200uf kondansatörle 15 oluyo
sorunum şu bu trafonun amperi kaç
7 amperlik bi lamba bağladığımda çok ciddi ısınma oluyo trafoda
boş bi aküye bağladığımda ise yarım saat kadar
3 amper çekiyo sonra 0.50ampere kadar düşüyo
ortalama 5 amper çektiğini varsayarsak akü dolarken neden o kadar çekmiyo
 

Ekli dosyalar

  • 20190123_210819.jpg
    20190123_210819.jpg
    571.3 KB · Görüntüleme: 62
gerilimi sabitliyo başkan iyi değilmi işte
bide arabanın üzerine takınca aküyü ölçtüğümde hemen 14.2 gösteriyo
evde bu trafoyla azar azar yükseliyo 14e kadar
arabanın akımı fqzla diyemi acaba
 
akü şarş devrelerinde kondansatör koyarsanız gerilim tam doğrultulur buda şarj işleminde istenmeyen bir durumdur yani gerilim palslerini absorbe eder akü şarjında akımın biraz darbeli olması istenir ki akü şarj olabilsin.arabanın akımı falza değil a12 volt aküyü şarj etmek için nominal en az 13,5 volt gibi gerilime ihtiyaç vardır.dediğim gibi akünüzü tam sağlıklı şarj etmek istiyorsanız devredeki kondansatörü iptal edin derim.saygılar kolay gelsin.
 
Trafonun sekonder cikis sargisini deneme yanilma yönetmi ile sipir azaltarak 12 voltu yakalamissiniz.

Simdi size sunu onerecegim. Su an sarili olan 12 volt sargisini tekrar sokunuz ve sokerken sipir sayisini sayiniz diyelimki 60 sipir. Sizin elinizde mutlaka ayni capta cikan teliniz var. Sekonderi yeniden saracaksınız ancak bu sefer cikan tellerden 2 li olarak yan yana saracaksınız yine soktugunuz sipirde sarınız. Bu iki teli tek tel gibi dusununuz bir giris bir cikis gibi. Paralel olacak. Bende daha once elimde tel olmadigi icin bu sekilde trafo sardigim olmuştu. Gayette guzel calisti.

Bu cikistan alabileceginiz akimi arttiracaktir. Voltaj ayni kalacaktır. Trafonuzun yukte isinmasini azaltacak.

Kolay gelsin.
 
mantıklı tavsiye öyle yapacağımıza tel çapını kalınlaştırsak aynı şey olmazmı başkan
şimdilik yapım aşamasında olan akü şarj devresini paylaşıyorum seconder sargı tellerini değiştirdim bugün
7 amper yükte nominal çalışıyo zorlasan uzun süre olmamak şartıyla 10 amper verecek gibi
eksik bişeyler varsa söyleyin bu arada ac çıkış voltajı 12.5
 

Ekli dosyalar

  • 20190126_232733.jpg
    20190126_232733.jpg
    502.2 KB · Görüntüleme: 32
  • 20190126_232751.jpg
    20190126_232751.jpg
    505.2 KB · Görüntüleme: 32
mantıklı tavsiye öyle yapacağımıza tel çapını kalınlaştırsak aynı şey olmazmı başkan
şimdilik yapım aşamasında olan akü şarj devresini paylaşıyorum seconder sargı tellerini değiştirdim bugün
7 amper yükte nominal çalışıyo zorlasan uzun süre olmamak şartıyla 10 amper verecek gibi
eksik bişeyler varsa söyleyin bu arada ac çıkış voltajı 12.5

Elbette olur sekonder sargi tel capini daha kalin bir tel ile sarmanizda ayni sekilde hem trafodan alacaginiz akimi yukseltir hemde onceden yasadiginiz isinma sorununu azaltir. Ben elinizde tel yoksa diye o oneride bulunmustum.

Su an test yaptığınızı biliyorum krokodil kullanmissiniz ama krokodiller akim tasimak icin uygun degil. Nasil mesela su an 14.4 voltta 0.83 amper geciyor ama bu uclari saglam bir pabuc ve uygun kalinlikta bakir kablo ile yaptiginizda bu akim yukselecektir.

Simdilik basarili gorunuyor elinize saglik.

Insanin emek verip ortaya cikarttigi bir urun ayri bir haz verir. Kolay gelsin.
 
daha bi kaç aksesuar eksikleri var şimdilik bu şekilde kullanıyoruz
 

Ekli dosyalar

  • 20190206_163424.jpg
    20190206_163424.jpg
    386.2 KB · Görüntüleme: 26
  • 20190206_164738.jpg
    20190206_164738.jpg
    251.9 KB · Görüntüleme: 27
  • 20190206_165300.jpg
    20190206_165300.jpg
    372.3 KB · Görüntüleme: 26
  • 20190206_141151.jpg
    20190206_141151.jpg
    238.2 KB · Görüntüleme: 26
  • 20190128_183333.jpg
    20190128_183333.jpg
    348.5 KB · Görüntüleme: 23
Konu bayabi eski ama olurda konudaki icerikleri okumak isteyenler icin sunuda soyleyebilir kendi elimiz ile sardigimiz trafolarin genellikle isinma sebebi trafo E I tipi saçların üzerinde vernik gibi bir madde vardır ve demir nüve kayiplarini en aza indirmekdir trafonun saçlarınin iyi sıkıştırmak gerekir yani trafonun icinden ne kadar sac levha cikiyor ise ayni sekilde trafoya takmalisiniz 1 sebep bu
2.sebep sekonder bobininin trafo kesitlerine gõre spir sayısının az ve kalın kesitli olması
3.sebep primer sargısından spir eksiltmek bunu daha once ben mecbur olarak yapiyordum yanan trafolarin cogunlugu sargilarin uzerindeki izalatore seri baglanmis pf cinsinde kondansetorler trafo zorlandigi zaman bozuluyor
4.sebep aşırı kısa devre bakır kaybında cok buyuk rol oynuyor yani islevini kaybediyor ve gerekli olan manyetik akı yı olusturamiyor ve ortaya ısı olarak cıkıyor iyi gunler
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,173
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst