Ar-kur-Tek
Profesyonel Üye
- Katılım
- 3 Nis 2016
- Mesajlar
- 1,795
- Puanları
- 756
- Yaş
- 50
Hocamın dediği gibi 1 metreyi aşmayın ve susuz ağırlık olarak da mümkünse yarım kiloyu geçmeyin. (Bu ağırlık dronlar için belirlenmiş üst sınırdır)))Ek olarak belirteyim..Bahsettiğiniz ebatlar profesyonel bir ROV için bile çok büyük kaçıyor (1.5-2 metre).Naçizane tavsiyem hukuki olarak müsait olsa bile daha küçük bir şey tasarlamanız.Bu aleti taşıyacaksınız unutmayın...
Balast pompaları aslında o denli sorun değil. Çünkü balastları doldurmak ve boşaltmak için kabin içine yüklenen basınçlı hava kullanılacak.
Aslında navigasyon için de çok büyük bir güç gerekeceğini düşünmüyorum. Çünkü hız ve/veya yük kaldırma gibi şeyler düşünmüyorum. Ayrıca zaten suyun kaldırma gücü ve balast tanklarındaki doluluk oranına göre araç suyun içinde yüzer halde olacak ve hareket için çok da fazla bir güç harcanmayacak. Yönlendirmeyle ilgili de uçaklardaki flaplar benzeri bir yapı kullanılacak.
Henüz taslak veya proje yok çünkü yaptığım tüm araştırmalar uzaktan kumandada takılıp durdu.
Hal böyle olunca da kafamdaki halinden öteye geçirmedim konuyu.
Mevzuat konusunu ben de bilmiyorum ama kafamdaki öyle 3~5 metrelik bir şey değil. 1,5 bilemediniz 2 metre boyunda bir araç düşünmüştüm. Hatta daha bile küçük olabilir.
Sağolun hocam1:Konumlandırma için güç lazım.Denizin altı bahsettiğiniz derinlikler için bile çok sakin olmayabilir.Bunun akıntısı var yüzey şekli var çekmek istediğiniz şeye göre konumlama ve stabil durma var...
2:Ayrıca flap benzeri dediğiniz dümenlere gerek yok.Bu tür araçlarda genelde 5 adetten fazla motor olur ve bunlarla yönlendirme ve konum sağlanır.Ama torpido benzeri bir araç yapacağım derseniz pitch kontrollü bir motor tavsiye ederim.
3:Kumanda işinde dönüp dolaşılıp gelinen nokta kablo oluyor malum.Çok radikal çözüm aramanıza gerek yok.Bu yoldan gidin bence.
4: @LUTFiBEY kamera işini yazmış. Su altı sanıldığı kadar nezih bir ortam değildir.@LUTFiBEY'in dediği gibi çamuru kumu eksik olmaz üstüne insan kaynaklı misinası ağı plastiği kdv gelir.Buda sizi kol eklemek zorunda bırakabilir ki tasarıma başlarken bunun olup olmayacağına karar verin Yoksa bir çok emek boşa gider.
5:Mevzuatı direkt Cimere sorun..Onlar ilgili kuruma gönderir ve cevap alırsınız.
İnanmıyorum ya şöyle bir baktım Google amca da araştırdım.
Bir sürü mini oyuncak var ama.
İstediğime yakın (tabii ki kablo kumandalı) bir tanesini yapmışlar.
Yahu zaten neyi hayal ediyorsan hepsini yapmış oluyorlar [emoji23][emoji24][emoji24]
Sualtı mini duronlarının Türkiye'de 8-10 bin TL arası güvenlik sitelerde satılan bir modeli varmış. Biraz oyuncak üzeri yarı profesyonel bir şey. Şuna büyük oyuncağı diyelim.
İşte size YouTube amcadan görüntüler.
https://m.youtube.com/results?search_query=Gladius+mini
Modelin adı gladius mini
Sağolun hocam
Tüm yazılanlardan kendime çıkardığım özet: "Yol yakınken gel sen bu sevdadan vaz geç" oldu.
Yıllardır zaten kafamın bir kenarında duruyordu. Biraz daha durur, önemi yok.
Hepinize çok teşekkür ederim. Gerçekleştirilemese bile bilgi açısından oldukça aydınlatıcı bir ortam oldu benim için.
Tekrar her birinize teşekkür ederim.
Bir yıl sonra her kullanım akabinde yosun ve kum ve çamurları kürdanla temizleyip fön ile kurutup yağladığım halde motorları paslanmıştı. O da sadece tatlı suda kullandığım halde.Tecrübem var evet.Gençlik çağımda Kamerasız OTONOM bir su altı aracım olmuştu. Genelde su üzerinde geniş daire çizerek gidiyor ve ve bana geri geliyordu. Ayrıca programladığım takdirde, su altında 1 yada 2 dakika haareketsiz kalıyor ve tekrar kendini su üzerine çıkartıyordu.
Daha ziyade paketleme teknolojisi değişti..Contalar,izalasyon malzemeleri ve imalat usulleri ilerlediği için derinliğe bağlı olarak su izalasyonu sağlanabiliyor.Tabi çalışma derinliği arttıkça fiyatı da o derece artıyorŞimdi tabii ki teknoloji gelişmiştir. Deniz suyunda bile paslanmayan motorlar vardır değil mi?
Gerçi Deniz suyunun çürütmediği hiçbir metal yok gibi.
Ben motor pervane kuplajını manyetik düşünmüştüm. Böylece kabuk içini sudan izole edebileceğimi düşündüm. Yani bir fırçasız motor yapmak ama bobinler kabuk içinde mıknatıslar ve bağlı pervane kabuk dışında.Daha ziyade paketleme teknolojisi değişti..Contalar,izalasyon malzemeleri ve imalat usulleri ilerlediği için derinliğe bağlı olarak su izalasyonu sağlanabiliyor.Tabi çalışma derinliği arttıkça fiyatı da o derece artıyor
Kabuğu da epoksi+cam elyaf veya karbon elyafla kaplanmış standart üretilmiş genleşme kabı nevi demir esaslı düşünmüştüm. O malzemeler zaten basınç altında (özellikle iç basınç) çalışmak için üretildikleri ve min 10Atu ile test edildikleri için yeterli olacağını düşünmüştüm. Keza balast tankları da aynı şekilde genel olarak pres sıvama tekniği ile üretilen yangın tüplerinden ve/veya dalgıç tüpü kullanmayı düşünmüştüm. Ki onlar da epoksi kaplanacaklardı. (Plastiğin deniz suyuna bağlı korozyona dayanıklılığı tartışılmaz sanırım.) Basınç altında metal epoksi birleşim yerlerinin genleşme farkından kaynaklı çatlamaları söz konusu olabilir tabii ki. Bunu da epoksi uygulamasını vakumlu ve kesinlikle elyaf destekli yaparak giderebileceğimi düşünüyorum.Alümiyum bazlı pirinç bildiğim kadarı ile en dayanıklı metaryal denizin ve tuzlu suyun etkilerine karşın.Askerliğini gemici olarak yapanlar iyi bilir..Askerin işi gücü o pirinci parlatmak olur çünkü.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?