o, aslında raya münküm olduğunca yakın birşeyler yap diyor, o yüzden muhtemelen. daha önce konuşulmuştu.. yada zaten bişi yapmayacak, fikir vermemede gerek yok gibi bakıyor. tam anlamadım ama öyle birşeyler olabilir.
benim demek istediğim, yan kolonları birbirine aksi yöne ittiğini düşün.. motor ortada ve hala itip belkide +-3-4mm oynama olabilir.
dioyurmki somun gövdesini yan kolonlara montaj et ki vidalı milin boşluğu kadar esnesin oynasın.
2 motor 2 vidalı mil alıp ortada azcık ayırmak çok gereksiz. saçma olur.
madem o maliyeti yapacaksın tamamen yanlara ayır
ASLINDA, çift motorun avantajı, köprü üzerinde çok avantajı var. basit bir örnekle anlatacak olursam, köprünün, A ve B tarafından karşılaştığı kuvvetleri tek noktada absorbe ederek iş gerçekleştirmek var, yada çift motor takarak, köprünün 1 ve 2 yönünde (mobilyacı tabiri ile ÇAP) yapmasını engellemek. çünkü cnc ortadaki vidalı tahriğin herzaman üzerinde çalışmıyor, ya sağında işlem yapıyor yada solunda. bu sebeple, köprülü sistemlerde, ağır işlerde kesinlikle çift tahrik kullanılmalı diye düşünüyorum.
atakan bey, dış taraflara konumlandırıcam ama, şuanki haliyle tam olarak mevcut masamın üzerine göre. atolyemde kımıldayacak yer yok. cnc'nin ebatları yerine göre yapıldı. muhtemelen, işleme alanından kısarak yapıcam yeni tasarımı.. daha başlamadım. size tamamen hak veriyorum.
Bu tür yükleri (moment) taşıyacak olanlar Y eksenindeki lineer kızaklar. Vidalı vil ise kendi ekseni doğrultusundaki yükleri alacaktır. Sistem hassas monte edilmezse o zaman vidalı mile farklı yükler de gelebilir. Çift vidalı mil ile hareket sağlanınca, hassas montaj daha da önem kazanıyor.
Diğer konu ise lineer kızakların ve arabaların yapısı gereği sıfır boşlukla çalışamaması ayrıca hassas yerleştirilse bile iki kızak arasında "tam" paralelliğin sağlanamayacak olması. Kızaklar arası mesafeye (ve kızak uzunluğuna) bağlı bu sorun da artacaktır. Pratikde bu ara mesafe bir eşik değerini geçtiğinde çift vidalı mil yatay düzlemde oluşacak zorlanmayı azaltacaktır. Ara mesafe kısa olsa da çif vidalı mil kullanmak gerekir diyorsak o zaman X ve Z eksenlerine de çift vidalı mil koymamız gerekir.
Bence vidalı milleri yanlarda 3-5 mm boşluk kalacak sekilde kaydırdığınız zaman yeterli olacaktır, hem tasarımı hemde işleme alanını korumuş olursunuz. Burda önemli olan iki motor olması.