vinç motoru

rotor düz
normal asekron motor gibi sadece pervene tarafı uzunca bırakılmış frezeli mil.
frezenin uzerinde hareket eden rotor çapında, rotorla arka kapak arasına yay ile sıkışan çelik bir kütle var.

Sn Arkadaşım bahsettiğin motorun rotoru konik olması lazım iyi bak birde motora elektrik vermeden bak rotorun frenlenmiş şekilde olması gerekir bu motora enerji verirsen motorun rotoru manyetik alan etkisiyle kendini içeri doğru çekip motorun arkasındaki fren balatasından ayrılıp çalışır enerjiyi kesersen aniden durur.
 
şimdilik mesele çözüldü.
çocuk kapaksız statoru taşırken sargıların üzerine gelecek şekilde yan olarak düşürmüş. rotor içeri girmediği için takozla sargıları düzeltip yeniden monte ettim. çalışmaya başladı
pek birşey anlamadım ama oldu.
1~fazı verince (kablo fark etmiyor) frezedeki mili çekip freni açıyor. bağlanıtıyı değiştirip istediğin yöne döndürebiliyorsun.

emeği geçen herkese tşk.
 
arkadaşım o motor üç fazlı motor gibi.ama kondansatörle tek fazla beslenir
bilmiyorum üç fazlı motorları kondansatör kullanarak tek fazla çalıştırmayı biliyormusun.eğer öyle bağlamayı biliyorsan motoru iki yöndede çalıştırabilirsin.fren için ayrı bir bobin yok sen statordaki bobinlere elektrik verince rotor fren mekanizmasını kendine doğru çekip kapaktaki aynadan kendini kurtarıyor ve bu aradada dönmeye başlıyor.klemens kutusu dagınık diyorsun büyük bir ihtimalle kumandası da kayıptır.motorun kondansatörü o kumandanın içindedir.arkadaşımın vinç motoru bozuldu daha yeni kendiside kumandanın içini acarak kurcalamış.karışık kuruşuk bağlamış.yön şalteri bozulduğu için motor tek yönde dönüyor.diger yönde dönmüyor.hiç kimseden yardım almadan o motoru bir haftada çözdüm.ama kafayıda yedim.demekki böyle sorunla karşılaşan ilk ben değilmişim.
 
dönüş yönünü bulacam diye kabloları bağlamadığım yer kalmadı. motor sağlam gibi diyorsun ama döndüremiyorsun :(
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,772
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst