Wood Mood 3 Eksen Cnc Projesi.

Kapak gerçekten çok büyük ve ağır, elinden ne kadar dikkat etsen de kaçırma veya sert kapatma ihtimali hep var yumuşak kapatma tertibatı unutma derim zaten mobilya üreticisinde çalışıyordun di mi? Kapağı ortadan kesmeyi de düşünebilirsin belki sağ sol veya 2 parça da yukarı.
 
Amorsitör kullndım fakat, hiç işe yaramadı biraz güçsüz oldu.. Baza amorsitörlerinden bakacağım onlarla olabilir diye düşünüyorum.. Buarada bir sorum var. Kestamid ile çalışan var mı? Yada derlin? Mdf yerine bu malzemeler kullanılmaz mı? Ayrıca bugün vidalı milleri aldım. Pazartesi tornacı ile anlaştık. 100 tlye 3 parça vidalı mil başlarını işleyecek. Önce taşlama yapayım sonrada tornaya alırız orda devam ederiz dedi.. Çok sert bunlar taşlayarak yüzeyi yiyelim dedi. Bana mantıklı geldi aslında.. Vidalı mil uçlarını taşlanarak tornalanması mantıklı mı?

Buarada buyrun burdan yakalım.. Aralarına 644 tl sıkışmış

 
bk bf rulmanların kalın olanında somun olur
tek rulmanlı olanında segman vardır.
çift rulmanlı olanı gerdirerek sıkılır.
niye iki tarafında da somun var ki anlamadım

ayrıca tornacı ustamız bu güzelim vidalı milleri mahvetmeye kararlı kesin.
indüksiyon ısıl işlemden bir haber sanırım...

önce tornalanacak kısım ısıtılır ve o kısmın sertliği azaltılır ki kolay işlem yapılsın diye.
ayrıca usta taşlayacaksa bütün milin her bir yanı ayrı bir salınım olacak benden söylemesi
100 lira oraya verip milleri yamuk mamuk olacağına 200-250 lira ver dediğim gibi önce ısıl işlem daha sonra cnc tornada işlettir.
 
Taşlama > tornalama .. işi bildiğini gösterir.
İndüksiyon ısıtma ani ısıtma sıcaklık içeriye işlemeden dış yüzey ani ısınır ve ani soğutulursa sadece dış yüzey sertleşir iç kısım sünek kalır , böylece kırılma riski azalır.
Yani dış yüzeyi aslında özel elmasla alabilir ama uğraştığına değmez.
Diş dibine kadar taşladıktan sonra elmas ( carbur kesici ) rahat keser .
Dandik çinişini bilmem ama HiWin ve Schneeberger leri bu şekilde sorunsuz işleyebiliyorum.
Bir seferinde boyu kısa vermişiz ucuna parça kaynattık gayet kolay oldu.
Salgı ayrı konudur hele ki parça uzun ayna çenesi kısa ise , birde eski ise hapı yuttun.
Vidalar uzun ve üzeri comparator dayayacak şekilde olmadığı için özel dikkat gerektirir.
Fener milinin arkasında eksenleyici olursa nispeten kolay olur.
Tabii Antalya da bütün bunları yapacak usta bulmak mümkün olmadığı için ne çıkarsa bahtına..
Isıl işlem de suç sayılmaz , zaten somun uçlara pek yaklaşmaz.
 
Bu bf12lerin modeli böyleymiş ama ben genede segman aldım ayrıca.. Muhtemelen malzemecinin karıştırdığı bir durum ama baktığımda bf nin kutusunun içinden çıktı bu.. Herneyse, tornacının önce taşlama yapıp arkasından tornalayarak bitirmesi uygun bir yöntem mi? Yoksa hiç bulaşmıyayım mı?

Buarada malzeme konusunda bir soru sormuştum derlin veya kestamit yada phenolic fiber levha vs.. Bu malzemeler ile gövde yapılabilir mi?
 
delrin malzeme serttir bu hani renkli renkli doğrama tahtaları varya hah işte onlar delrin
 
Delrin serttir evet ama en iyi kullanım alanı dişlilerdir. Kaygan bir yapısı olduğu için yağlamaya ihtiyaç duymaz ve kolay kolay ısınmaz. Bu yüzden yüksek hızlarda kullanılabilir.

Vidalı milin dış katmanı ısıl işlemden dolayı sert. Nasıl diyeyim, 1-2mm sertlik var. İçi yumuşak. Yine de sert kısmı işlemek için ısıtmaya gerek yok. İyi bir tornacı ısıtmadan güzel bir kalem/kater ile hafif pasolarla sert kısmı kesip alabilir. Ben öyle yaptım. (Torna atölyelerinde biraz zaman geçirince teknikleri öğreniyorsun). Zor bir şey değil.

Şahsen kendi tecrübelerime göre hassas metalleri yumuşatmak için ısıtmak iyi fikir değil. Metal yamuluyor, çarpılıyor. Tabi nasıl ısıttığına bağlı. Metali pürmüz veya oksijen kaynağıyla ısıtırsan dairesel olarak eşit ısıtmalısın ki yamulmasın. Veya az yamulsun. Bir tarafı fazla ısıtınca karşı tarafa doğru çarpılıyor. En doğru ısıtma yöntemi endüksiyon. Tabii imkanı olana.

 
Şimdi okudum da, Kazımuğur da aynı konulara değinmiş ama görüş ayrılığımız olmuş.

Bir iki kelime de BK/BF12'ler için söyleyeyim. Bunları ucuz bulduğum için 2 takım aldım fakat hiç içime sinmiyor. BK12'lerin orjinallerinde 2 adet 7001 angular contact bearing kullanılıyor ama benim aldığım ucuz Çin muadillerinde normal rulman kullanmışlar. O nevalenin en büyük özelliği rulmanlarıydı fakat sıradan rulmanla pek bir espirisi kalmamış. Ödediğim paranın hatrına kullanacağım ama dediğim gibi içime sinmiyor.

BF12 ise @asenyurt'un bahsettiği gibi segman ile kullanılıyor. Aslında segmanın hiç bir faydası yok. Mili sabitlemedikten sonra segmana ne gerek var. BK12 tarafı zaten mili tutuyor. Bu yüzden BF12'nin tek görevi mili eksende tutmak. Çok gereksiz. Onun yerine halen adını bilmediğim, gövdesi dökme alüminyum ve içinde setuskur rulmanı olan bloklar. Hiç olmazsa setuskur ile mili tutuyor ve BK12 tarafını destekliyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…