vektörel sürücüler

Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
405
Puanları
1
arkadaşlar şu vektörel sürücü vektörel olmayan sürücü muhabbetini bileniniz varsa bi zahmet açıklasında öğrenelim arasındaki fark nedir nerelerde hangisi kullanılır teşekkürler
 
V/f sürücüler daha çok fan -pompa gibi ilk anda yüksek akım çeken,daha sonra akımı düşen motorlarda yol alma akımını sınırlamak ve devir ayarı yapmak için kullanılır.Fiyatı Vektör modellerine göre daha ucuzdur.
Vektör tipleri ise konveyör,kırıcı,asansör gibi yüksek tork ve hassasiyet istenen yerlerde kullanılır.Bu modeller özellikle düşük devir-frekanslarda V/f ye göre daha hassas ayar ve tork sağlarlar
 
Basitçe, ağır şartlarda, yük altında çok sık ve kısa sürelerde durup kalkması istenen uygulamalarda, vektör performanslı sürücüler tercih edilir...diğerleri zaten gerekli torklu sağlayamaz ve arızaya geçerler....
 
peki v/f sürücülerdeki v/f ne anlama geliyor bazı sürücülerde vektörel yazmasına rağmen v/f felan da yazıyor bu nedemek oluyor birde vektör sürücüler genelde servo motor sürücülerimidir yoksa böyle bir kural yokmu
 
V/F, AC hız kontrol cihazları için standart bir terimdir, asenkron motorlarda devir sayısının değiştirilebilmesi için bir kaç yöntemden biride, statora uygulanan gerilimin frekansını değiştirmektir. Bu cihazlarda frekans üzerinde oynama yapmamızı sağlarlar, burda momentin herzaman yüksek olması için (voltaj / frekans oranı ) bu oranın sabit kalması gereklidir...yani çok teknik bir konu, üreticiler bu işi tristörlü bu kontrol cihazlarıyla çözmüşler, yani biz uygulayıcıların bilmesi gereken nokta, CİHAZ, STATORUN GERİLİM FREKANSIYLA OYNADIĞIMIZDA V/F ORANININ SABİTLİĞİNİ GARANTİ EDER....,
Servoların kullanım amacı daha farklıdır, ama onlarda vektörlüdür, düşük frekanlardada yüksek tork verirler. Siemes 440 serileri vektördür, SEW lerde genelde çoğunda vektör bulunmaktadır, genelde bu özelliğin parametrelerle aktive edilmeleri gerekebilir.
Önceden bu ağır şart ve devir ayarları için doğru akım motorları kullanılırdı, AC motor ve sürücü tekniğinin gelişmesiyle, doğru akım motorlarının yerini AC motorlar almaya başladı, doğru akım motorlarının dezavantajları olduğu gibi avantajlarıda vardı, düşük gerilimlerde bile yüksek tork veriyorlardı vs., ac motorun ağır şartlarda, düşük frekansta bile aynı çıkış torkunu verebilmesi için vektörel performanslı sürücüler geliştirildi...umarım çok karışık olmamıştır, işin fiziği bizi aşmaktadır ayrıntılara fazla boğulmadan bildiğim genel hatlar bunlar,
 

Forum istatistikleri

Konular
129,808
Mesajlar
930,303
Kullanıcılar
452,610
Son üye
rockman41

Yeni konular

Geri
Üst