Ban Göre Yük Altında Açmak DAha TEhlikelidir, Yükdeyken Kapatıldığında En azından Hava şartlarına göre 5 - 10 Cm Arasında Atlama YApacağından O Süre zarfında Çok Fazla Hasar Görmeden Kapatılabilir. Fakat Açarken Çıkan Ark Havayı Yaktıkça İletken duruma Getiriyor Ve 2 Bara Arasında Bütün Kabinin içinde Dolaşacak Şekilde Bir önceki Kabinden Hat Açana Kadar DEvam Ediyor. (Eğer Böyle ßi Durumda Sıcaklığı Ensenizde Hissetmemişseniz Gerçekden Şanslısınız.)
Yük altında ayırıcı ne acılır nede kapanır eğer böyle bir sistem olsaydı zaten kesici kullanmamıza gerek kalmazdı yük altında açılan ayırıcı manevrayı yapan arkadasa büyük zarar verebilir çok riskli bir durumdur ...(orta gerilimde) ve daha yüksek gerilimlerde zaten bunu yapamaması gerekmektedir çünkü sistemde otomatik kilitlemeler olması gerekmektedir bu güne kadar birçok marka o.g ve yüksek gerilim kesicisi test etmiş ve devreye almışımdır bazı kişiler yalan yanlış konuşup eksik bilgiyle yazmakdadırlar ve şunuda ekliyim birçok kesici hücresinde hem elektiriki hemde mekanik kilitleme yer almaktadır ....
.Ülkemizde Tedaş bünyesindeki bütün OG dağıtım sisteminde normal ayırıcılar yük altında açılıp kapatılmaktadır.Evet yanlıştır.hayati risk vardır.Maddi hasar vardır.Kontaklar hasarlanmaktadır.Ama ülkemiz gerçeği böyledir.
Genel anlamda Ayırıcı Yükte açılıp kapatılmaz. Mecburi durumda Ayırıcıyı yükte açarken daha fazla hasar olur, kapatırken daha az hasar olur. Fakat bu by- pass veya transfer ayr. manevraları için sorun olmaz.
açmak kapamaktatan çok daha hatalıdır emrah haklı ilave edeceğim husus ise sakın bu iki hareketide kapalı ortamda denemeyin [DAĞITIM MERKEZİ veya K.Ö.K]
acmak kesinlikle zararlı fakat 250kva yüke kadar harici ayırıcılar problem cıkartmıyor. yük fazlaysa ayırıcı yanar ayırıcı kolu toprağı zayıfsa ark kola vurur öldürür patlamayla yanıklar oluşturur kapatırken ayırıcı iyi calışıyorsa hiçbişey olmaz fakat yük altında tavsiye edilmez