Wood Mood 3 Eksen Cnc Projesi.

o, aslında raya münküm olduğunca yakın birşeyler yap diyor, o yüzden muhtemelen. daha önce konuşulmuştu.. yada zaten bişi yapmayacak, fikir vermemede gerek yok gibi bakıyor. tam anlamadım ama öyle birşeyler olabilir.
 
Bu şekilde motorun gücünü gereksiz yere azaltmış olmuyormusunuz motorlar direk arabaların olduğu kısımda olsa daha verimli kullanılmış olur
 
Bu şekilde motorun gücünü gereksiz yere azaltmış olmuyormusunuz motorlar direk arabaların olduğu kısımda olsa daha verimli kullanılmış olur
motorun gücü bu şekilde azalmaz

benim demek istediğim, yan kolonları birbirine aksi yöne ittiğini düşün.. motor ortada ve hala itip belkide +-3-4mm oynama olabilir.
dioyurmki somun gövdesini yan kolonlara montaj et ki vidalı milin boşluğu kadar esnesin oynasın.
2 motor 2 vidalı mil alıp ortada azcık ayırmak çok gereksiz. saçma olur.
madem o maliyeti yapacaksın tamamen yanlara ayır
 
ASLINDA, çift motorun avantajı, köprü üzerinde çok avantajı var. basit bir örnekle anlatacak olursam, köprünün, A ve B tarafından karşılaştığı kuvvetleri tek noktada absorbe ederek iş gerçekleştirmek var, yada çift motor takarak, köprünün 1 ve 2 yönünde (mobilyacı tabiri ile ÇAP) yapmasını engellemek. çünkü cnc ortadaki vidalı tahriğin herzaman üzerinde çalışmıyor, ya sağında işlem yapıyor yada solunda. bu sebeple, köprülü sistemlerde, ağır işlerde kesinlikle çift tahrik kullanılmalı diye düşünüyorum.

IMG_4123.JPG
 
şu bilgi, genelde ucuza kaçılan tasarımlarda baya yardımcı olacağı kesin.. pozisyonlama ve montaj olarak düşünmek gerekiyor.
InvertedBearings.jpg


e niye ortaya koyuyorsun o zaman
dedim ya en uca koy kolonlara koy diye
o vidalı miller birbirlerinden ne kadar uzak olursa o kadar iyi

atakan bey, dış taraflara konumlandırıcam ama, şuanki haliyle tam olarak mevcut masamın üzerine göre. atolyemde kımıldayacak yer yok. cnc'nin ebatları yerine göre yapıldı. muhtemelen, işleme alanından kısarak yapıcam yeni tasarımı.. daha başlamadım. size tamamen hak veriyorum.
 
köprünün 1 ve 2 yönünde (mobilyacı tabiri ile ÇAP) yapmasını engellemek.

Bu tür yükleri (moment) taşıyacak olanlar Y eksenindeki lineer kızaklar. Vidalı vil ise kendi ekseni doğrultusundaki yükleri alacaktır. Sistem hassas monte edilmezse o zaman vidalı mile farklı yükler de gelebilir. Çift vidalı mil ile hareket sağlanınca, hassas montaj daha da önem kazanıyor.

Diğer konu ise lineer kızakların ve arabaların yapısı gereği sıfır boşlukla çalışamaması ayrıca hassas yerleştirilse bile iki kızak arasında "tam" paralelliğin sağlanamayacak olması. Kızaklar arası mesafeye (ve kızak uzunluğuna) bağlı bu sorun da artacaktır. Pratikde bu ara mesafe bir eşik değerini geçtiğinde çift vidalı mil yatay düzlemde oluşacak zorlanmayı azaltacaktır. Ara mesafe kısa olsa da çif vidalı mil kullanmak gerekir diyorsak o zaman X ve Z eksenlerine de çift vidalı mil koymamız gerekir.
 
Son düzenleme:
Bence vidalı milleri yanlarda 3-5 mm boşluk kalacak sekilde kaydırdığınız zaman yeterli olacaktır, hem tasarımı hemde işleme alanını korumuş olursunuz. Burda önemli olan iki motor olması.
 

Ekli dosyalar

  • downloadfile_1.jpg
    downloadfile_1.jpg
    53 KB · Görüntüleme: 36

Forum istatistikleri

Konular
129,839
Mesajlar
930,679
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Geri
Üst