Uyartım Rotor Dizaynı

memoli034

Üye
Katılım
20 Haz 2010
Mesajlar
69
Puanları
1
Yaş
38
Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.



Arkadaşlar yukarıdaki resimde stator olarak trifaze motoru alternatör yapmak için uğraşmaya başladım rotor yerine elektromıknatıs dizaynı yapmaya çalışıyorum sorun şu arkadaşlar küçük jeneratör vs.. uyartım bu şekilde bu resimde olduğu gibi yapmayı düşünüyorum 1500 devir olan motorun statoruna dokunmayacağım. Belirleme ile gösterdiğim çizgiyi rotora işaretledim. sizce hatalı bir yer varmı yada çalışmazmı yorumlarınızı bekliyorum.
 
öle bir şey olmaması lazım rotorda 2 kutup olmalı rotor kutupları çoğaldıkça frekans değişir bir şekilde 2 kutuplu rotor yapmalısın . ve bir şeklide bu rotora dc akım vermelisin . o zaman doğru akım çevrilince mnayetik alan oluşur lensin 2. kanunun devreye girer . hareketli bir manyetik alan içerinde sabit kalan iletken üzerinde gerilim endükler . eğer statora bişi yapmıyacaksan bunu bu şekilde yapman gerekir .

buda alternatör almaktan maliyetli olur bence sen alternatör al çok daha ucuz ve zahmetsiz olur . çok kutuplarsan rotoru manyetik alan birden çok vektör halinde döner oysa biz alternatörlerde tek vektörü çeviriyoruz dkda 1500 dv yada 3000 ne ise oluklu rotorları biz betonu sıkıştıran titreştiren vibratörlerde kullanıyoruz. bu sayede düşük voltajda yüksek frekans elde ediyoruz .
benim bilgim bu yönde ama araştırıp öyle cevap vermem gerekiyor . şimdiye kadar hiç öyle bir şey düşünmedim fakat yıllardır yaptığımız uygulamalar bu yönde

statordaki sarımı değitirisen ozaman belki bir şeler olur sabit kalıyorsa ozaman farklı hesaplmalara gitmek lazım çünki rotor 4 kutup oldumu 3000 devirde çevirmen gerekir 50 hz olması için 8 kutup olursa 6000 olur devir n=60f/p formul bu p burada çift kutup sayısı 60 sabit f=frekans n=devir
tabi ben yaptığım uygulamalara dayanarak konuşuyorum . şimdi sizi yanıltmakta istemem . çünki statordaki kutuplarla rotorlardaki kutuplarında bir birleri ile etkileşimi mevzu bahis . stator kaç kutuplu sarılmış ise on uygun bir sarım yapılabilir ama uyartım sistemini nasıl yapacağız oda başka bir konu o sorunu çözdükten sonra küçük bir uyartım makinası yapılabilir belki nereye yapılabilir belki motorun arka kuyruğuna mil takılıp dışarı çıkarılırsa yada ne bilim dışarıdan bir kayankla ikaz akımı verilmesine bilemiyorum . bildiğim tek bişi var rotora bir şekilde doğru akım verip o doğru akımı çevireceğiz .
 
Son düzenleme:
hocam cevap için çok teşekkürler ikaz sistemi zaten resimdeki N-S yazan mavi kırmızı rotor.Bu rotorun üstünde sargı olacak bilezik ile DC akım ile beslenecek.Bu şekilde rotor kuvvetli elektro mıknatıs olacak statordaki sargılardan yıldız bağlantı ile gerilim alınmaz mı ? F=2p.d/120= 4kutup.1500rpm/120=50Hz.Frekans bu şekilde değilmi ?
 
memoli kardeşim sıkıntı şu eğer bilezik koyup 2 tene bilezik birde tofaşın şarj kömürü dediğimiz furçalardan koyayacaksın dc vermek için o zaman stator kaç kutuplu sarılmışsa rotorda o kutupta olacak . başka türlü alternatör olmaz . o nedenle statorun sargısını değiştirebilirsen bir şey olur . yapman gereken statorun sargısına bakıp kaç kutuplu ise o sayıda kutuplandıracan rotoru
 
Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.


Hocam stator 24 oluk 8 kutuplu (750d/d.) bu asenkron motorun içine bahsettiğiniz kutup başına mıknatıs resimdeki gibi mi?
bu çizdiğim statorda 3 oluk bir kutup oluk içi bobinlerinide gösterdim. bağlantı yıldız bağlantı 24 oluk/3=8kutup her kutupta 1 mıknatıs şimdi şekildeki gibi olduğunda ikaz sistemi doğru olurmu ? güç üretir mi ? yanlış olan bir yer varmı ?
 
eğer rotora bir şekilde ikaz verebilirsen sorun olmaz ama rotorda 8 kutuplu sarılacak bunu es geçme
 
hocam ikazı bilezikler ile veririm resimde ki mıknatıslar 8 kutup her kutup önüne bir tane çizdim bu şekilde sorun olmaz dimi hocam.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,803
Mesajlar
930,243
Kullanıcılar
452,605
Son üye
mehmet-azaplar

Yeni konular

Geri
Üst