Yük Altında Ayırıcı Açmak mı? Kapatmak mı?

evet arkadaslar katılıyorum ayırıcı yuk altında acılamaz cok tehlıke hemen acan kısıye hemde malzeme zarar verır...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Ban Göre Yük Altında Açmak DAha TEhlikelidir, Yükdeyken Kapatıldığında En azından Hava şartlarına göre 5 - 10 Cm Arasında Atlama YApacağından O Süre zarfında Çok Fazla Hasar Görmeden Kapatılabilir. Fakat Açarken Çıkan Ark Havayı Yaktıkça İletken duruma Getiriyor Ve 2 Bara Arasında Bütün Kabinin içinde Dolaşacak Şekilde Bir önceki Kabinden Hat Açana Kadar DEvam Ediyor. (Eğer Böyle ßi Durumda Sıcaklığı Ensenizde Hissetmemişseniz Gerçekden Şanslısınız.)
 
Yük altında ayırıcı ne acılır nede kapanır eğer böyle bir sistem olsaydı zaten kesici kullanmamıza gerek kalmazdı yük altında açılan ayırıcı manevrayı yapan arkadasa büyük zarar verebilir çok riskli bir durumdur ...(orta gerilimde) ve daha yüksek gerilimlerde zaten bunu yapamaması gerekmektedir çünkü sistemde otomatik kilitlemeler olması gerekmektedir bu güne kadar birçok marka o.g ve yüksek gerilim kesicisi test etmiş ve devreye almışımdır bazı kişiler yalan yanlış konuşup eksik bilgiyle yazmakdadırlar ve şunuda ekliyim birçok kesici hücresinde hem elektiriki hemde mekanik kilitleme yer almaktadır ....

.Ülkemizde Tedaş bünyesindeki bütün OG dağıtım sisteminde normal ayırıcılar yük altında açılıp kapatılmaktadır.Evet yanlıştır.hayati risk vardır.Maddi hasar vardır.Kontaklar hasarlanmaktadır.Ama ülkemiz gerçeği böyledir.

tknsyn...arkadaşa katılıyorum...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bence her ikisi de çok zarar verir. çünkü burada bi ark söz konusu olacagından dolayı alıcı ve sistemler her iki durumdada zarar görecektir.
 
yükaltında açmak zarar verir.aynızamandayük 400kv üzerindeyse açmamaklazım.
 
Genel anlamda Ayırıcı Yükte açılıp kapatılmaz. Mecburi durumda Ayırıcıyı yükte açarken daha fazla hasar olur, kapatırken daha az hasar olur. Fakat bu by- pass veya transfer ayr. manevraları için sorun olmaz.
 
açmak kapamaktatan çok daha hatalıdır emrah haklı ilave edeceğim husus ise sakın bu iki hareketide kapalı ortamda denemeyin [DAĞITIM MERKEZİ veya K.Ö.K]
 
ayırıcıyı açmakta kapamakta tabiikii büyük problem..
400v üzerindeki gerilimde ayırıcıyı açana saglam cezasını verir.. dikkatli olmak lazım

BATUHAN
 
acmak kesinlikle zararlı fakat 250kva yüke kadar harici ayırıcılar problem cıkartmıyor. yük fazlaysa ayırıcı yanar ayırıcı kolu toprağı zayıfsa ark kola vurur öldürür patlamayla yanıklar oluşturur kapatırken ayırıcı iyi calışıyorsa hiçbişey olmaz fakat yük altında tavsiye edilmez
 
Yük altında ayırıcı ne açılır ne kapanır. Hangisi daha az yanlış hangisi daha çok yanlış gibi mantıksızca değerlendirme yapmakta doğru değildir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,826
Mesajlar
920,797
Kullanıcılar
450,914
Son üye
tugbag

Yeni konular

Geri
Üst