vinç motoru freni


bu diyot a üç bacaklı köprü diyot denir kenar uclardan faz ve netür 220 volr AC giriş yap orta bacak + uc cıkış dır fren bobin ucları biri + ya diğer ucu netür e bağla cıkış 90 volt DC olur daha doğrusu yarım dalga nabazanlı doğru akım olur
 
arkadaşlar bizim vinçte 4 diyot çıkışı var1 inden aşagı yukarı kontaktörlerinin no [14] lerine köprü atılarak baglanmış diger çıkış sag sol kontaktörlerinin a1 uçlarına köprü atılarak baglanmış diger 2 uç ise klemense girmiş vaziyette kontaktörler 24 voltluk bu baglantıyı biraz açıklayabilirmisiniz lütfen
 

Klemense giren kablolar fren bobinine gider diğerleride dogrultmac diyot devresine giden faz ve nötr.Yani 220 v ac dogrultmaca girer ordan cıkan dc de fren bobinine gider.
 
Arkadaşlara hayırlı işler.Konu seneler öncesine ait ama başka yerde açmak istemedim.Vincimizin köprüsünü sürücülü sisteme çevirdik.Fakat, enerji kesintisinde veya vinç kapandığında sürücü devre dışı kaldığından deşarj direncide devredışı kalıyor ve bütün yük motor üzerinde kalıyor.Hal böyleyken enerji kesildiğinde frende kapandığından vinç ani duruş yapıyor.Fren enerjisi sistem.beslemesine ait,sürücü haricidir.Deneme amaçlı sürücü ile motor arasına kontaktör bağladım,enerji kesildiğinde sürücü üzerinde ki enerjiyi motora vermesin diye ama sonuç aynıydı.Normal kontaktörlü sistemlerde vinç köprüsü çok güzel akma yapabiliyor.Benim istediğim,harici bir güç.Kondanstör gibi.Üzerindeki enerjiyi birkaç saniyeliğine kullanabilecegimiz birşey var mı?Tabi köprü diyotu besleyeceğimiz için 220 Voltluk bir parçaVoltluk bir enerji deşarj edecek.
 
Fren sistemi doğru akim ise fren bobinine parelel kondanstör bağlarsan fren gecikmeli kapanır.
kondansatör kapasitesine göre.
aşağıdaki resimi incele bu resimdeki sistem kule viçde dönüş sistemine kullanılmaktadır.
 
Sürücünüz, yeni nesil sürücülerden ise, menüden şöyle bir proğlamlama yapmaya çalışsın. Sürücü çıkış frekansı (meseLa) 5 hz oldugunda röle çeksin. 5 hz altında ise bıraksın.Bu röleye frenleme bobinini baglayın.Röle dediğim, sürücü içindeki bir çok maksatla proğramlanabilen yardımcı röle.
Böylece, motora 5 hz. gerilim gelene kadar fren bırakmaz, 5 hz e indiğinde de frenleme yapar.
Deşarj direnci, motorun regenatif energi üretmemesi içindir.Frenleme ile ilgisi oldugunu sanmıyorum.
 
benimde eksiğim var bu konuda fabrikada vinçler var ve yardımcı kontaklardan besleniyo ve kontaklar yapışıyor önlem ne olabilir ve şimdi resimdeki kırmızı ucla notr ucunu frene bağlarsak çalışırmı , birde aklıma takılan nabazanlı dc akım nedir eksisiz dc mi oluyor . soldaki resmi anlayamadım fren uçlarına hem w fazı hemde 98 dc gidiyor neasıl bobın çalışıyor anlayamıyorum, teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.png
    208.2 KB · Görüntüleme: 33
  • IMG-20150622-03152[1].jpg
    1.3 MB · Görüntüleme: 25
Nabazanlı demek nabız gibi atan demektir. Nabazanlı gerilim kondansatörsüz yarım dalga doğrultma devre çıkışındaki pozitif alternansın iletildiği negatif alternansın sıfır olduğu sürekli devre veya kondansatörsüz tam dalga doğrultma devre çıkışındaki sürekli pozitif alternans çıkışı durumudur. Yani dediğiniz gibi tam yada eksiksiz DC değildir.
Elinizdeki doğrultucuyla ilgili bilgim yok. Doğrultma devresi 4 uçlu olur 2 AC giriş, 2 DC çıkış. Örnekler aşağıda;
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…